Wymiana silnika . Kilka pytań

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ŁukaszMan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: czw gru 07, 2006 19:05
Lokalizacja: Byczyna/OPOLSKIE
Kontakt:

Wymiana silnika . Kilka pytań

Post autor: ŁukaszMan » ndz wrz 06, 2009 16:03

Witam Panowie :pub:

Mam takie małe pytanko. Mój ABU już kończy swój żywot i nie opłaca mi sie w niego inwestować, dlatego postanowiłem kupić inny silnik. I teraz pytanko czy oprócz ABU mógłbym wstawic AEE np. taki jak ten? http://moto.allegro.pl/item729601543_go ... ancja.html
W te 64 tyś nie wierze ale ponoć AEE są lepsze od ABU. Chodzi o to czy podejdzie pod niego elektryka i skrzynia.

Z chęcią wstawiłbym 1.8 90KM ale tu juz jest dużo motania. Bo praktycznie wszystko trzeba zmieniać :crazy:



Awatar użytkownika
Engelbert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: czw sty 08, 2009 01:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Engelbert » ndz wrz 06, 2009 16:52

Na pewno inny układ zapłonowy i wtrysk benzyny (ABU mono, AEE wielopunktowy). Może weź jeszcze pod uwagę AEA.


VW

K@mil_mk3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lut 23, 2008 00:51
Lokalizacja: Warmia i Mazury NO/NNI/NDZ/NOS/NIL
Kontakt:

Post autor: K@mil_mk3 » ndz wrz 06, 2009 16:57

Lepszym rozwiazaniem tak jak pisze kolega wyzej... jest zamontowanie silnika AEA jest to silnik na jednopunkcie ta sama skrzynia nawet wydech bedzie Ci pasował... bo z AEE bedzie wiecej roboty inny komp z tego co sie orientuje


"Miałem kiedyś ja malucha lecz przesiadlem z niego sie... teraz Golfiem 3 śmigam"

Awatar użytkownika
ŁukaszMan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: czw gru 07, 2006 19:05
Lokalizacja: Byczyna/OPOLSKIE
Kontakt:

Post autor: ŁukaszMan » ndz wrz 06, 2009 17:06

to może jeszcze ktoś kto sie orientuje w silniku AEA powie mi czym rózni się od ABU. Skoro ma inne oznaczenie to wiadomo że czymś się różni.
Co do ABU to troche jestem rozczarowany tym silnikiem :crazy: ale ponad 300tyś przekręcił :)



Awatar użytkownika
Engelbert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: czw sty 08, 2009 01:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Engelbert » ndz wrz 06, 2009 17:10

Tutaj masz o wszystkich trzech, w formie podsumowania (ABU, AEA, AEE):
Golf III 1,6i (1994-1997)

Silnik

Zapłon iskrowy, silnik czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, wałek rozrządu w głowicy, napędzający koła przednie, umieszczony poprzecznie z przodu
Typ silnika
- od stycznia 1994 roku do lutego 1995 roku- ABU
- od marca 1995 - AEA
- od października 1995 - AEE



Silnik ABU

Średnica cylindra: 76,5 mm
Skok tłoka: 86,9 mm
Pojemność skokowa: 1598 cm3
Stopień sprężania: 9,5
Ciśnienie sprężania:
- nominalne 1,0 - 1,5 MPa
- minimalne 0,7 MPa
Moc maksymalna: 55 kW (75 KM)/5200 obr/min
Moment maksymalny: 125 Nm/ 3400 obr/min



Silnik AEA

Średnica cylindra: 76,5 mm
Skok tłoka: 86,9 mm
Pojemność skokowa: 1598 cm3
Stopień sprężania: 10,0
Ciśnienie sprężania:
- nominalne 1,0-1,5 MPa
- minimalne 0,7 MPa
Moc maksymalna: 55 kW (75 KM)/ 5200 obr/min
Moment maksymalny: 128 Nm/ 2800 - 3400 obr/min


Silnik AEE

Średnica cylindra: 76,5 mm
Skok tłoka: 86,9 mm
Pojemność skokowa: 1598 cm3
Stopień sprężania: 9,8
Ciśnienie sprężania:
- nominalne 1,0-1,5 MPa
- minimalne 0,7 MPa
Moc maksymalna: 55 kW (75 KM) / 4800 obr/min
Moment maksymalny: 135 Nm / 2800 - 3600 obr/min

Układ rozrządu

Wałek rozrządu w głowicy, pięć łożysk, napędzany paskiem zębatym z mechanicznym napinaczem paska.
Luz zaworów do kontroli faz rozrządu to 1 mm.
Luz roboczy zaworów: zerowy, zastosowano popychacze hydrauliczne.

Układ chłodzenia

zamknięty z obiegiem wymuszonym przez pompę odśrodkową.
Termostat
- temperatura początku otwarcia 84°C

- temperatura pełnego otwarcia od 98°C

- skok zaworu co 7 mm

Wentylator elektryczny, o dwóch prędkościach, sterowany termowyłącznikiem

- temperatura włączenia

- 1. prędkości 92 - 97°C

- 2. prędkości 99 - 105°C

- temperatura wyłączenia

- 1. prędkości 84 - 91°C

2. prędkości 91 - 98°C

Układ smarowania

Pompa oleju(zębata), o zazębieniu zewnętrznym, napędzana od wału korbowego łańcuchem jednorzędowym połączona z zaworem przelewowym.
Łańcuch napędu pompy oleju zbudowany jest z 23 ogniw (jednorzędowy).
Ciśnienie oleju / w temperaturze 80°C przy 2000 obr/min wynosi co najmniej 0,2 MPa.
Ciśnienie otwarcia zaworu przelewowego wynosi od 0,4 do 0,5 MPa
Filtr oleju (z wymiennym wkładem) marki Mann

Układ zasilania

Silniki ABU oraz AEA działają na wtrysku jednopunktowym.
Wtrysk benzyny sterowany elektronicznie zintegrowany z układem zapłonowym w ramach systemu sterowania pracą silnika Bosch Mono-Motronic 1.2.3 (silnik ABU) lub Bosch Mono-Motronic 1.2 (silnik AEA).

Silnik AEE to silnik wtryskowy - wielopunktowy.
Wtrysk benzyny sterowany elektronicznie zintegrowany z układem zapłonowym w ramach systemu sterowania pracą silnika Magneti Marelli 1 AV.

Układ zasilania silników ABU oraz AEA
Układ zawiera:

- zbiornik paliwa,

- pochłaniacz par paliwa z zaworem elektromagnetycznym sterowania,

- pompę paliwa,

- filtr paliwa,

- podgrzewacz powietrza w kolektorze ssącym,

- zespół wtryskowy (z regulatorem ciśnienia paliwa, wtryskiwaczem paliwa, czujnikiem położenia przepustnicy i czujnikiem temperatury zasysanego powietrza),

- filtr powietrza.

Układ zapłonowy

Układ zapłonowy silników ABU oraz AEA jest to układ akumulatorowy, elektroniczny rozdzielaczowy, zintegrowany z układem wtrysku benzyny w ramach systemu sterowania pracą silnika Bosch Mono-Motronic, zawierający:

- aparat zapłonowy,

- moduł wzmocnienia zapłonu zintegrowany z pojedynczą cewką zapłonową,

- czujnik spalania stukowego,

- przewody wysokiego napięcia,

- świece zapłonowe.
Źródło


VW

Awatar użytkownika
ŁukaszMan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: czw gru 07, 2006 19:05
Lokalizacja: Byczyna/OPOLSKIE
Kontakt:

Post autor: ŁukaszMan » ndz wrz 06, 2009 17:34

Czyli biorąc pod uwage ABU i AEA to AEA jest lepszy czy nie??
Kolega widze też ma AEA i tu pytanko warto zmieniac z ABU na AEA ?? konstrukcyjnie są takie same róznia sie jedynie stopniem sprężania i wartością mocy co do obrotów. No i wizualnie AEA ma inną pokrywe zaworów.



Awatar użytkownika
Engelbert
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: czw sty 08, 2009 01:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Engelbert » ndz wrz 06, 2009 18:04

Heh ;) Mam AEA, ale nie mam ABU, więc trudno porównać.
Co do ABU i AEA, różnią się też m.in. tym, że w ABU rozrząd napędza też pompę wody, w AEA już nie.

Tak na chłopski rozum: nie wiem, czy warto ryzykować/kombinować ze zmianą na inny typ silnika, ew. jeśli myślisz o silniku o takiej samej mocy i pojemności, to czy nie lepiej zrobić remont swojego. Przynajmniej będziesz wiedział co masz, a z kupionym to nigdy nie wiadomo.


VW

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » ndz wrz 06, 2009 18:11

Engelbert pisze:jeśli myślisz o silniku o takiej samej mocy i pojemności, to czy nie lepiej zrobić remont swojego. Przynajmniej będziesz wiedział co masz, a z kupionym to nigdy nie wiadomo.
myślę że warto to przemyśleć, jak zmieniać to raczej na coś lepszego. Jak chcesz zmienić na prawie to samo to może lepiej zrobić remont i mieć silniczek żyletę. Do kosztu nowego silnika dojdzie na pewno jeszcze kilka pierdół które nie będą pasowały, albo okaże się po prostu że są do wymiany, Koszt robocizny...a i tak nie wiadomo ile na nowym silniku polatasz. Jak wyremontujesz swój silnik to będziesz miał wszystko cacy i golf będzie jeździł dopóki się blachy nie posypią.



K@mil_mk3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lut 23, 2008 00:51
Lokalizacja: Warmia i Mazury NO/NNI/NDZ/NOS/NIL
Kontakt:

Post autor: K@mil_mk3 » ndz wrz 06, 2009 18:31

Ja tez jestem za remontem wlasnego silnika ;d bo nigdy nie wiadomo jaki paździerz sie kupi... moze jeszcze gorszy zrobiony tylko na sprzedaz... wiadomo ze jak kupuje sie silnik to najlepiej z samochodu w ktorym mozna go sprawdzic a nawet sie przejechac kawałe...
Co do remontu wlasnego to zalezy co u kolegi ŁukaszMan, siadło :) napisz jaki masz problem :P


"Miałem kiedyś ja malucha lecz przesiadlem z niego sie... teraz Golfiem 3 śmigam"

Awatar użytkownika
ŁukaszMan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: czw gru 07, 2006 19:05
Lokalizacja: Byczyna/OPOLSKIE
Kontakt:

Post autor: ŁukaszMan » ndz wrz 06, 2009 21:01

K@mil_mk3 pisze:napisz jaki masz problem
auto strasznie klepie. Robiłem remont głowicy bo myślałem ze to popychacze. Wymieniłem uszczelniacze zaworowe przy okazji, dotarłem gniazda zaworów,nowe szklanki,planowanie bo wżery były, wszystkie uszczelki i simeringi nowe. A za tym wszystki poszedl nowy olej,bo nie zaleje starego na nowe popychacze. Po montażu dalej klepie. Czyli albo słabe cisnienie oleju,albo panewki do wymiany,a może sworznie tłokowe. Nie mam juz pojecia i postanowiłem przestac inwestować w ten silnik.

Poza tym ostatnio nie odpalałem auta przez 5 tyg i wczoraj poszedłem je zapalic i po uruchomieniu silnika było siwo. Tak jakby wpierdziulał olej litrami. Może dlatego że tak długo stał tak kopcił. Później troche sie to unormowało.Ale przeciesz uszczelniacze są nowe i było ok.

A jak słysze opinie ludzi że 1.4 ABD i 1.6 ABU maja to do siebie że głosno pracuja to chce mi sie śmiać. Nie ma się co czarować. W dobrym silniku nie ma prawa nic klepać.



Awatar użytkownika
mlodyyy_89
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: ndz kwie 26, 2009 17:07
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: mlodyyy_89 » wt wrz 08, 2009 14:42

Powiem Ci ze miałem tez to na mysłi aby zmienic silnik na inny bo sam posiadam ABU i ostatnio pokazał mi sie olej w zbiorniczku płynu chłodniczego wiec wychodzi z tego morał jeden uszczelka głowicy a tak po za tym tez mi okropnie klepie i bede robic uszczelke jak i równiez bede wymieniac popychacze.Ja nie zmienie silnika bo doszedłem do wniosku ze nie wiaodmo jaki smietnik mozna kupic. A jak zrobie to bede wiedział co mam i czym jezdze :)


[img]http://images38.fotosik.pl/132/7af62fc2629793b6.jpg[/img] http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=236159 <-- My ByŁy GoLf Mk3

Awatar użytkownika
ŁukaszMan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: czw gru 07, 2006 19:05
Lokalizacja: Byczyna/OPOLSKIE
Kontakt:

Post autor: ŁukaszMan » wt wrz 08, 2009 18:23

to kolego jak naprawisz te klepanie to będe wdzięczny jak opiszesz co było nie tak bo mi juz brakuje pomysłów. W remont głowicy włożyłem 700zł a jak pomysle o wymianie tłoków i szlifie bloku i pewnie jeszcze wielu innych rzeczach które wyszłyby w trakcie to ręce mi opadają. I jeszcze ryzyko że po naprawie dalej może klepać.



Awatar użytkownika
mlodyyy_89
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: ndz kwie 26, 2009 17:07
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: mlodyyy_89 » wt wrz 08, 2009 22:11

ok jak zrobie remoncik to Ci powiem co u mnie klepalo :)

[ Dodano: 10 Wrz 2009 08:51 ]
wczoraj sie dowiedziałem od znajomego mechanika, ze powodem twojego klepania moze byc to ze sa wytarte stopki te na ktorych jest przykrecony wałek rozrzadu, i podobno jak sa wytarte to wałek ma luz i dlatego tez moze klepac


[img]http://images38.fotosik.pl/132/7af62fc2629793b6.jpg[/img] http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=236159 <-- My ByŁy GoLf Mk3

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 259 gości