Tutaj masz o wszystkich trzech, w formie podsumowania (ABU, AEA, AEE):
Golf III 1,6i (1994-1997)
Silnik
Zapłon iskrowy, silnik czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, wałek rozrządu w głowicy, napędzający koła przednie, umieszczony poprzecznie z przodu
Typ silnika
- od stycznia 1994 roku do lutego 1995 roku- ABU
- od marca 1995 - AEA
- od października 1995 - AEE
Silnik ABU
Średnica cylindra: 76,5 mm
Skok tłoka: 86,9 mm
Pojemność skokowa: 1598 cm3
Stopień sprężania: 9,5
Ciśnienie sprężania:
- nominalne 1,0 - 1,5 MPa
- minimalne 0,7 MPa
Moc maksymalna: 55 kW (75 KM)/5200 obr/min
Moment maksymalny: 125 Nm/ 3400 obr/min
Silnik AEA
Średnica cylindra: 76,5 mm
Skok tłoka: 86,9 mm
Pojemność skokowa: 1598 cm3
Stopień sprężania: 10,0
Ciśnienie sprężania:
- nominalne 1,0-1,5 MPa
- minimalne 0,7 MPa
Moc maksymalna: 55 kW (75 KM)/ 5200 obr/min
Moment maksymalny: 128 Nm/ 2800 - 3400 obr/min
Silnik AEE
Średnica cylindra: 76,5 mm
Skok tłoka: 86,9 mm
Pojemność skokowa: 1598 cm3
Stopień sprężania: 9,8
Ciśnienie sprężania:
- nominalne 1,0-1,5 MPa
- minimalne 0,7 MPa
Moc maksymalna: 55 kW (75 KM) / 4800 obr/min
Moment maksymalny: 135 Nm / 2800 - 3600 obr/min
Układ rozrządu
Wałek rozrządu w głowicy, pięć łożysk, napędzany paskiem zębatym z mechanicznym napinaczem paska.
Luz zaworów do kontroli faz rozrządu to 1 mm.
Luz roboczy zaworów: zerowy, zastosowano popychacze hydrauliczne.
Układ chłodzenia
zamknięty z obiegiem wymuszonym przez pompę odśrodkową.
Termostat
- temperatura początku otwarcia 84°C
- temperatura pełnego otwarcia od 98°C
- skok zaworu co 7 mm
Wentylator elektryczny, o dwóch prędkościach, sterowany termowyłącznikiem
- temperatura włączenia
- 1. prędkości 92 - 97°C
- 2. prędkości 99 - 105°C
- temperatura wyłączenia
- 1. prędkości 84 - 91°C
2. prędkości 91 - 98°C
Układ smarowania
Pompa oleju(zębata), o zazębieniu zewnętrznym, napędzana od wału korbowego łańcuchem jednorzędowym połączona z zaworem przelewowym.
Łańcuch napędu pompy oleju zbudowany jest z 23 ogniw (jednorzędowy).
Ciśnienie oleju / w temperaturze 80°C przy 2000 obr/min wynosi co najmniej 0,2 MPa.
Ciśnienie otwarcia zaworu przelewowego wynosi od 0,4 do 0,5 MPa
Filtr oleju (z wymiennym wkładem) marki Mann
Układ zasilania
Silniki ABU oraz AEA działają na wtrysku jednopunktowym.
Wtrysk benzyny sterowany elektronicznie zintegrowany z układem zapłonowym w ramach systemu sterowania pracą silnika Bosch Mono-Motronic 1.2.3 (silnik ABU) lub Bosch Mono-Motronic 1.2 (silnik AEA).
Silnik AEE to silnik wtryskowy - wielopunktowy.
Wtrysk benzyny sterowany elektronicznie zintegrowany z układem zapłonowym w ramach systemu sterowania pracą silnika Magneti Marelli 1 AV.
Układ zasilania silników ABU oraz AEA
Układ zawiera:
- zbiornik paliwa,
- pochłaniacz par paliwa z zaworem elektromagnetycznym sterowania,
- pompę paliwa,
- filtr paliwa,
- podgrzewacz powietrza w kolektorze ssącym,
- zespół wtryskowy (z regulatorem ciśnienia paliwa, wtryskiwaczem paliwa, czujnikiem położenia przepustnicy i czujnikiem temperatury zasysanego powietrza),
- filtr powietrza.
Układ zapłonowy
Układ zapłonowy silników ABU oraz AEA jest to układ akumulatorowy, elektroniczny rozdzielaczowy, zintegrowany z układem wtrysku benzyny w ramach systemu sterowania pracą silnika Bosch Mono-Motronic, zawierający:
- aparat zapłonowy,
- moduł wzmocnienia zapłonu zintegrowany z pojedynczą cewką zapłonową,
- czujnik spalania stukowego,
- przewody wysokiego napięcia,
- świece zapłonowe.
Źródło