Strona 1 z 2

chyba problem z przewodem chłod... jakie płyn chłodniczy???

: sob wrz 05, 2009 23:59
autor: Bandzi
Panowie na tym zdjęciu widać przewód od zbiornika wyrównawczego poci się czy to normalne(za chwile dodam zdięcia). Musze w tym roku przed zimą wymienić płyn chłodniczy jakie polecanie zalać zwykłym nowe bo rygo czy coś lepszego jest bo ja się szczerze nie znam. Obrazek Obrazek

: ndz wrz 06, 2009 10:34
autor: zikr6
Wydaje mi się że to jest przewód od klimy i jest to normalne zjawisko

: ndz wrz 06, 2009 11:59
autor: Bandzi
a jak sprawdzić że to od klimatyzacji wąż

: ndz wrz 06, 2009 13:25
autor: zozol
Bandzi pisze:jakie polecanie zalać zwykłym nowe borygo czy coś lepszego jest bo ja się szczerze nie znam.
Ja mam zalane Hepu Maxxus P999 G12. I taki polecam. :bigok:
Dobrze by było przed zalaniem nowego, przepłukać układ chłodzący wodą destylowaną. Żeby usunąć zanieczyszczenia. :smoke:

: ndz wrz 06, 2009 14:08
autor: zikr6
Bandzi pisze:a jak sprawdzić że to od klimatyzacji wąż
Nie sprawdzaj na 100% to wąż od klimy

: ndz wrz 06, 2009 23:09
autor: Bandzi
ale w zimie nie pęknie ten wąż przez to że teraz się tak skrapla na nim woda

[ Dodano: 06 Wrz 2009 23:24 ]
a może ktoś sam wymieniał płyn chłodniczy bo ja nie mam pojęcie. Pierwszy raz mam samochód ze zbiorniczkiem wyrównawczym poprzedni mój samochód to xantia i tam bezpośrednio przy chłodnicy był wlew.

: pn wrz 07, 2009 07:08
autor: feniks
Bandzi pisze:a może ktoś sam wymieniał płyn chłodniczy bo ja nie mam pojęcie
kup konecntrat febi czerwony(1 butelka1l raczej nie starczy) + woda destylowana poczytaj jaka proporcja do temp.
a wymieniasz: odkęcasz korek wlewu, odczepiasz dolny wąż przy chłodnicy i gotowe (tylko nie na zagrzanym silniku!!!)

: pn wrz 07, 2009 15:37
autor: Bandzi
dzięki wielkie za odpowiedź

: pn wrz 07, 2009 16:00
autor: DariuszK
no moze wystapic taka sytuacja ze uklad ci sie zapowietrzy, wtedy najlepiej sciagnac przewod od nagrzewnicy, za silnikiem w scianie grodziowej

: pn wrz 07, 2009 22:25
autor: Bandzi
a nie wystarczy wtedy wziąść i odkręcić zbiorniczka korka zbiorniczka wyruwnawczego

: pn wrz 07, 2009 22:32
autor: feniks
Bandzi pisze:a nie wystarczy wtedy wsiąść i odkręcić zbiorniczka korka zbiorniczka wyrównawczego
wystarczy :bigok: tylko musi termostat się otworzyć - co oznacza że auko się zagrzało a to oznacza że ostrożnie z odkręcaniem korka jak nie chcesz się poparzyć! najlepiej przy wlewaniu po-pompować wężami :bajer:

: pn wrz 07, 2009 23:07
autor: Bandzi
To dzięki zajmie się tym po niedzieli. mam nadzieje że nie będzie problemów i się nie zapowietrzy

: czw sty 14, 2010 18:24
autor: Dorjan
witam,
Zakupilem plyn do chlodnicy w moim Mk4 firmy HEPU P999(niebieski) wczesniej byl fabryczny (rozowy). Czy ten plyn P999 bedzie dobry czy raczej wymieniac go w sklepie na HEPU P999 G12??

: czw sty 14, 2010 21:58
autor: Magnus
ja bym wymienil na G12 bo jest dedykowane do VW i sprawdzony.Posiada odpowiednie parametry ze pompka wody dluzej zyje :grin:
Widzialem ostatnio w sprezdazy G12+ chyba od febi ponoc jeszcze lepszy i mozna smialo mieszac z normlanym g12.

co do czyszczenia ukladu po jakims tam borygo to zwykla woda destylowana nie styknie-za tlusto tam jest no i brud tez tak latwo nie pusci, szkoda takze takiej wody na czyszczenie. zwykla kranowa w baniaku ok 5-6l zmieszac z 1 litrem octu i zalac odpalic niech troche pokrazy, zagrzac do 40-50 stopni,wylaczyc i zlac, nastepnie sama woda 1 badz 2 razy na przeplukanie po occie i dopiero g12 + woda destylowana.