Jak fachowo należy mierzyć napięcie sondy L ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
adamk18
HadrRockMetalFan
Posty: 53
Rejestracja: pn lip 02, 2007 06:54
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Jak fachowo należy mierzyć napięcie sondy L ?

Post autor: adamk18 » sob wrz 05, 2009 16:33

Jak w tytule - jak mierzmy napięcie podawane przez sondę lambda ? Wtyczka - kostka sondy ma być rozłączona z instalacją auta czy nie ? Autko Mk3 1,8 90 KM.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob wrz 05, 2009 16:48

Teoretycznie nie powino być różnicy, czy podłączona, czy odłaczona. Ona po prostu działa jak ogniwo - bateria. Ale to teoria - żeby zmierzyć napięcie na sondzie silnik musi pracować. Jask odłączymy sondę na pracującym silniku, to sterownik nie będzie prawidowo sterował mieszanką - w zwiazku z czym pomiar może być zafałszowany. Daltego lepiej mierzyć na pracującym rozgrzanym silniku. Druga sprawa, to że w sondach lambda częśto są wmontowane grzałki - jak odłaczysz wtyczkę, to sonda może nie mieć prawidowej temperatury pracy itp.



Awatar użytkownika
adamk18
HadrRockMetalFan
Posty: 53
Rejestracja: pn lip 02, 2007 06:54
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: adamk18 » sob wrz 05, 2009 17:00

Tak - wszystko się zgadza --- mierzyłem w ten sposób i pomiar wynosił 0,54 V , ale coś mnie tknęło i po rozłączeniu kostki sondy zmierzyłem napiecie na kabelku do ECU i pokazało 0,53 V (sonda odłączona ) i to mnie najbardziej zastanawia . Tak w ogóle to sonda chyba padła bo ona sama rozgrzana , na pracujacym silniku pokazuje tylko 0,01 V .



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob wrz 05, 2009 18:43

0,8V powinno być.

[ Dodano: Sob Wrz 05, 2009 18:53 ]
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic277919.html - tutaj masz troche informacji, jak sprawdzić sonde - wygkląda na to, że albo sobie tester zrobić, albo mieć szybki miernik, lub wychyłowy, albo oscyloskop.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob wrz 05, 2009 19:45

adamk18 pisze:po rozłączeniu kostki sondy zmierzyłem napiecie na kabelku do ECU i pokazało 0,53 V (
tak ma być
adamk18 pisze:jak mierzmy napięcie podawane przez sondę lambda ? Wtyczka - kostka sondy ma być rozłączona z instalacją auta czy nie ?
wyłącznie podłączona, poniewaz to sonda powoduje zmieny składu mieszanki a te z kolei zmiany napięcia sondy (sprzeżenie zwrotne ujemne)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: krxychu » sob wrz 05, 2009 19:53

Lipek81, pytałem sie juz gutiego czy niepodłaczone kabelki ogrzewania sondy maja wpływ na jej prace powiedział że nie. Napisałeś
Lipek81 pisze:jak odłaczysz wtyczkę, to sonda może nie mieć prawidowej temperatury pracy
czy moja sonda moze pracowac nieprawidłowo ( mam zamontowaną 4-ro przewoowa zamiast 1 ) ale kabelki podgrzewania nie sa podpiete



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob wrz 05, 2009 19:57

Sonda ma wbudowaną grzałkę, ponieważ potrzebuje temperatury do prawidłowej pracy. Przy odpalaniu zimnego silnika tej temperatury jeszcze nie ma - wieć ma grzałkę. Potem układ wydechowy się nagrzewa i soba grzeje sondę.

[ Dodano: Sob Wrz 05, 2009 20:00 ]
A ,teraz doczytałem - u Ciebie nie ma to znaczenia. po prostu w starszych konstrukcjach nie było grzałki w sondach, tyy masz tą z grzałka, ale sterowanie nie jest do tego przygotowane. Za to (ale nie jestem tego pewien) układ wydechowy z sondą bez grzałki jest inaczej zbudowany - sonda jest w takim miejscu, aby szybciej cię nagrzewałą od wydechu.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob wrz 05, 2009 20:09

NIema przeszkody zadnej żebyś sobie grzałke podpiął, normalnie do plusa po zapłonie jeden biały kabel a drugi biały do masy, poprzez bezpiecznik. Pobór prądu jest taki jak żarówki od kierunku więc niewielki a powinna zaczac szybciej działać i może faktycznie lepiej.
Ostatnio zmieniony sob wrz 05, 2009 20:10 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: krxychu » sob wrz 05, 2009 20:10

od jasne juz wszytsko dzieki



Awatar użytkownika
adamk18
HadrRockMetalFan
Posty: 53
Rejestracja: pn lip 02, 2007 06:54
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: adamk18 » ndz wrz 06, 2009 12:04

No więc tak Panowie - wszystko jest jasne , ale u mnie po rozłączeniu kostki sondy na kabelku podającym prąd do ECU (instalacji eletrycznej autka ) JEST 0,53 V . Na chłopski rozum powinno być zero Volt bo przecież kastka sondy jest rozłaczona . VAG - COM ciągle wywala błąd -- NO SIGNAL OXYGEN SENSOR . Po skasowaniu błędu na kabelku dalej te 0,53 V . Moim zdaniem coś jest nie tak - tylko co ?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 194 gości