Strona 1 z 1

problem z alarmem

: sob wrz 05, 2009 14:34
autor: LoLs
założyłem alarm minicar 686h i jest problem ze alarm nawet po odpaleniu auta sam się uzbraja

a oto podłączenie
Obrazek
ja podłączyłem tak
wtyczka P12
- - pomarańczowy ucięty
- biały zamykanie w aucie kolor popielaty
- żółty w aucie 12+
- pomar/czarny ucięty
- biało/czarny otwieranie w aucie kolor zielony
-żółto/czarny 12+

- czarny - na akumulatorze
czerwony/czarny ucięte
- czerwony + na akumulatorze
- zielony syrena
- brązowy kierunki - zielono/czarny
- brązowy kierunki - czarno/biały

i kolejna wtyczka P5
- zółty do przekaźnika
- czerwony ucięte
- pomarańczowy ucięte
- biały stały plus w stacyjce
- niebieski brązowo /biały ( został ucięty bo kierunki ciągle migały jak drzwi otwarte

gdzie może występować błąd a wtyczka P5 jest odpięta bo przekaźnik nie jest jeszcze wpięty a jak wepnę wtyczkę to alarm nie działa reaguje tylko centralny a jak wypnę to niby działa normalnie do czasu za sam uzbroję i od nowa się sam załącza jak auto odpalone próbowałem ustawienia na zworkach nie reaguje to może wina podłączenia czy centralki ??

: sob wrz 05, 2009 14:56
autor: Paweł Marek
daj porzadną fotkę bo nic nie widać na schemacie. Najlepiej tez instrukcji, bo może masz antyporwanie załączone i powineneś wcisnąć hamulec lub przycisk serwisowy po odpaleniu auta zeby alarm sie nie uruchomił.

: sob wrz 05, 2009 15:06
autor: LoLs
małe sprostowanie alarm się uzbraja choć jak odpalone autko to nie powinien . w sumie przycisk serwisowy jest spróbuje z nim odpalić autko ale czy w elektryce wszystko jest dobrze no i te zworki nie działają w centralne może ich wina

: sob wrz 05, 2009 15:51
autor: szopa78
Witam
przewód niebieski odpowiadający za krańcówki drzwi nie powinien być obcięty bo masz nie zabezpieczone drzwi, poza tym alarm może to traktować jak cały czas zamknięte drzwi, bo po ich otwarciu na przewodzie powinna pojawić się masa, to może powodować nieprawidłowości w działaniu. Zobacz jeszcze czy na przewodzie sterującym przekaźnikiem odcięcia pojawia się masa. a w ogóle to z tanimi alarmami tak bywa, więc może to usterka alarmu a nie błąd połączenia.
A i sprawdź jeszcze czy na białym przewodzie to +12V po zapłonie nie znika kiedy odpalisz silnik bo to napięcie ma tam być kiedy silnik pracuje.
Pozdrawiam

: sob wrz 05, 2009 15:53
autor: Paweł Marek
A ustawiłes zworki jak należy - na brak automatycznego uzbrajania?
Po drugie tego nie rozumiem:
LoLs pisze:biały stały plus w stacyjce
bo masz podłączyć nie do stałego plusa tylko do plusa ktory pojawia się po właczeniu zapłonu.
Poza tym wygląda że dobrze wszystko podłączyłeś.
Jeszcze doczytaj w instrukcji czy mogłeś zostawić niepodłaczony (odciąć) kabel od włącznika stopu, zwykle można go odciąć i potem ustawić zworką tą opcję bez samouzbrajania - no ale nie widze twojej instrukcji.

: sob wrz 05, 2009 16:18
autor: LoLs
Witam
przewód niebieski odpowiadający za krańcówki drzwi nie powinien być obcięty bo masz nie zabezpieczone drzwi, poza tym alarm może to traktować jak cały czas zamknięte drzwi, bo po ich otwarciu na przewodzie powinna pojawić się masa, to może powodować nieprawidłowości w działaniu. Zobacz jeszcze czy na przewodzie sterującym przekaźnikiem odcięcia pojawia się masa. a w ogóle to z tanimi alarmami tak bywa, więc może to usterka alarmu a nie błąd połączenia.
A i sprawdź jeszcze czy na białym przewodzie to +12V po zapłonie nie znika kiedy odpalisz silnik bo to napięcie ma tam być kiedy silnik pracuje.
Pozdrawiam
jak podłącze niebieski przewód to podczas otwarcia drzwi cały czas migają oba kierunki , na biały przewodzie z tego co jak dla mnie wynika na schemacie to ma być ten +12V co dochodzi do stacyjki
A ustawiłes zworki jak należy - na brak automatycznego uzbrajania?
w tym sęk ze zworki nie działają w sumie to aby od centralnego działa a reszta nie , można ostawiać jak się che i nic a tu instrukcja
http://www.altad.com.pl/products/files/0000099.pdf

: sob wrz 05, 2009 16:54
autor: szopa78
Kierunki migają bo to taka funkcja, ostrzeganie czy jakoś tak, niektóre alarmy mają możliwość wyłączenia tej opcji, u Ciebie widać jest na stałe. Na białym przewodzie masz mieć napięcie po tzw. "zapłonie", czyli ma się pojawić w przedostatniej pozycji stacyjki i nie zniknąć po odpaleniu silnika. Pomijając to wszystko jeżeli jesteś pewny, że zworki nie reagują to jest to podstawą do reklamowania produktu, jeżeli oczywiście masz taką możliwość

: sob wrz 05, 2009 17:11
autor: LoLs
zworki na 100 nie reagują na ingerencję a co do reklamacji to dzwoniłem do sprzedawcy 2 razy i powiedział żebym wziął centralkę i piloty to mi wymieni w końcu jest na gwarancji , wziąłem poprawiłem kable dałem biały na + po zapłonie , pomarańczowy do hamulca i niebieski do masy drzwi ale dalej zworki nie działają i funkcja auto uzbrajanie dalej go uzbraja załącza na odpalonym w poniedziałek go zareklamuje zobaczymy co powie

: sob wrz 05, 2009 19:50
autor: Paweł Marek
LoLs pisze: to ma być ten +12V co dochodzi do stacyjki
no ale nie stały plus tylko plus po włączeniu zapłonu musi byc, jak w koncu podpiałeś.

: ndz wrz 06, 2009 11:55
autor: LoLs
już poprawiłem na +12v po włączonym zapłonie i jeden problem rozwiązany a z alarmem nie będę reklamować wiozłem lutownice i kable i na krótko połapałem i o dziwo działa jak powinno ... dziękuje za porady :)