Strona 1 z 1
1,5 cm luz poprzeczny półosi napędowej
: sob wrz 05, 2009 14:21
autor: falla_x
witam dzis sprawdzalem co tam pod autem slychac i zauwarzylem ze prawa pólośka ma gigantyczny luz lewo prawo okolo 1,5 cm i podczas tego ruchu slychac walenie w prawym kole przy przegubie czy tam lozysku sprawdzilem u ojca w passacie poliftowym i tam luz jest minimalny praktycznie nie wyczowalny a umnie cos chyba nie tak ? tak sie zastanawiam czy jak robili mi rok temu lozysko kola moze zapomnieli wlozyc czegos? nie powinno byc tam jakies sprezyny ? co moze byc powodem takiego luzu , dodam ze przy gwaltownijeszym ruszaniu slychac pukanie w okolicy wlansnie prawego kola
: sob wrz 05, 2009 14:41
autor: dziejo
sprawdz zabezpieczenie na przegubie zewnętrznym (patrz wymiana przegubu zewnętrznego)
na końcówce półoski swego rodzaju pół stalowy pierscień (pół księćyc )
jezeli on uległ uszkodzeniu taki luz moze wystąpic i grozi to wypadnięciem półoski z przegubu
: sob wrz 05, 2009 14:58
autor: Paweł Marek
albo podkładki spreżynowe odwrotnie załozone
: sob wrz 05, 2009 15:01
autor: falla_x
a powiedz mi zebys sprawdzic ten pierscien czy wogule tam jest lub czy sie nie rozwalil musze zdiac oslone zewnetrzengo przegubu ?
kurcze nigdy wczesniej nie machalem ta poloska i troche mnie to zaniepokoilo bo luz jest naprawde spory i podczas trgo ruszanianormalnei wali cos przy prawym kole jak by mlotkiem udezal w kowadlo
[ Dodano: Sob Wrz 05, 2009 3:03 pm ]
Paweł Marek, wlasnie ojciec mi mowi ze moze zalzyli zle te podkladki albo wogule ich nie zalozyli :/ ale tam bylo wymieniane tylko lozyko a przeciez podczas wymiany lozyka chyba nie wyjmoje sie przegubu ? wiec i nie powini tej podkladki sprezynujacej wyjmowac ? czy ruszac tego pierscienia na przegubie ?
[ Dodano: Sob Wrz 05, 2009 3:04 pm ]
nawet nei wiem jak dlugo jezdze z taka poloska bo lozykos bylo wymienione rok temu moze 1.5 :/
: sob wrz 05, 2009 15:06
autor: Paweł Marek
falla_x pisze:a przeciez podczas wymiany lozyka chyba nie wyjmoje sie przegubu ?
no jakze nie, przecież zwrotnicę z auta trzba wyjąć więc i przegub odjąc. Weź zobacz rysunek jest tego mnóstwo. Podkładki spręzynowe musza być do siebie szerzymi stronami jak się da odwrotnie półoś ma luz i pojawią się stuki. Przegub musisz wyjąć dla sprawdzenia, ale naprawde szkoda się powtarzać wszystko jest na forum opisywane.
: sob wrz 05, 2009 15:17
autor: dziejo