Serwo: wymieniać czy nie?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Serwo: wymieniać czy nie?
Witam,
mam problem z pedałem hamulca, jak naciskam ten padał i włączam silnik to nie schodzi do podłogi i nie robi się miękki ale potem jak kilka razy pod pompuje to pedał się podnosi. Mechanik powiedział mi że to przez serwo i trzeba go wymienić, a jak już to czy zda egzamin jak założę używane?
mam problem z pedałem hamulca, jak naciskam ten padał i włączam silnik to nie schodzi do podłogi i nie robi się miękki ale potem jak kilka razy pod pompuje to pedał się podnosi. Mechanik powiedział mi że to przez serwo i trzeba go wymienić, a jak już to czy zda egzamin jak założę używane?
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Pedał nie może robić się miękki i owszem, serwo powinno go wciągnąć, ale nie do samej podłogi. Sprawdza się tak : kilkakrotnie pompujesz hamulcem ,aż zrobi się wysoki, po czym odpalasz silnik, i serwo ma go wciągnąć.pzolnierz pisze:naciskam ten padał i włączam silnik to nie schodzi do podłogi i nie robi się miękki
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Serwo - ma wzmocnić czyli wspomóc siłę twojego nacisku na pedał.Jeżeli pedał nie leci do podłogi - to dobrze.Jeżeli masz słabe hamowanie - to pytanie - na wszystkich kołach czy na którymś...To że szybkie pompowanie pedałem powoduje podniesienie pedału - jest zrozumiałe gdyż w ten sposób redukujesz luz między klockiem(szczęką) a tarczą(bębnem).Luz ten jest niezbędny aby nie było samoczynnego hamowania(rozsądny luz).
Napisz coś o hamowaniu...
Napisz coś o hamowaniu...
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
W moim odczuciu kiedy lekko nacisnę pedał hamulca to czuję że auto zaczyna zwalniać i robi to równomiernie na wszystkie koła. Ale kiedy zapalam samochód to pedał ma być wciągany szybko przez serwo? U mnie wciągany jest wolno.oldstaszek pisze:Napisz coś o hamowaniu...
A jeszcze z innej beczki, obejrzałem stan techniczny korektora siły hamowania i ma straszne luzy na sworzniu, czy konieczna jest jego wymiana, bo jest to spory koszt.
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Serwo - jak nazwa wskazuje jest to mechanizm z równoważeniem proporcjonalnym do nacisku.Szybko depniesz - szybko wciągnie,wolno nadepniesz - wolno wciągnie.Tak ma działać wzmacniając siłę nacisku na pompę hamulcową i to jest główne zadanie.
Korektor hamowania - nie jest jakimś zagrożeniem dopóki nie cieknie z niego płyn.Na drodze może być uciążliwy brzęcząc i dzwoniąc...myślę że jest możliwość jego "uciszenia".
Korektor hamowania - nie jest jakimś zagrożeniem dopóki nie cieknie z niego płyn.Na drodze może być uciążliwy brzęcząc i dzwoniąc...myślę że jest możliwość jego "uciszenia".
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Mnie się raczej wydaje,oczywiscie mówie o nieuruchomionym silniku,że wyciskasz z serwa powietrze, którego zawór zwrotny nie pozwala spowrotem zassać.oldstaszek pisze:szybkie pompowanie pedałem powoduje podniesienie pedału - jest zrozumiałe gdyż w ten sposób redukujesz luz
Odżałuj te 6 piw , pojedź na diagnostykę, zrób wykres hamulców, jeżeli mieszczą się w korytarzu, tył ma powyżej 0,8 a przód 1,8 to jest ok.pzolnierz pisze:W moim odczuciu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 538 gości