Strona 1 z 2

Biały dym z wydechu!!

: ndz lis 06, 2005 22:17
autor: focc
Witam wszystkich> Kto mnie oświeci co może byc przyczyną takiego zjawiska? Po odpaleniu z wydechu BUcha biały dym jakby kłęby pary wodnej, co mogło klęknąć w mojej granatowej "golfśwince"? Dodam że auto to MK2 NZ 1990. :pub: :pub: Pozdrawiam. :okej:

: ndz lis 06, 2005 22:25
autor: Neoarti
auto chodzi na benzynie czy na lpg?

: ndz lis 06, 2005 22:28
autor: Krayes
Pewnie olej pije :/

: ndz lis 06, 2005 22:29
autor: focc
cały czas na benzynce

[ Dodano: Nie Lis 06, 2005 21:35 ]
nie zauważyłem żeby brał olej

: ndz lis 06, 2005 23:12
autor: Adamtd
więc możesz mieć problem albo nie, bo biały dym oznacza wodę albo płyn chłodzący. Sprawdź czy nie ubywa Ci płynu z układu (to mogłoby być objawem pękniej głowicy, bloku, lub uszczelki pod głowicą). Jeśli płynu Ci nie ubywa a dymienie jest tylko na zimnym silniku (np po nocy) to paruje Ci woda skroplona w tłumikach.

: ndz lis 06, 2005 23:24
autor: zaprzal
Na zimno prawie każdy samochód bucha na biało, nie powinieneś się przejmować. Jeśli źle przeczytałem i na rozgrzanym silniku też się to dzieje to sorry :blush:

: pn lis 07, 2005 02:15
autor: tauka
zaprzal pisze:Na zimno prawie każdy samochód bucha na biało
Dokładnie. Każde jedne auto w zimie bedzie puszczać biały dym z wydechu, aż do momentu, kiedy się nie rozgrzeje. Mój zaraz jak się go odpali to przy przygazowaniu tak kopci na biało, że nie widać co się z tyłu dzieje. Gorzej niż zajechane dizle. Ale jak się rozgrzeje to jest ok. Tak że sie nie przejmuj.

: pn lis 07, 2005 09:41
autor: Cinek
pytanie czy to jest dym czy para :) bo para na zimnym to norma, jak jest też przy zapaleniu rozgrzanego motoru to bedzie przeciek na tłok z układu chłodzenia. a jak ci zapala - normalnie czy czasem ciężko? bo dym przeciśnie przez zawory ale wode niebardzo i wtedy jest problem. a jeżeli dobrze zrozumiałem to skoro dla kolegi te obłoki to coś nowego, i wcześniej tego nie było, więc wydaje mi się moim skromnym zdaniem że jednak coś sie stało i odpowiedzi typu " tak ma być" są lekko błędne

: pn lis 07, 2005 10:53
autor: MaLiBU
generalnie jest tak: dym bialy - pali olej, dym niebieski - pali chlodziwo, dym czarny - pali paliwo - za bogata mieszanka...

Jezeli to bialy bialy to albo para albo ci olej wciaga...

jakie jest zuzycie oleju od wymiany do wymiany?

: pn lis 07, 2005 11:05
autor: Cinek
MaLiBU pisze:generalnie jest tak: dym bialy - pali olej, dym niebieski - pali chlodziwo, dym czarny - pali paliwo - za bogata mieszanka...

Jezeli to bialy bialy to albo para albo ci olej wciaga...

jakie jest zuzycie oleju od wymiany do wymiany?
no na pewno nie jest to generalnie. bo na przykład jak walła uszczelka pod głowicą w volvo mojego ojca to palił na bieluteńko, a ja mam wtryski do wymiany i pali na niebiesko. fakt że to diesle więc może jest inaczej

: pn lis 07, 2005 11:47
autor: Adamtd
MaLiBU pisze:generalnie jest tak: dym bialy - pali olej, dym niebieski - pali chlodziwo, dym czarny - pali paliwo - za bogata mieszanka...

Jezeli to bialy bialy to albo para albo ci olej wciaga...

jakie jest zuzycie oleju od wymiany do wymiany?
no prawie masz racje ale w przypadku dymu czarnego, bo dym niebieski to 100% olej, a dym biały raczej płyn chłodzący a tylko niekiedy może to być olej. Oczywiście przy wykonczonych silnikach mogą być wariacje kolorów czyli dodając gazu przechodzimy z białego przez niebieski na czarny, ale to przed śmiercią kliniczną :grin:

: pn lis 07, 2005 11:56
autor: MaLiBU
Cinek pisze:
MaLiBU pisze:generalnie jest tak: dym bialy - pali olej, dym niebieski - pali chlodziwo, dym czarny - pali paliwo - za bogata mieszanka...

Jezeli to bialy bialy to albo para albo ci olej wciaga...

jakie jest zuzycie oleju od wymiany do wymiany?
no na pewno nie jest to generalnie. bo na przykład jak walła uszczelka pod głowicą w volvo mojego ojca to palił na bieluteńko, a ja mam wtryski do wymiany i pali na niebiesko. fakt że to diesle więc może jest inaczej
ok, ja w kazdym razie do tej pory tylko z takimi przyapadkami sie spotkalem. Szwagier ma diesla i jak turbina pardla i wciagal olej to na bialo kopcil. Zgadzam sie ze kolor przy paleniu chlodziwa mozna ciezko rozroznic, bialy- niebieski roznie to moze bywa ale po zapachu i konsystencji dymy z pewnoscia da sie stwierdzic czy to olej czy nie. U szwagra cala klapa w pasku b5 byla zaciapana olejem...

[ Dodano: Pon Lis 07, 2005 12:00 ]
Adamtd pisze:
MaLiBU pisze:generalnie jest tak: dym bialy - pali olej, dym niebieski - pali chlodziwo, dym czarny - pali paliwo - za bogata mieszanka...

Jezeli to bialy bialy to albo para albo ci olej wciaga...

jakie jest zuzycie oleju od wymiany do wymiany?
no prawie masz racje ale w przypadku dymu czarnego, bo dym niebieski to 100% olej, a dym biały raczej płyn chłodzący a tylko niekiedy może to być olej. Oczywiście przy wykonczonych silnikach mogą być wariacje kolorów czyli dodając gazu przechodzimy z białego przez niebieski na czarny, ale to przed śmiercią kliniczną :grin:
ok, jak pisalem wyzej, rzeczyswscie dym z palenia oleju i chlodziwa moze byc rozny. Piszesz ze w dym niebieski olej, jak pisalem u szwagra jak w 2.5tdi zapchala sie odma i przez turbine palil olej w ilosciach katastroficznych walil na bialo jak maszyna do dymu w klubie :helm: niebieskiego odcienia nie mialo bynajmniej... kiedys znowu w wawie babace uszczelka pod glowica walnela bo plyn wcielo i dymila na niebiesko takze jednak w przypadku palenia oleju i chlodziwa moze jednak nie ma reguly... Moj GTI jak mial a raczej nie mial uszczelniaczy zaworow i olej palil rano wali na bialo i wyraznie bylo czuc olej

: pn lis 07, 2005 12:22
autor: Adamtd
MaLiBU pisze:ok, jak pisalem wyzej, rzeczyswscie dym z palenia oleju i chlodziwa moze byc rozny. Piszesz ze w dym niebieski olej, jak pisalem u szwagra jak w 2.5tdi zapchala sie odma i przez turbine palil olej w ilosciach katastroficznych walil na bialo jak maszyna do dymu w klubie :helm: niebieskiego odcienia nie mialo bynajmniej... kiedys znowu w wawie babace uszczelka pod glowica walnela bo plyn wcielo i dymila na niebiesko takze jednak w przypadku palenia oleju i chlodziwa moze jednak nie ma reguly... Moj GTI jak mial a raczej nie mial uszczelniaczy zaworow i olej palil rano wali na bialo i wyraznie bylo czuc olej
zgadzam się że ciężko spodkać sytuacje podręcznikowe, bo zawsze spala sie kilka rzeczy naraz. Owszem w dieslach może być biały dym od paliwa (uczyli mnie że w czołgach właśnie przez przestawienie pompy wtryskowej wchodziło się w opcję zasłony dymnej - i są tacy co tak maja na stałe w autach cywilnych :grin: ) Inna sprawą jest to że moja żona mi wmawia że jestem daltonistą :hmm: i jak tu kolor rozpoznać??