Strona 1 z 1

siły dokręcana srub

: czw wrz 03, 2009 21:02
autor: krzysiek_09
Witam
szukałem na forum i nic
prosze o informacje z jaką siłą mają byc dokręcone koło wałka rozrządu i uchwyty trzymające wałek te polówki...

: czw wrz 03, 2009 21:07
autor: DariuszK
znalazlem w necie stopki wałka na 20 Nm, koło wałka rozrządu 45 Nm

: pt wrz 04, 2009 12:01
autor: albert1973
w mojej książce jest napisane ,że "nakładki" co trzymają wałek rozrządu mają mieć 20 Nm, a koło zębate wałka rozrządu 60 Nm dla silników ośmiozaworowych

: pt wrz 04, 2009 18:58
autor: Paweł Marek
a w mojej 20 i 80

: pt wrz 04, 2009 20:10
autor: tom17
Paweł Marek pisze:a w mojej 20 i 80
ja też mam 20 i 80

: pt wrz 04, 2009 23:45
autor: Lipek81
u mnie 20 i 80 - dla silnia benzynowego (w dwóchg różnych książkach), bo dla diesla jest 20 i 45(w trzeciej książce).

: sob wrz 05, 2009 11:43
autor: tom17
Lipek81 pisze:u mnie 20 i 80 - dla silnia benzynowego (w dwóchg różnych książkach), bo dla diesla jest 20 i 45(w trzeciej książce).
w innej książce też mam tak jak u Ciebie 20 i 45. śruba na kole jest M12, a wg. DIN tą śrubę można dokręcić 85 (8.8) lub 125Nm (10.9)

: sob wrz 05, 2009 11:47
autor: Lipek81
tom17, tak, tylko norma DIN nie uwzględnia tego, w jaki materiał wkrecasz tę śrubę. Teoretycznie wałek powinien być dość twardym materiałem, ale pewnie sa jakieś powody, dla których nie można tego przykrecić z większą silą.

: sob wrz 05, 2009 12:18
autor: tom17
Lipek81 pisze:tom17, tak, tylko norma DIN nie uwzględnia tego, w jaki materiał wkrecasz tę śrubę. Teoretycznie wałek powinien być dość twardym materiałem, ale pewnie sa jakieś powody, dla których nie można tego przykrecić z większą silą.
masz rację że wszystko zależy od materiału ale teoretycznie dokręcając śruba powinna się urwać niż gwint w wałku.

coś mi się pomieszało bo cały czas patrzyłem na diesla a kolega pyta o benzynę. benzyna jest 20 i 80, a diesel 20 i 45