siły dokręcana srub

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

krzysiek_09
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: wt cze 23, 2009 23:46
Lokalizacja: okolice Gliwic
Kontakt:

siły dokręcana srub

Post autor: krzysiek_09 » czw wrz 03, 2009 21:02

Witam
szukałem na forum i nic
prosze o informacje z jaką siłą mają byc dokręcone koło wałka rozrządu i uchwyty trzymające wałek te polówki...



DariuszK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: pt maja 16, 2008 18:51
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: DariuszK » czw wrz 03, 2009 21:07

znalazlem w necie stopki wałka na 20 Nm, koło wałka rozrządu 45 Nm



albert1973
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
Lokalizacja: Elblag
Kontakt:

Post autor: albert1973 » pt wrz 04, 2009 12:01

w mojej książce jest napisane ,że "nakładki" co trzymają wałek rozrządu mają mieć 20 Nm, a koło zębate wałka rozrządu 60 Nm dla silników ośmiozaworowych



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt wrz 04, 2009 18:58

a w mojej 20 i 80


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
tom17
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 20:22
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: tom17 » pt wrz 04, 2009 20:10

Paweł Marek pisze:a w mojej 20 i 80
ja też mam 20 i 80


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt wrz 04, 2009 23:45

u mnie 20 i 80 - dla silnia benzynowego (w dwóchg różnych książkach), bo dla diesla jest 20 i 45(w trzeciej książce).
Ostatnio zmieniony pt wrz 04, 2009 23:48 przez Lipek81, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
tom17
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 20:22
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: tom17 » sob wrz 05, 2009 11:43

Lipek81 pisze:u mnie 20 i 80 - dla silnia benzynowego (w dwóchg różnych książkach), bo dla diesla jest 20 i 45(w trzeciej książce).
w innej książce też mam tak jak u Ciebie 20 i 45. śruba na kole jest M12, a wg. DIN tą śrubę można dokręcić 85 (8.8) lub 125Nm (10.9)


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob wrz 05, 2009 11:47

tom17, tak, tylko norma DIN nie uwzględnia tego, w jaki materiał wkrecasz tę śrubę. Teoretycznie wałek powinien być dość twardym materiałem, ale pewnie sa jakieś powody, dla których nie można tego przykrecić z większą silą.



Awatar użytkownika
tom17
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 20:22
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: tom17 » sob wrz 05, 2009 12:18

Lipek81 pisze:tom17, tak, tylko norma DIN nie uwzględnia tego, w jaki materiał wkrecasz tę śrubę. Teoretycznie wałek powinien być dość twardym materiałem, ale pewnie sa jakieś powody, dla których nie można tego przykrecić z większą silą.
masz rację że wszystko zależy od materiału ale teoretycznie dokręcając śruba powinna się urwać niż gwint w wałku.

coś mi się pomieszało bo cały czas patrzyłem na diesla a kolega pyta o benzynę. benzyna jest 20 i 80, a diesel 20 i 45


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 227 gości