Elektryczne szyby i domykanie w nie ORI instalacji
: czw wrz 03, 2009 18:46
Witam, mam problem z elektrycznymi szybami, a dokładniej z ich domykaniem z kluczyka.
Jakiś czas temu pojawił się problem z elektrycznymi szybami- nie dało się ich czasem zamknąć, czasem otworzyć. Po zajrzeniu do skrzynki bezpieczników i widoku jaki zobaczyłem- jakieś dosztukowane kable do niewiadmo czego, wiszące wtyczki itp - autko poszło do elektryka, który niby naprawił problem z szybami (okazało się, że w sterowniku była przerwana ścieżka i kable miedzy drzwiami i karoserią były połamane), rzekomo zrobił też porządek z kablami i zamontował radio + kable do głośników.
Po powrocie od tego majstra okazało się, że domykanie szyb z kluczyka nie działa, więc ostatnio, korzystając z wolnego czasu, poszukałem na forum schematów itp. i poszedłem do auta, gdzie okazało się, że:
- Silniczki nie są ori z MK3, bo maja wyjscie tylko na 2 kable (+ i masa), a całością steruje moduł, który jest włożony koło skrzynki bezpieczników (znalazłem po tykaniu przekaźników), i w nim była ta przerwana ścieżka, widać to na zdjęciu.
- Elektryk to jakiś idiota, bo nie dość, że za kabel głośnikowy skasował jakby to był ze złota, to jeszcze głośniki podłączył zwykłym kabelkiem, a z głośnikowego dorobił połamane kable do el.szyb.
Kable, z którymi niby zrobił porządek poupychał za skrzynkę tak, żeby nie było widać, może niektóre uciął tylko.
Sprawę z elektrykiem itp. załatwiał tata, bo to jego samochód, więc się nie wtrącałem, a on był zadowolony, że mu szyby działają.....
Nie ogarniam tej instalacji.
i teraz prośba do Was- miał ktoś do czynienia z taką centralką elektrycznych szyb i może mi powiedzieć gdzie podpiąć kable z centralnego zamka (wiem które kable w centralnym tym sterują itp.), żeby domykało szyby z kluczyka, albo może ktoś wie co to za firma, model, cokolwiek, dzięki czemu znalazłbym instrukcję, albo chociaż rozpis kabli ?
Tak wygląda ta centralka w obudowie:
tak wygląda znajdująca się w niej płytka z góry:
a tak z dołu:
Wszystkie kabelki są połączone do czegoś oprócz 4, które ją w osobnej izolacji, jakby oddzielna wiązka (w tej wiązce jest 5 kabli, ale jeden z nich jest podłączony do masy, a po jego odłączeniu szyby nie działają), każdy kolor po podłączeniu do tego widocznego brązowego daje 4V przy przekręconym kluczyku (zapłon):
poza tematem, wie ktoś może do czego służy te 'tysiąc' wtyczek i kabli pod moją skrzynką bezpieczników ?
pozdraVWiam i z góry dzięki za jakieś rady itp.
Jakiś czas temu pojawił się problem z elektrycznymi szybami- nie dało się ich czasem zamknąć, czasem otworzyć. Po zajrzeniu do skrzynki bezpieczników i widoku jaki zobaczyłem- jakieś dosztukowane kable do niewiadmo czego, wiszące wtyczki itp - autko poszło do elektryka, który niby naprawił problem z szybami (okazało się, że w sterowniku była przerwana ścieżka i kable miedzy drzwiami i karoserią były połamane), rzekomo zrobił też porządek z kablami i zamontował radio + kable do głośników.
Po powrocie od tego majstra okazało się, że domykanie szyb z kluczyka nie działa, więc ostatnio, korzystając z wolnego czasu, poszukałem na forum schematów itp. i poszedłem do auta, gdzie okazało się, że:
- Silniczki nie są ori z MK3, bo maja wyjscie tylko na 2 kable (+ i masa), a całością steruje moduł, który jest włożony koło skrzynki bezpieczników (znalazłem po tykaniu przekaźników), i w nim była ta przerwana ścieżka, widać to na zdjęciu.
- Elektryk to jakiś idiota, bo nie dość, że za kabel głośnikowy skasował jakby to był ze złota, to jeszcze głośniki podłączył zwykłym kabelkiem, a z głośnikowego dorobił połamane kable do el.szyb.
Kable, z którymi niby zrobił porządek poupychał za skrzynkę tak, żeby nie było widać, może niektóre uciął tylko.
Sprawę z elektrykiem itp. załatwiał tata, bo to jego samochód, więc się nie wtrącałem, a on był zadowolony, że mu szyby działają.....
Nie ogarniam tej instalacji.
i teraz prośba do Was- miał ktoś do czynienia z taką centralką elektrycznych szyb i może mi powiedzieć gdzie podpiąć kable z centralnego zamka (wiem które kable w centralnym tym sterują itp.), żeby domykało szyby z kluczyka, albo może ktoś wie co to za firma, model, cokolwiek, dzięki czemu znalazłbym instrukcję, albo chociaż rozpis kabli ?
Tak wygląda ta centralka w obudowie:
tak wygląda znajdująca się w niej płytka z góry:
a tak z dołu:
Wszystkie kabelki są połączone do czegoś oprócz 4, które ją w osobnej izolacji, jakby oddzielna wiązka (w tej wiązce jest 5 kabli, ale jeden z nich jest podłączony do masy, a po jego odłączeniu szyby nie działają), każdy kolor po podłączeniu do tego widocznego brązowego daje 4V przy przekręconym kluczyku (zapłon):
poza tematem, wie ktoś może do czego służy te 'tysiąc' wtyczek i kabli pod moją skrzynką bezpieczników ?
pozdraVWiam i z góry dzięki za jakieś rady itp.