Niska kompresja

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Prezes124
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: wt sie 12, 2008 18:51
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Niska kompresja

Post autor: Prezes124 » czw wrz 03, 2009 18:16

Witam,

Zmierzyłem dziś kompresję w cylinderkach i wyszło:

1-7, 2-6, 3-6, 4-6,5

Machmen robił próbę olejową i mówił, że po niej sprężanie nieznacznie się podniosło.
Silniczek nie kopci, nie bierze oleju. Jak myślicie co mam do roboty? Nie wiem czy się opłaca... Załamka...

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw wrz 03, 2009 19:10

jak wzrosło nieznacznie , to dobrze , masz do roboty głowicę , a dokładniej zawory i gniazda zaworów , bo jakby ciśnienie wzrosło znacznie to gorzej bo wtedy do roboty , pierścienie i pewno tuleje i tłoki , a to już gorsza sprawa



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » czw wrz 03, 2009 19:52

Prawdopodobnie - tak jak kolega napisał.Można jeszcze spojrzeć na hydropopychacze - mogą "podpierać" zawory, co będzie widoczne na wałku rozrządu w postaci śladów współpracy/ma być wyraźna przerwa w tym śladzie... :pub:
PS - przyczyna która zmusiła do wykonania pomiaru?Przestawienie na rozrządzie daje podobne efekty...
Ostatnio zmieniony czw wrz 03, 2009 19:53 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Prezes124
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: wt sie 12, 2008 18:51
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: Prezes124 » czw wrz 03, 2009 20:06

oldstaszek pisze:przyczyna która zmusiła do wykonania pomiaru?
Zaczął klekotać i spadła trochę moc. Poza tym trochę utrudniony rozruch na dzień dobry. Potem jest ok. Wszystkie inne czynniki wyeliminowane. Układ zapłonowy ok.


[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/10878][img]http://www.motostat.pl/user_images/10878/icon3.png[/img][/url]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » czw wrz 03, 2009 21:09

Na jakim oleju jeździsz?Czy objawy następowały szybko?
I tak i tak będziesz rozbierał to mimo wszystko sprawdź współpracę z wałkiem rozrządy korektorów hydraulicznych - jest możliwym że "zaklejone"i nadmiernie się rozsuwają czyli "podpierają" zawory...możliwe że wystarczy dobry "płukacz". :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Prezes124
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: wt sie 12, 2008 18:51
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: Prezes124 » czw wrz 03, 2009 21:30

oldstaszek pisze:Na jakim oleju jeździsz?Czy objawy następowały szybko?
Castrol Magnatec 10W40. Objawy nastąpiły jakoś tak dość nagle. Klekotanko było nieco dłużej i z czasem się nasiliło.


[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/10878][img]http://www.motostat.pl/user_images/10878/icon3.png[/img][/url]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » czw wrz 03, 2009 21:44

Mam wrażenie że sprawa będzie dotyczyć właśnie korektorów(klekotanie) i może być odwrotnie - zawory otwierane są częściowo/za mało.
Wiem że jest to zaprzeczeniem moich poprzednich wpisów ale mimo wszystko proponuję zaglądnąć na te"cudeńka"pod wałkiem rozrządu - możliwe że gdzieś przytkany kanał olejowy i regulatory nie są dopełnione olejem/za małe ciśnienie lub wydatek...tak czy siak - trzeba temu się przyjrzeć zanim zerwiesz głowicę... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Prezes124
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: wt sie 12, 2008 18:51
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: Prezes124 » pt wrz 04, 2009 15:44

Zacznę od sprawdzenia czy rozrząd się nie przestawił. Może tak sam z siebie? Muszę jakiegoś kumatego mechanika w Ostrowcu wykumać. Ci co do nich jeżdżę to jakoś nie do końca im ufam :) A jak już zacytuję kolegów z forum z sugestią na co zwrócić uwagę to obraza majestatu... Ten co robił pomiar sprężania i próbę stwierdził, że na 100% najbiedniej pierścienie.

PS: Poza tym głupią przednią poduchę silnika mi wymienili i trzęsie gorzej niżprzed wymianą. Dokręcona na siłę bez uprzedniego prawidłowego ułożenia?
Ostatnio zmieniony pt wrz 04, 2009 15:48 przez Prezes124, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt wrz 04, 2009 15:58

rozrząd może , jak pasek kiepski , lub był za luźny , jak widzę to mechesa masz git , skoro gada że po wlaniu oleju nieznacznie wzrosła kompresja , to wina pierścieni , jakby pierścienie były winne , to po wlaniu oleju kompresja wzrosłaby znacznie , rozrząd to kolego sprawdź sobie sam , poczytaj na forum i wszystkiego się dowiesz , zrobisz sam będziesz pewny , nie ma się czego bać, to się tylko wydaje takie skomplikowane



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pt wrz 04, 2009 16:03

Gdyby rozrząd przeskoczył to miałbyś kłopot z odpaleniem - przestawiony zapłon.Sprawdzenie jednak nie zaszkodzi aby wyeliminować... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Prezes124
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: wt sie 12, 2008 18:51
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: Prezes124 » pt wrz 04, 2009 16:04

miś fazi pisze:rozrząd to kolego sprawdź sobie sam , poczytaj na forum i wszystkiego się dowiesz
Rozrząd sprawdzony. Wszystko lux. Znajdę konkretnego mechanika w Ostrowcu i dam znać co było.
Ostatnio zmieniony sob wrz 05, 2009 14:49 przez Prezes124, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/10878][img]http://www.motostat.pl/user_images/10878/icon3.png[/img][/url]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 414 gości