Strona 1 z 1
Felgi BBS - można załżyć taką felgę ??
: ndz lis 06, 2005 18:04
autor: Razal
Felgi są proste nie mają bicia itp. - jest jedna rzecz która mnie niepokoi ---> FOTO
Jedna z felg ma trochę rozbite otwory pod śruby mocujące - i w sumie na tej feldze to dwa są lekko rozbite, a dwa sa OK -- jakby ktoś jeździl na przykręconych tylko 2 śrubach.
Można na takim czymś jeździć jak przykręce normalnie nowymi czterema śrubami ??
Widać to na FOTO
POZDROOOOO.....
: ndz lis 06, 2005 18:17
autor: Dawca_Nerek
Nie powinno być z tym problemu bo śruba opiera się na stożku. Spokojnie możesz zastosować nowe śruby! Według foto to tylko jeden otwór jest rozbity najmocniej więc zawsze tą szpilke dociągaj na końcu
: ndz lis 06, 2005 19:14
autor: lisisko
Śmiało zakładaj, a na wszelki wypadek zamontuj ja na tył. Ja w swoim golfiku tylne koła mam przykręcone na trzy szpilki, bo gwinty pozrywane. Czekam na mały zastrzyk gotówki i zakładam nówki bębny + szczęki + cylinderki +linka .
Mam nadziję że będzie OK
: ndz lis 06, 2005 19:15
autor: Razal
Przy najbliższej okazji doprowadzić je muszę do porządku.
ile mogą kosztować nowe śruby do takich alusów za szt. ??
: ndz lis 06, 2005 19:19
autor: lisisko
Chromowane szpilki do alusów to koszt około 10zł za sztukę. Normalne szpile są tańsze, dla pewności weź do sklepu jedną starą na wzór. To bardzo ważne żeby nie pomylić długości, średnicy i skoku gwintu.
Odnośnie śrub
: pn lis 07, 2005 00:32
autor: Razal
Czy długość jest taka sama jak w przypadku felg stalowych ??
Nie wiem jeszcze jaka powinna być ich długość
Może ktoś ma BBS takie i powie jaka długość jest śrubek...
Będe wdzięczny..
Pozdrooo...
: pn lis 07, 2005 06:19
autor: lisisko
W przypadku alusów mogą być trochę dłuższe. Można to zmierzyć w następujący sposób:
1. Wykręć jedną szpilkę.
2. Wsadź ją w otwór w stalowej feldze (np. pd zapasu) i zmierz suwniarką odległość, czyli długość szpilki od wewnętrznej strony felgi.
3. Następnie powtórz tą operację w feldze aluminiowej.
4. O ile mniej wystawać będzie szpilka, o tyle dłuższe szpilki musisz kupić.
5. Upewnij się czy otwory w feldze przystosowane są do szpilek stożkowych, czy kulistych. Podejżewam że to będzie ta druga opcja.
Można podjechać na wulkanizację i zapytać się o szpilki i na miejscu dopasować pod czujnym okiem fachowca. Jednak ceny szpilek na wulkanizacji i w sklepie mogą się różnić i to znacznie. Mam nadzieje że pomogłem. pozdrawiam
Yasne że pomogłeś :)
: pn lis 07, 2005 08:10
autor: Razal
A ja poprostu nie myślę i tyle - faktycznie pomysł jest konkretny i nic nie trzeba szukać
. Czasza jest kulista - w przypadku VW - wszystkie maja czaszę kulistą FI 25,6[mm]
Pozdroooo.
: pn lis 07, 2005 12:02
autor: Pompa
Ja smigam na bardziel rozwalonych i daje rade a auta nie oszczedzam wiec mysle ze luz