Strona 1 z 2

Diody deski rozdzielczej

: śr wrz 02, 2009 22:18
autor: Farin
Witam, sprawa jest dość pilna więc przejdę do rzeczy:

1. Od kupna samochodu nie świeci mi dioda świateł długich na desce rozdzielczej (może i krótkich też - nie wiem czy takowa jest) czy da się ją jakoś wymienić?
Jeśli nie to planuję podciągnąć kable od jednego z kabli długich świateł do małej niebieskiej żarówki, którą wmontuję w jeden z nieczynnych przełączników (np. pod włącznikiem do przeciwmgielnych).

2. Chciałbym zamontować wyłącznik zapłonu. 2 położeniowy - zamontowany w dyskretnym miejscu. Po wyłączeniu silnika przełączył bym go w pozycję 0 - rozłączając tym samym zapłon. Chcę to zrobić na jednym z kabli od stacyjki - czy są jakieś przeciwwskazania? Dziś zerkałem na kable od stacyjki - wychodzi chyba 5, a 2 są grubsze - to pewnie te zapłonowe? a jeśli tak - to czy można zamontować do nich zamontować przełącznik na cieńszych kablach?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi - jak wspomniałem - sprawa jest pilna...

: śr wrz 02, 2009 22:36
autor: poolak2006
1. Pewnie żarówka jest przepalona ? u mnie w mk4 nie ma kontrolki od mijania jest tylko od drogowych ...

: śr wrz 02, 2009 22:47
autor: Farin
Mój licznik wygląda tak http://photos01.allegroimg.pl/photos/40 ... /724829755 i chodzi mi właśnie o zamieszczone tam diody - czy ta się do nich dostać bez jakichś zegarmistrzowskich wyczynów???

: śr wrz 02, 2009 22:48
autor: Tomasz Bis
Farin pisze:sprawa jest pilna...
2. zrobisz szybciej , proponował bym Ci nie ruszać kostki , tylko zrobić to odcięcie na cewce zapłonowej
Farin pisze:(może i krótkich też - nie wiem czy takowa jest)
niema, a tą można , ona jest inna od reszty , jest biała i ma niebieską nakładkę ,może tam niema styku , sprawdź przed licznikiem czy jest prąd. // czy ta się do nich dostać bez jakichś zegarmistrzowskich wyczynów??? // da się ale trzeba czsu i cierpliwości

: śr wrz 02, 2009 22:58
autor: Farin
Tomasz Bis pisze:
Farin pisze:sprawa jest pilna...
2. zrobisz szybciej , proponował bym Ci nie ruszać kostki , tylko zrobić to odcięcie na cewce zapłonowej
Farin pisze:(może i krótkich też - nie wiem czy takowa jest)
niema, a tą można , ona jest inna od reszty , jest biała i ma niebieską nakładkę ,może tam niema styku , sprawdź przed licznikiem czy jest prąd.
Do licznika z przodu wchodzi wtyczka z kilkunastoma kablami - który jest od długich świateł?

wracając do odcięcia zapłonu - to myślałem, żeby uciachać kabel prowadzący do stacyjki i na nim zamontować wyłącznik..

No nie będę mówił, że fachowcem jestem - bo laik ze mnie, który lutownicę chwyta by sobie LED-y do głośników przylutować...

: śr wrz 02, 2009 23:12
autor: Tomasz Bis
Farin pisze:który jest od długich świateł?
nie pamiętam leć po ścieżkach :grrr: gruby czer.... zasilający , gruby "jakiś tam"rozrusznik , a pozostałe to zapłon, światła ,i znowu nie pamiętam (jutro mogę sprawdzić)

: śr wrz 02, 2009 23:25
autor: Farin
Tomasz Bis pisze:
Farin pisze:który jest od długich świateł?
nie pamiętam leć po ścieżkach :grrr: gruby czer.... zasilający , gruby "jakiś tam"rozrusznik , a pozostałe to zapłon, światła ,i znowu nie pamiętam (jutro mogę sprawdzić)
ze stacyjki na pewno wylatują 2 dużo grubsze niż pozostałe... jeden z nich napewno jest czerwono czarny..

: czw wrz 03, 2009 00:38
autor: człek
Tez się w sobotę zabieram za demontaż licznika bo mi kontrolka świec żarowych nie świeci :), kiedyś rozbierałem licznik z PN-ki ale już nie pamiętam na ile te żaróweczki są wymienialne.

: czw wrz 03, 2009 08:34
autor: Lipek81
Tam są wstawione diody, a tylko kontrolka od długich jest żarówką wyglądającą jak dioda. Wątpię, żeby ona była przepalona - ale zawsze jakaś szansa tam jest. To pod który pin jest podłączona ta lampka można dojść po ścieżkach w liczniku.

Odcięcie zapłonu - nie rób przy stacyjce, tylko jak ktoś pisał przy cewce. Kabel od zapłonu jest czarny. Możesz też zrobić odcięcie na zielonym kabelku przy module zapłonowym (na podszybiu) - wtedy odetniesz impulsy do cewki.
Dwa grubsze przewody przy stacyjce to czerwony (+12V z aku) i czerwono-czarny (rozrusznik) - jego przecięcie odetnie tylko rozrusznik, ale np. na pych będzie można odpalić, albo zwierając styk przy rozruszniku (jak padł mi immo nieoryginalnie zakładany to nawet moja żona kompletnie nie znająca się na elektryce, przy pomocy moich telefonicznych instrukcji odpaliła auto kluczem do mieszkania, zwierając styki rozrusznika).
Przy stacyjce jest też przewód czarny - on jest od zapłonu, ale obejście zabezpieczenia na nim jest też bardzo proste - wystarczy zewrzeć w skrzynce przekaźników odpowiednie bezpieczniki ze sobą, lub w komorze silnika podać +12V z aku bezpośrednio na cewkę (dlatego lepiej odciąć impulsy na module zapłonowym).

Farin pisze:Witam, sprawa jest dość pilna
- dlaczego pilna - jazda z zepsutą kontrolką i bez ukrytego wyłącznika zapłonu jest niemożliwa? ;)

: czw wrz 03, 2009 09:02
autor: zodiak
Miałem to samo z kontrolką drogowych, chyba z rok męczyłem się bez kontrolki (kupiłem auto z już nie działającą). Wymontowałem licznik, rozebrałem i wszystko sprawdziłem, okazało się, że gdzieś musiała być pęknięta ścieżka na folii. Nie można było tego stwierdzić wzrokowo. zrobiłem mostek (miękkim kabelkiem) równolegle do ścieżki na folii. Do chwili sprzedaży auta działała jak należy. Duże szanse że masz to samo. Wystarczy wymontować deskę i zmierzyć miernikiem.

: czw wrz 03, 2009 23:17
autor: Farin
- dlaczego pilna - jazda z zepsutą kontrolką i bez ukrytego wyłącznika zapłonu jest niemożliwa? ;)
- co prawda studenckie wakacje są długie - ale w natłoku zadań na samochód mam niewiele czasu, dlatego pilne... Zdarzało mi się już nie raz jechać bezwiednie "na długich" w biały dzień...
zodiak pisze:Wystarczy wymontować deskę i zmierzyć miernikiem.
- dziś podciągnąłem kable od lewych świateł długich i zamontowałem na nich małą żarówkę, którą wmontowałem w jedną z zaślepek pod przełącznikami do ogrzewania szyb. Może mniej estetyczne - ale prostsze - i działa...

Jutro zakładam centralny zamek... co do odcięci zapłonu... Muszę dowiedzieć się gdzie szukać tej cewki... :-k

: czw wrz 03, 2009 23:32
autor: Tomasz Bis
Farin pisze: Muszę dowiedzieć się gdzie szukać tej cewki...
poważnie czy taki żart / są świece zapłonowe , od nich idą przewody zapłonowe do aparatu zap... a z tego aparatu idzie jeden do cewki zapłonowej , cewka z... ma dwa podłączenia , jedna strona jest do zasilania , a druga do modułu który nią steruje /

: pt wrz 04, 2009 20:18
autor: Farin
a jaki prąd płynie przez ten kabel podczas próby rozruchu? Bo nie wiem, czy potrzebne będą jakieś grubsze przewody, czy można posłużyć się do zamontowania wyłącznika zapłonu standardowymi przewodami np. jakie są do długich świateł...?

: pt wrz 04, 2009 21:41
autor: Tomasz Bis
Lipek81 pisze:Możesz też zrobić odcięcie na zielonym kabelku przy module zapłonowym (na podszybiu) - wtedy odetniesz impulsy do cewki.
a przewody tego przekroju jakie tam są na wiązce .