Diody deski rozdzielczej
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Diody deski rozdzielczej
Witam, sprawa jest dość pilna więc przejdę do rzeczy:
1. Od kupna samochodu nie świeci mi dioda świateł długich na desce rozdzielczej (może i krótkich też - nie wiem czy takowa jest) czy da się ją jakoś wymienić?
Jeśli nie to planuję podciągnąć kable od jednego z kabli długich świateł do małej niebieskiej żarówki, którą wmontuję w jeden z nieczynnych przełączników (np. pod włącznikiem do przeciwmgielnych).
2. Chciałbym zamontować wyłącznik zapłonu. 2 położeniowy - zamontowany w dyskretnym miejscu. Po wyłączeniu silnika przełączył bym go w pozycję 0 - rozłączając tym samym zapłon. Chcę to zrobić na jednym z kabli od stacyjki - czy są jakieś przeciwwskazania? Dziś zerkałem na kable od stacyjki - wychodzi chyba 5, a 2 są grubsze - to pewnie te zapłonowe? a jeśli tak - to czy można zamontować do nich zamontować przełącznik na cieńszych kablach?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi - jak wspomniałem - sprawa jest pilna...
1. Od kupna samochodu nie świeci mi dioda świateł długich na desce rozdzielczej (może i krótkich też - nie wiem czy takowa jest) czy da się ją jakoś wymienić?
Jeśli nie to planuję podciągnąć kable od jednego z kabli długich świateł do małej niebieskiej żarówki, którą wmontuję w jeden z nieczynnych przełączników (np. pod włącznikiem do przeciwmgielnych).
2. Chciałbym zamontować wyłącznik zapłonu. 2 położeniowy - zamontowany w dyskretnym miejscu. Po wyłączeniu silnika przełączył bym go w pozycję 0 - rozłączając tym samym zapłon. Chcę to zrobić na jednym z kabli od stacyjki - czy są jakieś przeciwwskazania? Dziś zerkałem na kable od stacyjki - wychodzi chyba 5, a 2 są grubsze - to pewnie te zapłonowe? a jeśli tak - to czy można zamontować do nich zamontować przełącznik na cieńszych kablach?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi - jak wspomniałem - sprawa jest pilna...
-
- Forum Master
- Posty: 1649
- Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
- Lokalizacja: Poznań/Toruń
Mój licznik wygląda tak http://photos01.allegroimg.pl/photos/40 ... /724829755 i chodzi mi właśnie o zamieszczone tam diody - czy ta się do nich dostać bez jakichś zegarmistrzowskich wyczynów???
- Tomasz Bis
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
- Lokalizacja: lubelskie Bychawa
- Kontakt:
2. zrobisz szybciej , proponował bym Ci nie ruszać kostki , tylko zrobić to odcięcie na cewce zapłonowejFarin pisze:sprawa jest pilna...
niema, a tą można , ona jest inna od reszty , jest biała i ma niebieską nakładkę ,może tam niema styku , sprawdź przed licznikiem czy jest prąd. // czy ta się do nich dostać bez jakichś zegarmistrzowskich wyczynów??? // da się ale trzeba czsu i cierpliwościFarin pisze:(może i krótkich też - nie wiem czy takowa jest)
Ostatnio zmieniony śr wrz 02, 2009 22:59 przez Tomasz Bis, łącznie zmieniany 1 raz.
Do licznika z przodu wchodzi wtyczka z kilkunastoma kablami - który jest od długich świateł?Tomasz Bis pisze:2. zrobisz szybciej , proponował bym Ci nie ruszać kostki , tylko zrobić to odcięcie na cewce zapłonowejFarin pisze:sprawa jest pilna...niema, a tą można , ona jest inna od reszty , jest biała i ma niebieską nakładkę ,może tam niema styku , sprawdź przed licznikiem czy jest prąd.Farin pisze:(może i krótkich też - nie wiem czy takowa jest)
wracając do odcięcia zapłonu - to myślałem, żeby uciachać kabel prowadzący do stacyjki i na nim zamontować wyłącznik..
No nie będę mówił, że fachowcem jestem - bo laik ze mnie, który lutownicę chwyta by sobie LED-y do głośników przylutować...
- Tomasz Bis
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
- Lokalizacja: lubelskie Bychawa
- Kontakt:
nie pamiętam leć po ścieżkachFarin pisze:który jest od długich świateł?

Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
ze stacyjki na pewno wylatują 2 dużo grubsze niż pozostałe... jeden z nich napewno jest czerwono czarny..Tomasz Bis pisze:nie pamiętam leć po ścieżkachFarin pisze:który jest od długich świateł?gruby czer.... zasilający , gruby "jakiś tam"rozrusznik , a pozostałe to zapłon, światła ,i znowu nie pamiętam (jutro mogę sprawdzić)
Tez się w sobotę zabieram za demontaż licznika bo mi kontrolka świec żarowych nie świeci
, kiedyś rozbierałem licznik z PN-ki ale już nie pamiętam na ile te żaróweczki są wymienialne.

Ostatnio zmieniony czw wrz 03, 2009 00:41 przez człek, łącznie zmieniany 3 razy.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Tam są wstawione diody, a tylko kontrolka od długich jest żarówką wyglądającą jak dioda. Wątpię, żeby ona była przepalona - ale zawsze jakaś szansa tam jest. To pod który pin jest podłączona ta lampka można dojść po ścieżkach w liczniku.
Odcięcie zapłonu - nie rób przy stacyjce, tylko jak ktoś pisał przy cewce. Kabel od zapłonu jest czarny. Możesz też zrobić odcięcie na zielonym kabelku przy module zapłonowym (na podszybiu) - wtedy odetniesz impulsy do cewki.
Dwa grubsze przewody przy stacyjce to czerwony (+12V z aku) i czerwono-czarny (rozrusznik) - jego przecięcie odetnie tylko rozrusznik, ale np. na pych będzie można odpalić, albo zwierając styk przy rozruszniku (jak padł mi immo nieoryginalnie zakładany to nawet moja żona kompletnie nie znająca się na elektryce, przy pomocy moich telefonicznych instrukcji odpaliła auto kluczem do mieszkania, zwierając styki rozrusznika).
Przy stacyjce jest też przewód czarny - on jest od zapłonu, ale obejście zabezpieczenia na nim jest też bardzo proste - wystarczy zewrzeć w skrzynce przekaźników odpowiednie bezpieczniki ze sobą, lub w komorze silnika podać +12V z aku bezpośrednio na cewkę (dlatego lepiej odciąć impulsy na module zapłonowym).

Odcięcie zapłonu - nie rób przy stacyjce, tylko jak ktoś pisał przy cewce. Kabel od zapłonu jest czarny. Możesz też zrobić odcięcie na zielonym kabelku przy module zapłonowym (na podszybiu) - wtedy odetniesz impulsy do cewki.
Dwa grubsze przewody przy stacyjce to czerwony (+12V z aku) i czerwono-czarny (rozrusznik) - jego przecięcie odetnie tylko rozrusznik, ale np. na pych będzie można odpalić, albo zwierając styk przy rozruszniku (jak padł mi immo nieoryginalnie zakładany to nawet moja żona kompletnie nie znająca się na elektryce, przy pomocy moich telefonicznych instrukcji odpaliła auto kluczem do mieszkania, zwierając styki rozrusznika).
Przy stacyjce jest też przewód czarny - on jest od zapłonu, ale obejście zabezpieczenia na nim jest też bardzo proste - wystarczy zewrzeć w skrzynce przekaźników odpowiednie bezpieczniki ze sobą, lub w komorze silnika podać +12V z aku bezpośrednio na cewkę (dlatego lepiej odciąć impulsy na module zapłonowym).
- dlaczego pilna - jazda z zepsutą kontrolką i bez ukrytego wyłącznika zapłonu jest niemożliwa?Farin pisze:Witam, sprawa jest dość pilna

Miałem to samo z kontrolką drogowych, chyba z rok męczyłem się bez kontrolki (kupiłem auto z już nie działającą). Wymontowałem licznik, rozebrałem i wszystko sprawdziłem, okazało się, że gdzieś musiała być pęknięta ścieżka na folii. Nie można było tego stwierdzić wzrokowo. zrobiłem mostek (miękkim kabelkiem) równolegle do ścieżki na folii. Do chwili sprzedaży auta działała jak należy. Duże szanse że masz to samo. Wystarczy wymontować deskę i zmierzyć miernikiem.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
- co prawda studenckie wakacje są długie - ale w natłoku zadań na samochód mam niewiele czasu, dlatego pilne... Zdarzało mi się już nie raz jechać bezwiednie "na długich" w biały dzień...- dlaczego pilna - jazda z zepsutą kontrolką i bez ukrytego wyłącznika zapłonu jest niemożliwa?
- dziś podciągnąłem kable od lewych świateł długich i zamontowałem na nich małą żarówkę, którą wmontowałem w jedną z zaślepek pod przełącznikami do ogrzewania szyb. Może mniej estetyczne - ale prostsze - i działa...zodiak pisze:Wystarczy wymontować deskę i zmierzyć miernikiem.
Jutro zakładam centralny zamek... co do odcięci zapłonu... Muszę dowiedzieć się gdzie szukać tej cewki...

przyjemność z bezpiecznej jazdy - bezcenne.
- Tomasz Bis
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
- Lokalizacja: lubelskie Bychawa
- Kontakt:
poważnie czy taki żart / są świece zapłonowe , od nich idą przewody zapłonowe do aparatu zap... a z tego aparatu idzie jeden do cewki zapłonowej , cewka z... ma dwa podłączenia , jedna strona jest do zasilania , a druga do modułu który nią steruje /Farin pisze: Muszę dowiedzieć się gdzie szukać tej cewki...
Ostatnio zmieniony czw wrz 03, 2009 23:50 przez Tomasz Bis, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tomasz Bis
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
- Lokalizacja: lubelskie Bychawa
- Kontakt:
a przewody tego przekroju jakie tam są na wiązce .Lipek81 pisze:Możesz też zrobić odcięcie na zielonym kabelku przy module zapłonowym (na podszybiu) - wtedy odetniesz impulsy do cewki.
Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 140 gości