Strona 1 z 1

Licznik MFA

: śr wrz 02, 2009 17:53
autor: Jajcek
[MK2] Koledzy ręce mi odpadają. Kupiłem licznik+wiązkę, manetkę+wiązkę z mfa. Podłączyłem to ale licznik niestety częściowy trup. Przyjżałem się i okazało się że ścieżki są częściowo przetarte. Załozyłem drugą folie (sprawna bo sprawdzana na innym liczniku) i byłem happy bo niby czemu miała by nie działac u mnie. Problem w tym że u mnie też nie działa a dodatkowo nie działa mi kontrolka od długich świateł. Założyłem że problem nie jest w foli. Rozebrałem obrotomierz ale nie jestem specem wiec nic niepokojącego nie zauwazyłem w nim. Możecie mi powiedzieć na co zwrócić uwagę. Nie działa mi obrotek, zearek, kontrolka od oleju, kontrolka od temperatury i kontrolka od długich świateł

: śr wrz 02, 2009 18:05
autor: zodiak
Poza kontrolką od długich (bo ona jest bezpośrednio podłączona bez dodatkowego zasilania) to niedziałanie obrotka, zegarka itp "śmierdzi mi" uszkodzeniem stabilizatora w liczniku, ale piszesz, że wymieniałeś folię więc stabilizator raczej odpada. SPrawdź czy do zegarów dociera w ogóle zasilanie z bezpieczników.

: śr wrz 02, 2009 18:23
autor: Jajcek
Zasilanie dociera bo kontrolka kierunkowskazów i ładowania działa. Stabilizator też wymieniałem. Czy mozliwe że zakładając go odwrotnie i uruchamijac silnik na 10 sekund cos się w liczniku spaliło - przez pomyłke odworotnie go założyłem ale szybko poprawiłem. jak sprawdzic wogóle czy stabilizator działa i czy ścieżki nie są faktycznie poprzecierane??? Wizualnie wszystko OK

: śr wrz 02, 2009 18:52
autor: zodiak
A jaki stabilizator włożyłeś, oryginalny czy zamiennik, bo nie jestem pewnien ale chyba oryginał ma inaczej wyprowadzone nogi niż typowy "sklepowy" stabilizator.
Włożenie stabilizatora odwrotnie nic nie uwali w desce (co najwyżej sam mioże suię uszkodzić ale nie sądzę).
Jak sprawdzić?
miernikiem względem masy, jedna noga to napięcie akumulatora, druga to masa (zero wskazań miernika), trzecia noga to napięcie stabilizowane 10-10.5V.

P.S
To że działają kontrolki ładowania i kierunków nie świadczy o zasilaniu zegarów. te kontrolki sterowane są niezależnie od głównego zasilania wskaźników.

: śr wrz 02, 2009 18:57
autor: artur1902
patrzac od lewej kolektor(wejscie +12) srodek to baza(masa-) trzeci, emiter wyjsciowe napiecie

: śr wrz 02, 2009 19:01
autor: zodiak
[quote]patrzac od lewej kolektor(wejscie +12) srodek to baza(masa-) trzeci, emiter wyjsciowe napiecie[/quote
baza, emiter i kolektor to są nazwy elektrod tranzystora, stabilizator ma wejście, masę i wyjście (taką kolejność podałeś prawidłowo dla "sklepowego" stabilizatora, ale nie jestem pewien czy oryginał na desce ma tak samo- jak ktoś "przerabiał" temat niech się wypowie.)


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=101632
Dobrze kojarzyłem, że nie jest identyczny (wyprowadzenia), 1 z 3 trzeba zamienić.

: śr wrz 02, 2009 19:08
autor: artur1902
zodiak, :pub: to przez te same obudowy TO.... :bajer:
patrzyłem teraz i ogólnie stabilizatory(te sklepowe) maja dwa rodzaje obudowy i w tej drugiej(innej niż ta o której rozmawialismy) jest od lewej wyjscie, masa, wejscie czyli odwrotnie.
vw mógłby wkładać tam coś jeszcze innego?

: śr wrz 02, 2009 19:12
autor: zodiak
artur1902 pisze:zodiak, :pub: to przez te same obudowy TO.... :bajer:
To że obudowy są identyczne nie oznacza, że wyprowadzenia są w takiej samej kolejności.

[ Dodano: Sro Wrz 02, 2009 19:20 ]
http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet- ... M7810.html tu są pokazane wyjścia stabilizatora LM7810 (typowy ze sklepu), w VW siedzi TCA700Y i tam 1 i 3 są zamienione względem LM7810.

: śr wrz 02, 2009 19:25
autor: Jajcek
Zastanawiam się czy problem nie leży w samej wiązce. Kupiłem już 3 licznik i ogolnie lipa. Bezpieczniki (w skrzynce) wszystkie są ok - no chyba że gdzieś jeszcze są bezpieczniki. Stabilizator sprawdze jak dotrę do domu tj za kilka dni. Może gdzies masy nie ma??? A mozliwe by licznik z wersji 16V był inaczej zasilany i inaczej by szły dane do licznika??? Bo licznik+wiązka+skrzynka bezpieczników o którym mowa pochodzi z wersji 16V a ja mam wersję gaźnikową

Ma ktoś może schemat podłączeniowy takiego licznika i kostki w skrzynce bezpieczników. Jestem na etapie zakładania mfa do auta i dosłownie porażka. Manetka, licznik, czujnik temperatury oleju pozakładane. Pozostaje mi załozyć czujnik temperatury zewnetrznej, podłączyć wężyk podciśnienia i popodłączać to elektrycznie i powinno smigać. Narazie jedyne co to spadł mi zapał po problemach z licznikiem.

: śr wrz 02, 2009 19:31
autor: zodiak
Licznik od 16V różni się od pozostałych (no może poza g60) zakresem prędkości (260km/h) i obrotomierzem do 8tyś. Wyprowadzenia takie same. Sądzę że masz problem z instalacją w aucie i np. nie dociera "+".

Co do stabilizatora to na forum vectry wałkowali temat :

http://forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=345

: śr wrz 02, 2009 19:34
autor: Jajcek
Tylko ciekawe gdzie tego szukac. Stabilizatory mam oryginalne - ten w liczniku także.

: śr wrz 02, 2009 19:44
autor: enesen
a sprawdziłeś reszte elementów? bo jeżeli faktycznie padł stabilizator to oprócz niego jeszcze pewno jakiś tranzystor