Strona 1 z 1

maly remont mk2

: śr wrz 02, 2009 14:02
autor: tomekh_1990
witam! posiadam mk2 '89 1.3 gaźnik. samochód chce trzymać jeszcze minimum 3 lata i w najbliższym czasie planuje założyć LPG. wyjeżdżam do innego miasta na studia wiec zależy mi na bezawaryjności. ze względu ze blacha jest w dobrym stanie uważam że warto trochę włożyć w mechanikę. silnik zdrowy(przyspiesza, nie bierze oleju, spalanie w normie, nie kopci) jedynie co mnie martwi to ze trochę się poci (uszcz. pod głowicą, miską, chyba trochę leci z wału). i tu pytanie czy polecacie taki zestaw:
http://allegro.pl/item708217020_komplet ... f_1_3.html ?
cenowo to fajnie wygląda ale czy jakość będzie zadowalająca? ponadto skrzynia biegów (piątka) także zostawia pod sobą plamkę i tu moje pytanie ile może kosztować jej uszczelnienie(materiały)? olej pojawia się w okolicy przegubów wew. wycieka również w okolicy gdzie wchodzi do niej cięgno wybierania biegów ale pozatym to chodzi cicho i łatwo. podejrzewam że w/w wycieki mogą być skutkiem ok. 2- letniego nieużywania auta.
Ponadto planuje jeszcze wymianę świec i regulację gaźnika(problem z obrotami biegu jałowego)
Jak myślicie co jeszcze warto byłoby sprawdzić, jakie mogą być koszta, jakie części polecacie?
za wszelką pomoc/ porady/ opinie serdecznie dziękuje!
mam nadzieje że temat w odpowiednim dziale, jeśli nie to przepraszam i proszę o przeniesienie. POZDRAWIAM :okej:
Tomek

: śr wrz 02, 2009 15:21
autor: Lipek81
Hamulce (bębny, szczęki, tarcze, klocki), luzy na zawieszeniu (tuleje, końcówki drążków), łożyska kół - i chyba tyle. Pasek rozrządu jeszcze.

: śr wrz 02, 2009 15:42
autor: tomekh_1990
o zapomniałem ze heble tył też robię przód już ok łożyska jeszcze nie wyją. zawieszenie cale kontrolowane w warsztacie przy okazji ustawiania zbieżności żadnych luzów amo w porządku :] a jakieś info nt. tego kompletu uszczelek? no i z ta skrzynią? rozrząd musi jeszcze trochę pociągnąć :green_fuck: oczywiście o olejach i filtrach nie wspominam :grin:

: śr wrz 02, 2009 15:50
autor: piteR-ek
Tu sa wymiary simmeringow w skrzyni http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=229889

A co do tego zestawu uszczelek i simeringow to jakis wielki szit bez urazy:) Dla przykladu ja za sama uszczelke pod glowice dalem 39zl-Glasser Simmeringi na wal od sprzegla 29zl a od rozrzadu 9zl oba Victor Reinz.Wiec tego zestawu Ci ja osobiscie nie polecam, lepiej sam skompletuj

: śr wrz 02, 2009 15:59
autor: tomekh_1990
piteR-ek, właśnie coś tanio mi się to widziało za ten zestaw:] pkt za rzeczową pomoc:] a co do instalacji LPG to myślicie ze dobrze powinna pracować w połączeniu z moim silnikiem bo słyszałem sprzeczne opinie (także na forum)? a cenowo to chyba jakąś konkretną powinienem dostać do 1500zl?(zaznaczam jeszcze raz że to gaźnik)

: czw wrz 03, 2009 16:37
autor: piteR-ek
Lpg dobrze funkcjonuje jak jest dobrze zalozone i odpowiednio wyregulowane , pod montaz lpg zadbaj tez o sprawny ukl. zaplonowy kable, kopulka, palec, swiece :)Za ta cene to raczej b.dobra nie orientuje sie ale wydaje mi sie ze za ta cene to kosztuje II generacja juz, a u ciebie jest I .

: czw wrz 03, 2009 17:10
autor: Jajcek
Ja LPG zakładałem do swojego gaźnika MK2 i jestem bardzo zadowolony. Przejechałem w 1,5 roku 40 tyś i narazie z LPG sie nic nie dzieje. Cenowo to dałem te 1,5 roku temu za instalację + montaż LPG w Wawie 1400 zł. Teraz spokojnie dasz za LPG z montażem w okolicach 1100 zł. Jedyna rada to wymieniaj filtr gazu co 10 tyś km i utrzymuj w bdb stanie filtr powietrza i dbaj o świece oraz kable zapłonowe. Pamiętaj też by nie jeździc na rezerwie paliwa bo zatrzesz pompę

: czw wrz 10, 2009 20:03
autor: tomekh_1990
Interesuje mnie jeszcze jedna kwestia, a co by nie zakładać kolejnego tematu zapytam tu :] Skoro zdjęta będzie głowica to czy warto się nią jakoś specjalnie zając np. wypolerować kanały itp? oczywiście nie łudzę się ze zrobię z tego 1.3 jakiegoś wariata ale może chociaż w jakiś nieznaczny (pozytywny) sposób wpłynie to na prace silnika (np. będzie bardziej elastyczny czy dynamiczny, może będzie palił 0.05l mniej na setkę :green_fuck: ). Tak czy inaczej czekam na opinie możne jakieś sugestie :]

[ Dodano: 20 Wrz 2009 00:13 ]
Witam. postępy są- skrzynia uszczelniona zalana świeżym olejem:]
Dwa simmeringi przy przegubach i jeden na wybieraku- 40 zl (ukłon dla kolegi krzemyk99)
Olej (elf)- w sumie 60zl. weszło 3.1L ale ta setka została po ostatniej dolewce więc kupiłem 3)
Robocizna w znajomym warsztacie- 80zl (śmieszne pieniądze)
Brak plamy oleju w miejscu parkingowym- BEZCENNE :grin:
Może się to komuś przyda, wiec napisze wymiary uszczelniaczy:
48x62x7- przegub #1
57x71x7- przegub #2
15x24x7- wybierak
Wszystko to tyczy się skrzyni 5-cio biegowej oznaczenie 085.
Mam nadzieje że komuś się przyda.
C.D.N.- jak będą szelesty$ i czas :grin: