Strona 1 z 2

Wycieraczki -problem [mk2]

: ndz lis 06, 2005 10:42
autor: Woski
Co może byc powodem takiego stanu rzeczy:

Nie działaja wycieraczki w trybie przerywanym , a w każdym innym trybie po wyłączeniu nie wracaja do poczatkowej pozycji , tylko po prostu od razu staja w miejscu. (nawet na srodku szyby)?

Z gory dzieki za odpowiedzi

: ndz lis 06, 2005 11:00
autor: Bula88
sprawdzales przekaznik?? u mnie tez tak bylo i byla to wina przekaznika

: ndz lis 06, 2005 11:36
autor: Woski
ok dzieki

Zaczne od tego!! Moze jakies inne propozycje??

: ndz lis 06, 2005 12:00
autor: piotreq
Tez to mialem, u kumpla w MK2 bylo to samo. Tylna wycieraczka robila co chciala.
Rozebralismy mechanizm wycieraczki. Jest tam slimak i taka dosc duza zebatka, po ktorej slizgaja sie 2 styki. To bylo kiedys nasmarowane, ale po 14 latach smar w miejscu tych stykow przypominal klej i zamiast pomagac to szkodzil bo nie bylo dobrego kontaktu. Czyszczenie, smarowanie i wycieraczka pracuje jak nowa :bigok:
Mysle ze z przodu jest ta sama konstrukcja.

: ndz lis 06, 2005 14:02
autor: Ryś Stepowy
Co do braku pracy w trybie przerywanym to miałem wszystko oprócz tego własnie trybu i okazało się że jakiś Gamoń który wkładał wtyk przy manetce wygiął jeden bolec i po jego wyprostowaniu wszystko śmiga jak trzeba, możesz mieć podobnie.

: ndz lis 06, 2005 14:18
autor: Woski
Co to dokładnie za bolec??

dodam ze objaw wystapił po zmianie kierownicy

: ndz lis 06, 2005 15:25
autor: Ryś Stepowy
Jest tam (przy kierownicy) taka wtyczka która ma kilka przewodów i wpina się ją do przełącznika zespolonego (kierunki, wycieraczki) Dokładnie jest ona umiejscowiona na dole pod plastikową osłoną po lewej stronie pod kierownikiem. Zajrzyj tam na pewno znajdziesz tą wtyke i zobacz czy jest dobrze wpięta, ewentualnie rozłącz ja i wsadź :grin: ponownie.

: pn lis 07, 2005 02:30
autor: tauka
Ja mam to samo. Ale przy przerabianiu wycieraczki na jedna wyciągnałem silniczek i sprawdziłem u kolesia zachowywał sie podobne. Więc to prawdopodobnie silniczek.Tylko nie mam go jak rozebrać, bo tych dwóch śrób nie mogę odkręcić :(

: pn lis 07, 2005 16:56
autor: Woski
Ale byloby to dziwne , bo silnik odpowiada za prace we wszystkich trybach , a nie tylko w przerywanym... Stawiam na co innego. Lada dzien wstawiam auto do mechanika , to dam wam znac co to bylo dokladnie

: pn lis 07, 2005 17:05
autor: Gwiazdor
Everwhite pisze:Ale byloby to dziwne , bo silnik odpowiada za prace we wszystkich trybach , a nie tylko w przerywanym... Stawiam na co innego. Lada dzien wstawiam auto do mechanika , to dam wam znac co to bylo dokladnie
Skorzystaj z opcji szukaj...opisywałem tam wszystkie możliwe problemy z wycieraczkami.

Miałem to samo.

Może być przekaźnik i styki w manetkach wyrobione. Można wymienić same styki. Bez problemu można to zrobić samemu. W razie czego służę pomocą.

Numer przekaźnika to 19 (odpowiada za pracę wycieraczek)

: pn lis 07, 2005 17:58
autor: tauka
Przekaźnik u mnie jest OK manetki też. A wszystko to było sprawdzane tak, że podłączyłem silniczek u kolegi, u którego wszystko działa. Ja mam problem nie tylko na przerywanym ale na wszystkich trybach, jak tylko przełącze manetke w pozycję wyłącz to ycieraczki staja w miejscu, a czasami maja tak, że sobie jakoś tam skokami powrócą na miejsce.

: pn lis 07, 2005 18:04
autor: Q.bak
na 99.9% winne są styki w silniczku. jest tam taka bieżnia a na niej przesuwają się 3 blaszki, ze starości wycierają się one i nie ma styku. u mnie wystarczyło przeczyścić i przejechać papierem ściernym i wycieraczki działają jak nowe.
(a dokładnie jest to wina braku styku na tzw plusie powrotnym)
pozdr

: pn lis 07, 2005 18:07
autor: tauka
No dzięki za info. Do tego właśnie doszedłem, tylko,że nie mogę odkręcić tych 2 śrubek na gwiazdkę. Coś się zapiekły i ni hu hu nie chcą ruszyć...

: pn lis 07, 2005 22:21
autor: Tjac
Co Ci powiem jak to jest dokładnie. Do silniczka idą 2 lub 3 przewody: 1(+ na stałe), 2(+impuls załączenia) i 3 jeśli jest to masa.Jeśli 3 nie ma to idzie przez obudowę. U Ciebie jest następujący problem>Silniczek w porządku, manetki w porządku, masa w porządku więc czego brakuje?? 1(+na stałe) przy podaniu impulsu załączenia i przy włączonych wycieraczkach silniczek bierze cały czas napięcie przez 2 i wycieraczki działają. Lecz gdy wyłączysz manetką po prostu od razu gasisz napięcie zasilające silnik. Sprawdź przewody, wtyczkę albo jeszcze coś po drodze.
A jeśli nie mam racji to jedyną dobrą opcję masz od Q.bak.