Strona 1 z 1

Problem z centralnym zamkiem

: pn sie 31, 2009 20:16
autor: adus10barca
Witam wszystkich jestem tu nowy. Wiec tak mam problem, posiadam golfa IV 1.9 tdi 110km r 2001. Zaczeło się od bagażnika przeszła mi żarówka w srodku wymienilem ją i nie działa pozniej moj zamek w bagazniku nie zamykał sie z pilota wyglądalo to tak jak by silniczek nie mial sliły go zamknąc a jesli go zamknoł to po jakims czasie właczał sie alarm ale o dziwo na dzien dzisiejszy problem z bagaznikiem sie zmył jedynie lampka dalej nie swieci ale pojawił sie nowy gdy zamykam swoje dzwi od kierowcy (jesli walne mocniej dzrzwiami ) zamykaja sie mi dzrzwi (prócz moich) jesli otwrze i zamkne drugi raz to znowu sie otworzą pozostale dzwi. miał ktos kiedys taki problem i jak myslicie co to może byc?

: pn sie 31, 2009 21:46
autor: stonefree
To czesty problem i dotyczy prawdopodobnie połaczeń elektrycznych w zamka, tzw. microswitchy.Trzeba wyjać zamki, poprawic zimne luty a w bagażniku wymienić microswitch.Poszukaj w szukajce.

: pn sie 31, 2009 21:59
autor: grizzly83
W tym co napisałeś jest kilka napraw do wykonania ;)
Jeśli chodzi o żarówkę w bagażniku to napięcie tam bankowo dochodzi , żarówka jak znam życie cała , więc poszedł ci mikro-przełącznik. jest on odpowiedzialny za właśnie oświetlenie w bagażniku. Chłopaki z VW ciekawie go zamontowali gdyż jest ona "zatopiony" "zanitowany" w zamku klapy tylnej . Jeśli ten przełącznik jest uszkodzony to nie ma bata , ciężko będzie ci go wymontowac z samego zamka wręcz niemożliwe ;) ale cuda się zdarzają .
Co do kwestii samego zamka , że nie domyka , problem tkwi pewnie w cięgnie . Jest tam ciekawe połączenie silniczek ---- cięgno zamka . To cięgno mogło ule odkształceniu na tyle że problem jest z domykanie.

Jakie naprawy ?
Jeśli chcesz aby działał ci sam zamek to wymień cięgno łączące .
Jeśli natomiast chcesz aby działał zamek i oświetlenie bagażnika to wymień cały zamek....tyle tylko że tutaj robią się małe schody w postaci dwóch czynników . Po pierwsze koszta zamka są dość spore jeśli zamek nowy w aso to koszta rzędu 300-400zł , drugi problem to taki że zamawiając zamek w ASO przyjdzie on ze zbyt długim cięgnem które nawet prowizorycznie ciężko zdeformować lub skrócić tak aby pasował do twojego silniczka a dokłądnie odległość żeby byłą taka sama silniczek --- zamek.
Mam nadzieję , że w jakiś sposób Tobie pomogłem. :bajer:

: wt wrz 01, 2009 02:18
autor: fleshu
A ja bym pocztyał dził FAQ > temat mikrostyk > zimne luty znajdziesz w mikrostyk nr 2 bardziej z prawej. Naucz się dokładnej kolejności rozbierania zamka. Jak będziesz wkładkę wyjmować to zaznacz pozycje linki - podczas składania sprawdzaj czy klamka otwiera zamek(inaczej zatrzaśniesz, klamka da się uchylać dopiero po wkręceniu śruby wkładki.) Jeżeli to kombi > a chyba tak > to wyczyść wtyczki w górnej części tylnaj klapy. A jak będziesz miał pytania to pisz na priv. Pozdrowionka.