Strona 1 z 1

odprysk lakieru, gwarancja i AC

: pn sie 31, 2009 12:37
autor: Denat
Witam,
Nad tylnim błotnikiem zauważyłem bardzo mały odprysk czarnego lakieru. Jest on głęboki bo widać srebrną blachę ale za to bardzo mały (ok. 2 - 3 mm). Spowodowany jest uderzeniem drzwi sąsiedniego auta na parkingu. Krawędz drzwi uderzyła w moje auto stąd widać też bardzo małe wgniecenie ponad odpryskiem w kształcie pionowej linii długości ok. 4 - 5 cm. Wgniecenie to jest praktycznie niezauważalne.
Dodatkowe informacje:
1. auto na gwarancji
2. auto ma AC
3. nie znam sprawcy
Tyle faktów, teraz mam do Was pytania:
1. Czy mogę samodzielnie zając się "zamalowaniem" ww. odprysku za pomocą zaprawki nabytej w ASO bez utraty gwarancji na lakier ?
2. Ile może pi razy oko kosztowac taka usługa w ASO ? (w ramach gwarancji oczywiście tego nie zrobią)
2. Czy zawacać sobie głowę z ubezpieczalnią ? (nie schodzą poniżej 500 zł). Koszt naprawy pewnie byłby dużo większy niz 500 zł razem z wyprostowaniem ww. wgniecenia, ale jest to tak małe, że nie chcę tego ruszać, tyma bardziej, że jak mieli by coś klepać to mnie ciarki przechodzą.

Przede wszystkim zależy mi na zabezpieszeniu tych 3 mm przed korozją. W dalszej koleności jest aspekt gwarancji (nie chce jej stracić), potem koszty a na końcu biorę pod uwagę ubezpieczalnię.
Co radzicie ?
Pozdrawiam, Michał

: pn sie 31, 2009 12:52
autor: doggie
gwarancja i tak nie obejmuje mechanicznych uszkodzeń lakieru, chyba że rzeczoznawca potwierdzi wadę fabryczną lakieru, W ASO przy najbliższej wizycie serwisowej mogą ci to zrobić ale przy całkowitej odpłatności z twojej strony, ja tam bym na taki odprysk nie ściągał z polisy OC, mała zaprawka + dobry lakiernik + polerka i po sprawie, w ASO niczego nawet nie zauważą,

: pn sie 31, 2009 15:56
autor: Denat
mettenos pisze:gwarancja i tak nie obejmuje mechanicznych uszkodzeń lakieru, chyba że rzeczoznawca potwierdzi wadę fabryczną lakieru, W ASO przy najbliższej wizycie serwisowej mogą ci to zrobić ale przy całkowitej odpłatności z twojej strony, ja tam bym na taki odprysk nie ściągał z polisy OC, mała zaprawka + dobry lakiernik + polerka i po sprawie, w ASO niczego nawet nie zauważą,
Rozumiem, że usługa taka w ASO jest duuuzo droższa niż taka sama u dobrego lakiernika a efekt ten sam. Z polisy OC nie mogę ściągnąć bo sprawca nieznany. Ważne aby nie stracić gwarancji. Zrobie chyba tak jak radzisz.

: pn sie 31, 2009 17:42
autor: doggie
Denat pisze: Z polisy OC nie mogę ściągnąć bo sprawca nieznany.
zgadza się, moja pomyłka "klawiaturowa", chodziło mi o AC

: pn sie 31, 2009 20:14
autor: Wiesiek74
Poszukaj firmy w twojej okolicy co świadczy takie usługi jak ja i po sprawie.
www.eurograd.pl

: pn sie 31, 2009 20:20
autor: doggie
Wiesiek74, tyle że tu chodzi o lakierowanie odprysku a nie wyciąganie wgniecenia bez lakierowania

[ Dodano: Pon 31 Sie, 2009 ]
WRÓĆ - niedoczytałem, Mea Culpa

: pn sie 31, 2009 20:29
autor: Wiesiek74
tak, lepsza mała zaprawka pędzelkowa przepolerowana, jak szpachla i 50cm/kw nowego lakieru. :partyman:

: wt wrz 01, 2009 09:31
autor: GoF
Mała zaprawka albo w ogóle bym tego nie ruszał chyba że strasznie przeszkadza a pewnie autko młode to szkoda.

: wt wrz 01, 2009 14:53
autor: Denat
GoF pisze:Mała zaprawka albo w ogóle bym tego nie ruszał chyba że strasznie przeszkadza a pewnie autko młode to szkoda.
No właśnie nie przeszkadza, martwię sie tylko o korozję.

: wt wrz 01, 2009 16:34
autor: doggie
Denat pisze:
No właśnie nie przeszkadza, martwię sie tylko o korozję.
za dużo się nie umartwiaj, ja od długiego czasu mam dużo odprysków a maska wygląda prawie jak czarna biedronka i nie ma śladów korozji, pomimo że lakier odpadł jest tam jeszcze ocynk, chyba że jest to na tyle mocne że faktycznie widać "gołą blachę"

: śr wrz 02, 2009 08:33
autor: Denat
mettenos pisze:za dużo się nie umartwiaj, ja od długiego czasu mam dużo odprysków a maska wygląda prawie jak czarna biedronka i nie ma śladów korozji, pomimo że lakier odpadł jest tam jeszcze ocynk, chyba że jest to na tyle mocne że faktycznie widać "gołą blachę"
No własnie nie wiem, czy to jest jeszcze ocynk czy już goła blacha. Pod czarnym lakierem w tym miejscu widać jeszcze warstwę chyba jakiegoś podkładu koloru kremowego a potem kolor srebrny.