Strona 1 z 2

kierownica lekko krzywo

: ndz sie 30, 2009 19:51
autor: kosynier
Prosze o pomoc jak samemu wyregulowac kierownice na drazkach kierowniczych ,to znaczy o ile jeden wkrecic a drugi wykrecic. nadmienie ze zbieznosc miałem ustawiana i po ustawieniu kierownica jest troche w lewo .Jak jade lewa strono drogi jak srodkiem jesty prosto, a jak polewej jest w lewa.zalezy to chyba od pochylenia drogi.

: pn sie 31, 2009 11:12
autor: A r t u r
kosynier pisze:Prosze o pomoc jak samemu wyregulowac kierownice na drazkach kierowniczych ,to znaczy o ile jeden wkrecic a drugi wykrecic
po co skoro piszesz
kosynier pisze:nadmienie ze zbieznosc miałem ustawiana
a na tym polega właśnie ustawienie geometrii, może jakiś kiepski mechanik Ci to robił, bądź inaczej się nie dało, wtedy poprostu trzeba wyregulować kiere "ręcznie" czyli przez jej odkręcenie

: pn sie 31, 2009 23:36
autor: PIOTREK 86
kolego ktos Ci spartolil geometrie...jedz lepiej tam zrob awanti i niech to poprawia sam lepiej nic tam nie krec bo tylko mozesz pogorszyc sprawe :jezor:

: wt wrz 01, 2009 14:50
autor: kenorb85
Sam drążków lepiej nie ruszać, ale kierownicę można dowolnie usytuować we własnym zakresie.
Nie wiem jaki masz samochód, ale w mk3 można odkręcić dwie śruby imbusowe za kierownicą. Wyjąć poduszkę i odkręcić śrubę mocującą kierownicę na wieloklinie. Przełożyć o ząbek albo dwa i założyć wszystko z powrotem. Może za 5 razem się uda prosto ustawić.

: śr wrz 02, 2009 21:09
autor: Yaro1981
od kiedy to sie kierownice ustawia na drązkach kierowniczych co to za brednie jak ustawiasz zbieznosc to dopiero potem ustawiasz kierownice mósisz ja odkrecic i prosto założyć to powinni zrobić na warsztacie na którym byłes jak tego nie zrobili to jakis lipny warsztat

: śr wrz 02, 2009 23:30
autor: Młoda
samą zbieżność można o kant,... zbieżność i geometria :bajer:

brat kiedyś sobie tak przestawiał samą kierownicę po jakimś czasie problem wrócił zrobił znowu, w końcu po którymś razie pojechał zrobić G i Z jak się okazało kierownica była o dobrą połowę skręcona :goof: teraz wsio jest gut :bigok:

: czw wrz 03, 2009 11:29
autor: MAPET
Yaro1981 pisze:od kiedy to sie kierownice ustawia na drązkach kierowniczych co to za brednie jak ustawiasz zbieznosc to dopiero potem ustawiasz kierownice mósisz ja odkrecic i prosto założyć to powinni zrobić na warsztacie na którym byłes jak tego nie zrobili to jakis lipny warsztat
kto by odkrecal kierownice!!!

gadasz glupoty

kierownice wlasnie reguluje sie drazkami! a nie odkreca ja!

tylko mechanicy ktorym sie nie chce tak robia... lub gdy nie mozna juz wyregulowac drazkami albo ktos zle zalozyl kiere.. wiec nie

: czw wrz 03, 2009 11:46
autor: guti
MAPET, nie zawsze sie da dwoma drazkami pokręcic :) bo w moim przypadku było tak zapieczone, ze nie dało rady ruszyc nakrętki od koncówki, zeby poluzowac nawet.
Regulowane było jedną koncówką i kierownice trzeba było sobie przestawic :)

niemniej jednak zbieznosc zawsze jest do roboty jak była zmieniana koncówka drazka kierowniczego, nie trzeba robic kątów, jezeli nic nie było ruszane przy MC personie lub zwrotnicy
Młoda pisze:samą zbieżność można o kant,... zbieżność i geometria :bajer:
masło maslane,
geometria kompletna to są kąty + zbieznosc, sama zbieznosc tak jak sie koncówki wymienia, kątów sie nie rusza, a jak sie ruszy kąty to zbieznosc tez leci zazwyczaj , wiec trzeba robić komplet.

widocznie brat miał juz wczesniej zwalone kąty, bo ja nie spotkalem sie, zeby propblem przestawiania kierownicy powracał :) wiele autek juz prowadzilem na diagnostyke, zdazyło sie ze trzeba bylo kiere czasem przekręcic , ale nic sie pozniej nie działo,
mam dobrego znajomego na stacji diag,geomtria kosztuje okolo 60 zł i co lepsze to lubi auta na glebie :D juz paru kumpli na mega glebie podeslalem do niego i nigdy nie krecił nosem :) nawet sie cieszy, ze widzi jakies ciekawie zrobione autko :) Sorka za OT

[ Dodano: Czw Wrz 03, 2009 11:48 am ]
jak autko ma poduche to wypadałoby jednak odkrecic zapieczona koncówke, zeby to miało ręce i nogi, ale czasem naprawde sie nie da bez jej popsucia, a klient czasem nie chce kupic nowej, i chce tylko jedna wymienic :)

: czw wrz 03, 2009 11:53
autor: MAPET
guti pisze:MAPET, nie zawsze sie da dwoma drazkami pokręcic :)
tez napisalem ze jak sie nie da to wtedy sie kiere odkreca ale normalnie reguluje sie drazkami blokujac kierownice idealnie na srodku i korygujac ustawienie drazkami

: czw wrz 03, 2009 22:47
autor: Mieniu_69
MAPET pisze: tez napisalem ze jak sie nie da to wtedy sie kiere odkreca ale normalnie reguluje sie drazkami blokujac kierownice idealnie na srodku i korygujac ustawienie drazkami
Popieram

kosynier, trafiles na goscia ktory patrzył w monitor krecac drazkami i jak zaswiecilo mu sie zielone pole to powiedzial ze jest okey.
Moje zdanie - zaplaciles to wiec wroc i zareklamuj tę robote!

a co do kierownicy - moj golf ma oryginalnie jeden drążek staly wraz z końcówką (nie ma regulacji) po zbieżnosci odkręca sie kiere i przestawia. To jako ciekawostka.

: czw wrz 03, 2009 22:50
autor: MAPET
to stare auta czasem tak sie robi ale w nowych wez odpinaj poduche zdjemuj kiere pozniej jakies bledy itd...

: czw wrz 03, 2009 22:53
autor: Mieniu_69
MAPET, dokladnie dlatego tez jestem zwolennikiem nieruszania kiery :chytry: :grin:

: czw wrz 03, 2009 23:29
autor: Jarowo
Czy ktoś z was kiedykolwiek ustawiał geometrię samodzielnie?
kosynier, to co opisujesz niestety się zdarza, szczególnie jak ktoś robił geometrię na dwóch głowicach, czyli na skróty, lub starszym sprzętem albo jedno i drugie na raz, a samochód ma np. tzw. nierównomierność osi. Ta nierównomierność to nic strasznego bo ma ją większość samochodów szczególnie dłużej używanych, i przy ustawianiu trzeba ją uwzględnić, bo robi kawały jak u Ciebie . Można wolant wyprostować bez przyrządów, ale to wymaga nieco wprawy i doświadczenia, oraz szczęścia, które polega na tym, że nie masz zapieczonych gwintów po obu stronach.
Kierownicą takich korekt kategorycznie robić nie wolno. Przy braku farta i kilku takich korektach wykonanych przez niby fachowców kończy się na tym, że auto ma dwa zdecydowanie różne promienie zawracania. Przekrzywiona kierownica po regulacji to podstawa do reklamacji. A swoją drogą dziwi mnie dla czego nie wysłali Cię na jazdę próbną aby sprawdzić czy wszystko oki.

: pt wrz 04, 2009 18:54
autor: kosynier
wszystko jest niby ok jak jade sam,jak wezme pasazera to mi sie lekko kierownica krzywi w lewo.przeprowadzałem jazde próbna i jest niby ok tak w ogóle to chyba jestem nadwrażliwy