Strona 1 z 1

Śruba regulacyjna przekładni kierowniczej - regulacja drgań

: ndz sie 30, 2009 16:57
autor: cordoba_2004
witam samochodzik golf IV 99 rok 1.9 tdi

W książce sam naprawiam B5 opisana jest regulacja drgań przekładni za pomocą śruby takiej jak w załączniku czy w mkIV też taką regulację za pomocą takiej śruby można przeprowadzić? Obrazek

: ndz sie 30, 2009 17:52
autor: agrala
powinna byc ale ona raczej sluzy do likwidacji luzow na kierownicy i trzasków niz do likwidacji wibracji na kierwonicy
jak ci wibruje kierownica to spobuj wywazyc kola i sprawdzic czy nie wyskoczyl balon na oponie lub czy nie jest felga krzywa

: ndz sie 30, 2009 18:19
autor: edzio
takie regulacje można zrobic na nowej przekładni ,w przypadku starej zużytej nic to nie da,wyrabia się w środkowej części i jeżeli skasujesz ten luz przy maksymalnych skrętach prawo-lewo będzie się przycinac,a nawet może nie uda się skręcac do oporu ,w zależności od stanu jej zużycia.

: ndz sie 30, 2009 19:54
autor: cordoba_2004
nie chodzi o wibracje bo tych nie mam tylko takie właśnie trzaski

próbowałem już
- inne koła
- wymieniłem gumowe elementy zawieszenia
- tarcze klocki
- luzów na kierownicy jako takich nie ma lub są niewielkie
tylko trzaski dziwne
a autko mam od nowości i ma przejechane zaledwie 70 tys km
- sprawdziłem przeguby i są w porządku

Szukam właśnie punktu zaczepienia w przekładni bo inne możliwości wykorzystałem już.

: pn sie 31, 2009 19:42
autor: agrala
sprawdz krzyzaka przy pedalach i w komorze silnika przy wesciu do przekladni kierowniczej
u mnie bylo podobnie i winny byl krzyzak w komorze silnikowej, regulowanie przekladni tu nic nie da