Strona 1 z 2

płyn do wspomagania

: sob sie 29, 2009 17:33
autor: Lukas_jimi
wiem czytalem forum temat był powielany :)

Otoz mam problem :) chce wlac nowy płyn do wspomagania :) Otóz po wypadku rozwalil mi sie pojemnik od plynu i caly sie wylal :/ teraz chce wlac nowy tylko wydaje mi sie ze poprzedni byl czerwony choc czytajac forum dowiedzialem sie ze powinien byc zielony :)

teraz mam pytanko czy moge wlac ten czerwony ?? jak pozbyc sie reszty plynu w obwodzie ?? czy mozna mieszac plyny do wspomagania roznego koloru ?? prosze o opinie kogos kumatego w tym problemie :) bardzo dziekuje pozdrawiam :)

: sob sie 29, 2009 17:58
autor: cinekban87
przydalby sie kanal przy pompie od wspomy jest szlaufik z obejma ktora musisz poluznic i zdjac wycieknie troche i mozesz wlaczyc silnik na 10 sekund i poruszac kiera i bedzie wszytsko zlane wiec tak jest taka zasada raz czerwony raz zielony ja mialem ostatnio czerwony czyli syntetyk ktory przyjechal jeszcze zn niemiec byl juz stary i metny i wymienilem na zielony mineralny,mysle ze jak wymienisz na czerwony nic sie nie stanie a w zimie bedzie Ci lepiej chodzil

: sob sie 29, 2009 18:38
autor: Mieniu_69
jak korek od zbiorniczka jest czerwony to plyn ma byc czerwony a jak zielony jest korek to zielony plyn :grin:

: sob sie 29, 2009 20:09
autor: cinekban87
sa rozne wersje tego jaki plyn mi mechanik mowil ze moze byc raz taki raz taki udanej wymiany :bigok:

: sob sie 29, 2009 21:10
autor: Paweł Marek
Mieniu_69 pisze:jak korek od zbiorniczka jest czerwony to plyn ma byc czerwony a jak zielony jest korek to zielony plyn
musze zapamiętać i następnym razem poszukać czarnego płynu

: sob sie 29, 2009 21:20
autor: Mieniu_69
Paweł Marek, moze to nie prawda :chytry:

: sob sie 29, 2009 21:22
autor: Paweł Marek
Ano nie. A wracając do płynu - dyskusji było wiele o tym jaki lać. w ASO o ile wiem zalecają czerwony syntetyk, a ja tam leję zielony mineralny Febi i nigdy nie jest źle

: sob sie 29, 2009 21:25
autor: Mieniu_69
Paweł Marek pisze:Ano nie. A wracając do płynu - dyskusji było wiele o tym jaki lać. w ASO o ile wiem zalecają czerwony syntetyk, a ja tam leję zielony mineralny Febi i nigdy nie jest źle

i bardzo dobrze, mnie poinformowano ze jakiego jest koloru korek takiego ma byc plyn. Tez w serwisie. :chytry:

: sob sie 29, 2009 21:52
autor: Jajcek
Hmmm. A co ma kolor zakrętki zbiorniczka do koloru płynu??? Są rózne pompy, rózne przebiegi samego wspomagania i myslę że w oparciu o te informacje trzeba pomysleć jaki kolor płynu wybrać. Nie będziemy lali przecież takiego samego płynu do wspomagania co ma przelatane 10 tyś i do 200 tyś. No ale ja "mózgiem" nie jestem i może się mylę

: sob sie 29, 2009 21:57
autor: Paweł Marek
Mieniu_69 pisze:Tez w serwisie
no własnie pewnie aso. Mnie chodzi o to że mam czarne korki w dwóch autach.

: sob sie 29, 2009 21:57
autor: kiss
kolor to tylko barwnik
nie patrz na kolor tylko na specyfikacje

: ndz sie 30, 2009 07:45
autor: Mieniu_69
wpadlem kiedys do serwisu (aso), mówie plyn do wspomagania, wystawia mi na lade dwa plyny, czerwony i zielony. Czyli cos musi byc prawdy z tymi korkami bo mam w aucie zielony korek i zielony plyn a znajomy ma czerwony i czerwony plyn.

: ndz sie 30, 2009 12:15
autor: Lukas_jimi
Spoko dzieki wszystkim za opinie wyciągne wnioski pozdrawiam :)

: ndz sie 30, 2009 18:04
autor: Dedi_S
Mieniu_69 pisze:zielony korek i zielony plyn a znajomy ma czerwony i czerwony plyn
W niektórych MK2 rzeczywiście korki są różnokolorowe, jednak tak jak już się nie raz rozpisywałem nie należy się sugerować kolorem bo nie zawsze można dobrze trafić. Na ogół na zbiorniku pisze jaki olej ma być wlany u mnie np jest korek czerwony i napis ATF i większość tych olei ma kolor czerwonawy. Jest 3 producentów pomp tylko w samej MK2. Najbardziej popularny jest niemiecki ZF i do niego ma wchodzić "ATF II D" ta literka D też ma znaczenie. Ja zgłębiłem temat swojej pompy po tym jak zajechałem nówkę po 300 km na zielonym febi. Nie będę się jednak rozpisywał bo można skorzystać z szukajki.