płyn do wspomagania

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Lukas_jimi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt lip 07, 2009 13:35
Lokalizacja: Bytom

płyn do wspomagania

Post autor: Lukas_jimi » sob sie 29, 2009 17:33

wiem czytalem forum temat był powielany :)

Otoz mam problem :) chce wlac nowy płyn do wspomagania :) Otóz po wypadku rozwalil mi sie pojemnik od plynu i caly sie wylal :/ teraz chce wlac nowy tylko wydaje mi sie ze poprzedni byl czerwony choc czytajac forum dowiedzialem sie ze powinien byc zielony :)

teraz mam pytanko czy moge wlac ten czerwony ?? jak pozbyc sie reszty plynu w obwodzie ?? czy mozna mieszac plyny do wspomagania roznego koloru ?? prosze o opinie kogos kumatego w tym problemie :) bardzo dziekuje pozdrawiam :)



Awatar użytkownika
cinekban87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: czw lut 05, 2009 19:52
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: cinekban87 » sob sie 29, 2009 17:58

przydalby sie kanal przy pompie od wspomy jest szlaufik z obejma ktora musisz poluznic i zdjac wycieknie troche i mozesz wlaczyc silnik na 10 sekund i poruszac kiera i bedzie wszytsko zlane wiec tak jest taka zasada raz czerwony raz zielony ja mialem ostatnio czerwony czyli syntetyk ktory przyjechal jeszcze zn niemiec byl juz stary i metny i wymienilem na zielony mineralny,mysle ze jak wymienisz na czerwony nic sie nie stanie a w zimie bedzie Ci lepiej chodzil


Passat B3 1.8 Rp 90 Rip
Polo II 1.4 92 Rip
Golf III 1.6 94 Sprzedany :[
Scirocco II 1.8 88 Rip
Scirocco II 1.8 90

Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » sob sie 29, 2009 18:38

jak korek od zbiorniczka jest czerwony to plyn ma byc czerwony a jak zielony jest korek to zielony plyn :grin:



Awatar użytkownika
cinekban87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: czw lut 05, 2009 19:52
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: cinekban87 » sob sie 29, 2009 20:09

sa rozne wersje tego jaki plyn mi mechanik mowil ze moze byc raz taki raz taki udanej wymiany :bigok:


Passat B3 1.8 Rp 90 Rip
Polo II 1.4 92 Rip
Golf III 1.6 94 Sprzedany :[
Scirocco II 1.8 88 Rip
Scirocco II 1.8 90

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob sie 29, 2009 21:10

Mieniu_69 pisze:jak korek od zbiorniczka jest czerwony to plyn ma byc czerwony a jak zielony jest korek to zielony plyn
musze zapamiętać i następnym razem poszukać czarnego płynu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » sob sie 29, 2009 21:20

Paweł Marek, moze to nie prawda :chytry:



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob sie 29, 2009 21:22

Ano nie. A wracając do płynu - dyskusji było wiele o tym jaki lać. w ASO o ile wiem zalecają czerwony syntetyk, a ja tam leję zielony mineralny Febi i nigdy nie jest źle


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » sob sie 29, 2009 21:25

Paweł Marek pisze:Ano nie. A wracając do płynu - dyskusji było wiele o tym jaki lać. w ASO o ile wiem zalecają czerwony syntetyk, a ja tam leję zielony mineralny Febi i nigdy nie jest źle

i bardzo dobrze, mnie poinformowano ze jakiego jest koloru korek takiego ma byc plyn. Tez w serwisie. :chytry:



Jajcek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 17:39

Post autor: Jajcek » sob sie 29, 2009 21:52

Hmmm. A co ma kolor zakrętki zbiorniczka do koloru płynu??? Są rózne pompy, rózne przebiegi samego wspomagania i myslę że w oparciu o te informacje trzeba pomysleć jaki kolor płynu wybrać. Nie będziemy lali przecież takiego samego płynu do wspomagania co ma przelatane 10 tyś i do 200 tyś. No ale ja "mózgiem" nie jestem i może się mylę



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob sie 29, 2009 21:57

Mieniu_69 pisze:Tez w serwisie
no własnie pewnie aso. Mnie chodzi o to że mam czarne korki w dwóch autach.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » sob sie 29, 2009 21:57

kolor to tylko barwnik
nie patrz na kolor tylko na specyfikacje



Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » ndz sie 30, 2009 07:45

wpadlem kiedys do serwisu (aso), mówie plyn do wspomagania, wystawia mi na lade dwa plyny, czerwony i zielony. Czyli cos musi byc prawdy z tymi korkami bo mam w aucie zielony korek i zielony plyn a znajomy ma czerwony i czerwony plyn.



Lukas_jimi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt lip 07, 2009 13:35
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Lukas_jimi » ndz sie 30, 2009 12:15

Spoko dzieki wszystkim za opinie wyciągne wnioski pozdrawiam :)



Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » ndz sie 30, 2009 18:04

Mieniu_69 pisze:zielony korek i zielony plyn a znajomy ma czerwony i czerwony plyn
W niektórych MK2 rzeczywiście korki są różnokolorowe, jednak tak jak już się nie raz rozpisywałem nie należy się sugerować kolorem bo nie zawsze można dobrze trafić. Na ogół na zbiorniku pisze jaki olej ma być wlany u mnie np jest korek czerwony i napis ATF i większość tych olei ma kolor czerwonawy. Jest 3 producentów pomp tylko w samej MK2. Najbardziej popularny jest niemiecki ZF i do niego ma wchodzić "ATF II D" ta literka D też ma znaczenie. Ja zgłębiłem temat swojej pompy po tym jak zajechałem nówkę po 300 km na zielonym febi. Nie będę się jednak rozpisywał bo można skorzystać z szukajki.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 298 gości