pytanie odnosnie srub imbusowych z zacisku hamulca przod

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

esio10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 365
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 13:04
Lokalizacja: Pszczyna

pytanie odnosnie srub imbusowych z zacisku hamulca przod

Post autor: esio10 » sob sie 29, 2009 13:47

witam- dzis wymienialem klocki hamulcowe i zauwazylem przy odkrecaniu srub z zacisku tych imbusowych w swojej jecie 2 /golf 2 ze tulejki w ktorych znajduja sie te sruby mocujace zacisk do piasty -ze sa zuzyte i maja luzy( tak sie ma tylko prawy zacisk) i czy z luzem mozna jezdzic ? czy raczej jest wskazane wymienic te tulejki ( o ile wogole idzie je wymienic ) i jeszcze jedno pytanie - klocki wymienialem 2 lata temu na nowe i dzis przy wymianie ponownie na nowe - zauwazylem ze z prawej strony grubosc wynosi 2 mm a z lewej strony ( czyli lewej piasty) ponad 5 mm - czy to normalne ze az tak nie rownomiernie sie one zuzywaja? czasem to wlasnie odnosze przy hamowniu wrazenie ze mi sciaga go na prawo



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » sob sie 29, 2009 13:51

w tulejce powinien byc plastik cienka warstwa i to własnie powoduje ze nie zapieka się tuleja i automatycznie kasuje luz

[ Dodano: Sob Sie 29, 2009 13:52 ]
czasem to wlasnie odnosze przy hamowniu wrazenie ze mi sciaga go na prawo
i to jest odpwoiedz na twoje pytanie dot róznicy zużycia klocków



esio10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 365
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 13:04
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: esio10 » sob sie 29, 2009 14:05

dziejo pisze:w tulejce powinien byc plastik cienka warstwa i to własnie powoduje ze nie zapieka się tuleja i automatycznie kasuje luz

[ Dodano: Sob Sie 29, 2009 13:52 ]
czasem to wlasnie odnosze przy hamowniu wrazenie ze mi sciaga go na prawo
i to jest odpwoiedz na twoje pytanie dot róznicy zużycia klocków
no tak taki plastik - racja- a idzie jakos ten plastik kupic albo nie wiem- po prostu w moich tulejkach jest jego brak ..

no ale co moze byc powodem ze go sciaga i ze wystepuje roznica w sile hamownia pomiedzy lewym a prawyk kołem.. jest jakas rada na ten ból ?



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » sob sie 29, 2009 14:15

esio10 pisze:jest jakas rada na ten ból ?
jest :bajer: rozruszać dobrze tłoczysko cylinderka to najprostsza czynnosc
-uwzgledniając oczywiscie sprawną pompę hamulcową
-drozne przewody hamulcowe (giętkie)
kiedys spotakałem się z czyms takim ze giętki przewód ham. idący do zacisku po prostu wewnątrz się rozwarstwił puszczał płyn tylko w jedną strone częsciowo :bajer: efekt był taki ze cylinderek się nie chował
aby dojsc do tego musiałem rozebrac pompe zastosować zestaw naprawczy (niepotrzebnie ) wykonałem qpe niepotrzebnej nikomu roboty ale niestety rentgena w oczach się nie ma
piszę o tym dlatego poniewaz czesto jest tak ze szukamy przyczyny gdzies głęboko a wystarczyło po prostu dotknąc przewód kiedy jest po cisnieniem
człowiek uczy się na błedach
ok
powracajac do tematu zacznij od wyczyszczenia tłoczyska cyl
Ostatnio zmieniony sob sie 29, 2009 14:17 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
noVWy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: pn cze 23, 2008 17:16
Lokalizacja: GPU-Puck
Kontakt:

Post autor: noVWy » sob sie 29, 2009 18:01

dziejo pisze:w tulejce powinien byc plastik cienka warstwa
czy ten plastik nie znajduje się raczej między tulejką a gumą w której to wszystko pracuje a nie między śrubą u tulejką?? jak dokręcisz śrubę to dociskasz tym samym tulejką to mocowania w zwrotnicy, więc śruba nie pracuje w tulejce tylko tulejka w gunie.
w oryginale jest stosowany taki cienki plastik biały, próbowałem go kupić ale jest nie osiągalny teraz robią zestaw naprawczy który ma takie prowadzenie tych tulejek w gumie,
esio10,
więc zależy jaki masz system tych gum u siebie w hamulcach :bajer:



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Post autor: marcinek84 » sob sie 29, 2009 18:24

191698447 TULEJA USTALAJACA =64,4 zł
jak to te tuleje to w ASO nie mało kosztuje


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz sie 30, 2009 13:15

dziejo pisze:w tulejce powinien byc plastik cienka warstwa i to własnie powoduje ze nie zapieka się tuleja i automatycznie kasuje luz
to wyglada troszke inaczej :)

sruba, dookola niej tuleja, dokoła tulei plaszcz z teflonu , to wszystko wsadzone jest w gume, ktora jest w zacisku na przestrzał wsadzona :)

ale są tez zstawy ktore nie maja tego teflonu, sa drozsze, a roznica polega na tym , ze tuleja metalowa jest wiekszej srednicy zewnetrznej , dopasowana juz do gumy :)

kiedys wymieniałem ale na ta wersje z teflonem :) powiem szczerze ze troszke sie trzeba napocic zeby ten teflon nie wyłaził podczas wsadzania tulei, ale po paru chwlilach sie udało :) no i okolo 50 zł zaoszczedzone, bo tyle mniej wiecej wynosi roznica w cenie za komplet na dwa koła tych dwu roznych zestawów :)

[ Dodano: Nie Sie 30, 2009 1:24 pm ]
marcinek84 pisze:191698447 TULEJA USTALAJACA =64,4 zł
jak to te tuleje to w ASO nie mało kosztuje

tak to to :) to jest na jedno koło :)

a wiesz co jest w zestawie ? ten teflon, plus guma :D

w IC to kosztuje okolo 40 zł na jeden zacisk :)

http://ekatalog.intercars.com.pl/993532 ... lang_id=PL


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 354 gości