Strona 1 z 1
Problem z wspomaganiem kierownicy
: sob sie 29, 2009 00:30
autor: lukaszmacher
Witam!
Mam problem z vw golfem 4 1.9TDI mianowicie od wczoraj niema wspomagania gdy skrecam w prawo i wtedy cos syczy jakby na tym przewodzie co idzie od pompy w kierunku wnetrza samochodu,gdy krece w lewo to wspomaganie jest i nic nie syczy,co to może byc???prosze o pomoc i z góry dziekuje
Re: Problem z wspomaganiem kierownicy
: sob sie 29, 2009 01:25
autor: pawex
lukaszmacher pisze:Witam!
Mam problem z vw golfem 4 1.9TDI mianowicie od wczoraj niema wspomagania gdy skrecam w prawo i wtedy cos syczy jakby na tym przewodzie co idzie od pompy w kierunku wnetrza samochodu,gdy krece w lewo to wspomaganie jest i nic nie syczy,co to może byc???prosze o pomoc i z góry dziekuje
a czy kolega sprawdzał poziom płynu wspomagania, możliwe że gdzieś jest jakaś nieszczelność... jeśli nie nieszczelność to całkiem możliwe, że coś nie tak z maglownicą.
: sob sie 29, 2009 08:05
autor: lukaszmacher
Witam!!
płyn w spomaganiu jest,a jak sprawdzic ta maglownice i pompe???chciałbym podkreslic ze wspomagania niema tylko wtedy gdy krece w lewo i wtedy słychac głosne syczenie jakby przy maglownicy,przy skrecaniu w prawo wspomaganie działa i nie syczy,co to moze byc??
: sob sie 29, 2009 09:33
autor: miś fazi
nic innego jak nieszczelność cylindra maglownicy , zaworek przesuwny w maglownicy przy skręcaniu , puszcza ciśnienie płynu w jeden lub drugi cylinder maglownicy , wspomagając w ten sposób obrót kierownicą jednocześnie płyn który pozostał w drugim cylindrze wraca do zbiorniczka przewodem powrotnym , w którym nie ma ciśnienia , masz po prostu nieszczelność w jednym cylindrze maglownicy , a tam niestety ciśnienie dochodzi do 60 atmosfer
: sob sie 29, 2009 10:37
autor: lukaszmacher
A czy ten zaworek da sie wymienic czy całą listwe trzeba wymieniac????
: sob sie 29, 2009 10:51
autor: miś fazi
to nie będzie wina zaworka , zaworek przesuwny jest w środku maglownicy i jest połączony mechanicznie z z układem kierowniczym , ale on tylko odpowiada za otwarcie danej strony maglownicy w zależności w którą stronę kręcisz kierownicą , u Ciebie będzie raczej nieszczelność między cylindrem maglownicy , a tłokiem listwy zębatej
: sob sie 29, 2009 11:10
autor: lukaszmacher
czyli jedynym wyjsciem jest wymiana całej maglownicy prawda???
: sob sie 29, 2009 11:45
autor: miś fazi
można , rozebrać , sprawdzić i zregenerować , w najgorszym przypadku wymiana