Nietypowy problem z el. szybami MKII tył - wolno pracują

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
BuganMKII
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn lut 25, 2008 22:25
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Nietypowy problem z el. szybami MKII tył - wolno pracują

Post autor: BuganMKII » pt sie 28, 2009 19:58

Witam
problem mam konkretny z ktorym pi.....e się 4 dzień, a mianowicie:
Zakupilem ori podnosniki na tylne furtki, ktore pracują zdrowo i mimo oporu stawianego ręcznie śmigaja szybko. Zapinam w drzwi i? ida początkowo bardzo szybko a ku gorze (przy domykaniu) tak spowalniaja, ze wlasciwie mozna zdazyc obiad zjesc. Wiec wyjmuje - sprawdzam ręcznie po raz kolejny bez szyby - Idą idealnie. Skręcam - idą ciężko. No więc sprawdzam prowadnice - niby nigdzie nie kantuje - idzie równo gdy podnosze ją ręcznie i wszedzie stawia jednakowy opor a mimo to po zapieciu podnosnikow po obu stronach szyba ku gorze idzie baaaardzo wolno. podginalem juz lekko prowadnice (uchwyty) -nic, regulowałem lekko na srobach -nic, grubszy kabel - nic, podladowany akumulator - nic...

swoja drogą nie wiem jak poprawnie maja byc przykrecone silniczki do drzwi ale wydaje mi sie, ze nie ma to zadnego wplywu na szybkosc podnoszenia szyb tym bardziej ze poczatkowo idą dobrz.
ps. w tym miejscu - gdyby ktos mial zdjecie jak maja byc przykrecone silniczki bardzo prosze o podesłanie lub wklejenie w temat.

Niezaleznie od tego czy szyba idzie do gory czy na dol zawsze ku gorze idzie wolniej. Co wiec robic? grzie szukac problemu??



albert1973
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
Lokalizacja: Elblag
Kontakt:

Post autor: albert1973 » pt sie 28, 2009 21:21

Obrazek
to jest silniczek na prawy tył -tak jak na zdjęciu powinien być zamontowany w tylne drzwi
-sprawdź czy masz dobrze przykręconą szybę do prowadnicy -czy nie ma za dużego luzu -jak zdemontowałeś manualny podnośnik to możesz sobie porównać jak masz wygiętą prowadnice ,może gdzieś przy górze ci blokuję przez zbyt mocne obcieranie sie o uszczelkę
Ostatnio zmieniony pt sie 28, 2009 21:36 przez albert1973, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt sie 28, 2009 22:28

BuganMKII, sprawdz jeszcze taka rzecz, w tylnich drzwiach masz taka , jakby prowadnice szyby ,odkręc ja , poluzuj i zobacz czy szyba lzej smiga, nie chodzi mi o metalowa, tylko o to z uszczelka, albo sama uszczelka jakos siedzi zle w tej prowadnicy, lepiej to zrób, zanim silniczek spalisz, tez mialem taki problm, wyciagalem szyby do zdzierania folii, zle poskladalem i pare razy bezpiecznik mi sie zjarał jak zamykalem, poprawiłem, to teraz moge szyba glowe uciac komus :) zamyka sie az z takim łupnieciem o ramke na koncu :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » ndz sie 30, 2009 19:11

Może też być słąob nasmarowana prowadnica, albo należałoby rozebrać silniczek i przeczyścić szczotki i komutator + trochę WD40 gdzie trzeba. Kumple tak zreanimował teoretycznie martwy silniczek. A sam silniczek powinien być zamontowany na smym dole drzwi, blizej tego słupka z zawiasami.



Awatar użytkownika
BuganMKII
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn lut 25, 2008 22:25
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Post autor: BuganMKII » wt wrz 01, 2009 10:16

Koledzy bardzo dziekuje za cenne wskazówki... Zaraz ide dzialac i na wszytko zwroce uwage, jednak teraz nachodzi mnie pytanie czy wogole poprawnie zamontowalem podnosnik... :helm: Czy ktos moze podac jakies zdjęcie lub chodziaz szkic tego jak ma wygladas stosunek: drzwi silnik prowadnica. Wystarczy nawet fotka przylozonego mechanizmu do skreconych drzwi.
Lipek81 pisze: sam silniczek powinien być zamontowany na smym dole drzwi, blizej tego słupka z zawiasami
czyli rozumiem ze silnik ma byc u dołu. Patrząc na niego od frontu ma byc po lewej stronie prowadnicy?



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt wrz 01, 2009 10:39

Tutaj masz tak na szybko dorysowane drzwi :) Te czerwone pola to są mocowania istniejące w drzwiach, przy dolnej krawędzi. To są drziw prawetylne, widok od wnętrza samochodu. Możesz jeszcze zdjąć u siebie tapicerkę i zrobić fotkę, to podam co i jak.

Obrazek



Awatar użytkownika
BuganMKII
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn lut 25, 2008 22:25
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Post autor: BuganMKII » wt wrz 01, 2009 11:35

i wszystko w temacie - dzieki wielkie za szybka odpowiedz!
zabieram sie do ponownego montazu :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 364 gości