Strona 1 z 3
Dziwne stuki zawieszenia BORA Prosze o pomoc
: pt sie 28, 2009 19:32
autor: el golfo
Witam.Szukałem troche na forum mojego przypadku ale jakoś nic nie moge do siebie przypasować.A wiec bardzo was prosze o pomoc,jest to Bora TDI podczas jazdy np.przez przejazd kolejowy,jakieś wszelkiego rodzaju nawierzchnie gdzie koło energicznie podskakuje jakaś nawierzchnia betonowa,łatany asfalt wtedy pojawia sie stukot metaliczny jakby coć lekko było obluzowane,mowa o przednim zawieszeniu i konkretnie w lewym przednim kole,byłem na szarpakach,no i jak to u mechanika metoda prób i błedów,wymienić łączniki stab.wątpiłem w to ale wymieniłem,dwa drążki kierownicze owszem miały lekkie luzy ale jak wspomniałem to są metaliczne stuki, też wymieniłem,nic wiecej nikt nigdzie nie mógł nic znaleść,ale tak sobie przypomniałem że odkąd zaczęłem sie tym interesować wcześniej auto miało wymieniane klocki i tarcze hamulcowe,pomyślałem że może coć w zacisku,rozebrałem zacick i tam wydaje sie być wszystko OK,złożyłem na nowo i dalej to samo,aha wymieniałem poduszki,i łożyska amortyzatora,i to wszystko,może być np.coś z wachaczem? Bardzo prosze o jakieś pomysły na to zjawisko,z góry bardzo dziekuje.Pozdrawiam :crazy:Aha,i tłumik też jest OK,
: pt sie 28, 2009 19:50
autor: miś fazi
szarpaki szarpakami , a próbowałeś podmienić lewy amortyzator na inny , choćby stary ze szrotu za 20 zł ? , czasem tak bywa że szarpak nic nie pokaże , a jednak
: pt sie 28, 2009 20:08
autor: el golfo
miś fazi pisze:szarpaki szarpakami , a próbowałeś podmienić lewy amortyzator na inny , choćby stary ze szrotu za 20 zł ? , czasem tak bywa że szarpak nic nie pokaże , a jednak
Brałem amortyz.również pod uwage,ale kiedy pytałem kilku mechaników to wszyscy stwierdzali że na 100% nie,dlatego że amortyzator nie ma możliwości wydawać z siebie takiego dzwieku,tłoczysko może tylko pukać dzwiekiem stłumionym,nawet jak bedzie zmasakrowany,moje są monroe gaz.i mają 1,5 roku.sam nie wiem co myśleć
: pt sie 28, 2009 20:31
autor: miś fazi
a oglądałeś dokładnie sprężynę , czy nie jest gdzieś ukruszona ?
: pt sie 28, 2009 20:38
autor: el golfo
miś fazi pisze:a oglądałeś dokładnie sprężynę , czy nie jest gdzieś ukruszona ?
Tak dokładnie sprawdzone i nawet wyglądają jak nowe,coś mi sie wydaje że Belg,chyba wymienił wraz z amortyzatorami,a może wiesz jak w takim przypadku zachowywałyby sie tuleje wachaczy,a może swożeń,i mechanik tego nie zauważył? Już łapie sie wszystkiego
: pt sie 28, 2009 20:59
autor: miś fazi
wszystko metalowo - gumowe w zawieszeniu może robić takie psikusy i naprawdę trudno wyczuć , sworzeń zwrotnicy tak samo może stukać , może dawać doraźnie takie efekty nawet przegub zewnętrzny jak i wewnętrzny , był nawet taki przypadek że autko było po dzwonie , bardzo ładnie zrobione , a zwój sprężyny haczył o plastikowe nadkole
[ Dodano: 28 Sie 2009 21:01 ]
a jeśli jeszcze nie wymieniłeś sworznia , to go wymień , bardzo często on daje takie efekty
: pt sie 28, 2009 21:04
autor: Tomasz Bis
Napiszę Wam o najszybszej naprawie jakiej dokonałem . Przyjechał sobie klient do firmy gdzie pracuje jako ślusarz , rozmawia sobie z szefem że mech.... zmieniał mu sprężyny z przodu i teraz mu coś stuka , załatwił sprawy i idzie w stronę sam... i ja szedłem w tym kierunku , mówi do mnie że może bym spojrzał . wpadłem na pomysł że sprężyna nie wpadła w gniazdo , wkładam ręce sprawdzam -spr.. OK ale? nie uwierzycie co znalazłem------KAMYK wielkości zakrętki od butelki plątał się pod sprężyną
: pt sie 28, 2009 21:44
autor: el golfo
miś fazi pisze:wszystko metalowo - gumowe w zawieszeniu może robić takie psikusy i naprawdę trudno wyczuć , sworzeń zwrotnicy tak samo może stukać , może dawać doraźnie takie efekty nawet przegub zewnętrzny jak i wewnętrzny , był nawet taki przypadek że autko było po dzwonie , bardzo ładnie zrobione , a zwój sprężyny haczył o plastikowe nadkole
[ Dodano: 28 Sie 2009 21:01 ]
a jeśli jeszcze nie wymieniłeś sworznia , to go wymień , bardzo często on daje takie efekty
Czyli powinienem zajrzeć do sworznia zwrotnicy,powiem o tym mechanikowi w poniedziałek,cholera we wtorek jade do Włoch i szczerze mówiąc mam pewne obawy w razie gdy tego nie znajde.dzieki
: pt sie 28, 2009 22:32
autor: karampa
el golfo pisze:wymienić łączniki stab
a czy gumy potrzymujace tez??? To właśnie te 2 małe gumki w których w środku jest jakby płótno robia duzo chałasu,przechodziłem temat w mk4 .Łatwo to sprawdzic odkrecic łączniki oba od wahaczy i ruszac stabilizatorem.
: pt sie 28, 2009 22:41
autor: el golfo
karampa pisze:el golfo pisze:wymienić łączniki stab
a czy gumy potrzymujace tez??? To właśnie te 2 małe gumki w których w środku jest jakby płótno robia duzo chałasu,przechodziłem temat w mk4 .Łatwo to sprawdzic odkrecic łączniki oba od wahaczy i ruszac stabilizatorem.
To chyba chodzi o gumy stabilizatora,a pamietasz jaki dzwiek sie wydobywał,to był taki głuchy czy metaliczny,bo u mnie jak mam otwarte okno i jade np.miedzy budynkami to ewidentnie jakby metale o siebie uderzały.
: pt sie 28, 2009 22:57
autor: Tomasz Bis
el golfo pisze:miedzy budynkami to ewidentnie jakby metale o siebie uderzały.
takie jak by brzęczenie jak wpadnie w dołek ? To mogą być słabe sprężynki na klockach hamulcowych
: sob sie 29, 2009 06:25
autor: el golfo
Tomasz Bis pisze:el golfo pisze:miedzy budynkami to ewidentnie jakby metale o siebie uderzały.
takie jak by brzęczenie jak wpadnie w dołek ? To mogą być słabe sprężynki na klockach hamulcowych
Klocki mają ledwo dwa tygodnie są to TRW i już wyciągałem zacisk do sprawdzenia,klocki bardzo mocno siedzą,a pozatym ten dzwiek wydaje sie być zbyt mocny jak na takie blaszki w klockach,najgorzej jest na kostce,lub na betonówce,może swożeń?
: sob sie 29, 2009 07:33
autor: Tomasz Bis
el golfo pisze:,może sworzeń
warto sprawdzić , ale proponuję pojechać na DOBRĄ STACJĘ DIAGNOSTYCZNĄ i za stosunkowo niewielką kasę /30zł/posprawdzają ci zawias /// raczej nie mogę napisać tutaj jaką uważam za dobrą ?????? ///
: sob sie 29, 2009 20:59
autor: el golfo
Tomasz Bis pisze:el golfo pisze:,może sworzeń
warto sprawdzić , ale proponuję pojechać na DOBRĄ STACJĘ DIAGNOSTYCZNĄ i za stosunkowo niewielką kasę /30zł/posprawdzają ci zawias /// raczej nie mogę napisać tutaj jaką uważam za dobrą ?????? ///
Tzn.chce tylko zasiegnąć na forum informacji,co może być przyczyną metalicznych stuków przy przednim lewym kole wiem że trudno określić co na pewno,ale kiedy tutaj dostane kilka ważnych rzeczy które najbardziej mogą być prawdopodobne to poprostu w poniedziałek pojade dna stacje i poprosze o ich sprawdzenie lub ewentualną wymiane.I chciałem poprosić kogoś na forum aby napisał od czego zacząć,słyszałem że swożeń najprawdopodobniej,lub gumy stabiliozatora,ale czy coś jeszcze?