Jeżdże ettą 1.3 z gaźnikiem. Po nagrzaniu się silnika (kilka do kilkunastu minut od uruchomienia) zapala się kontrolka układu chłodzenia. Co ustaliłem:
1. Układ nie jest zapowietrzony (nie ma zamknietej poduszki powietrznej).
2. Termostat, czujnik ciśnienia w bloku, pompa wodna sprawne
3. Wentylator włącza się w odpowiednim momencie, tj silnik się nie przegrzewa.
Podejrzewam jakieś zwarcie w desce rozdzielczej lub coś z przekaźnikami.
Wcześniej jeździłem Golfem II i Passatem B4 (krótko, bo nie był mój) i objawy były bardzio podobne.
Czy to jest jakaś stała "przypadłość" Volkswagenów ? Czy jest ktoś, kto miał podobne problemy i je skutecznie rozwiązał ?
Dzięki za wszelkie porady.
Kontrolka układu chłodzenia
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Nie wiem jak jest z silnikami benzynowymi ale z tego co juz zdazylem sie zorientowac to w dieslach to norma...u mnie np w zimie miga non stop...w lecie jest w porzadku (ale taz nie zawsze) za to zawsze jest tak ze jak juz samochod sie nagrzeje i go zgasze a potem zapale to kontrolka nie mruga...nie wiem od czego to zalezy- prawdopodobnie wada elektroniki w desce...grunt ze wskaznik temperatury i ze uklad chodzenia u mnie dziala tak jak powinien.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 520
- Rejestracja: śr sty 05, 2005 17:25
- Lokalizacja: Katowice
Wode sprawdzalem...jest stan i to nawet gorny...u mnie jest jakas inna przyczyna bo scisle to sie wiaze z temperatura na zewnatrz...moze faktycznie cos np z wtyczka ze w lecie sie rozszerza i lepiej styka...albo gdzies jest jakis czujnik temperatury (ewentualnie poziomu plynu) walniety...
W kazdym razie nauczylem sie z tym zyc...![helm :helm:](./images/smilies/helm.gif)
W kazdym razie nauczylem sie z tym zyc...
![helm :helm:](./images/smilies/helm.gif)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 474 gości