Strona 1 z 1

2.0 8v spalanie oleju - prośba o pomoc

: czw sie 27, 2009 23:26
autor: marnon
Na początku przepraszam jeśli taki temat nie powinien powstać, jest mnóstwo tematów w szukajce które przestudiowałem o braniu oleju, jako że jestem posiadaczem mk4 z rzadko spotykanym silnikiem AQY 2.0 8v benzyna chcę zaciągnąć porady.

mój problem polega na tym że od wymiany oleju - 2tyś km temu, dolewałem już dwa razy po ok 0,3l/1000km, autko jeździ na mobil 1 5w50, poprzedni właściciel nasz forumowicz więc jest szczery dolewał 0.3l/5000tys tyle robił rocznie, przebieg autentyczny 96tys. spotkałem się z opiniami że ten silnik lubi spalać olej , jedni mówią tak inni że nie , stoję przed dylematem - zmienić olej na motul tylko jaki syntetyk czy półsyntetyk ? czy od razu zabrać się za uszczelniacze co mi się średnio uśmiecha bo to zaś $$$ kosztuje, mechanik zalecił mi wymianę na początek na półsyntetyk, a później ew uszczelniacze itd. poradźcie coś... dodam że autka nie męcze spokojnie śmigam do 3tyś obrotów, kopcić nie kopci, sam już nie wiem czy tak jeździć czy remontować ale przy tym przebiegu?

Re: 2.0 8v spalanie oleju - prośba o pomoc

: pt sie 28, 2009 00:12
autor: pawex
marnon pisze: mechanik zalecił mi wymianę na początek na półsyntetyk, a później ew uszczelniacze
Teraz to nawet nowe autka maja prawo brać olej, zdaniem producentów :)
Jeśli chodzi o Twoje auto to rzeczywiście trochę mały przebieg jak na tego typu remonty...
A może rzeczywiście już pora na półsyntetyk , ale to Twoja decyzja ... popytaj użytkowników mkIV z tymi silnikami , może ktoś Ci coś doradzi.

zerknij jeszcze tutaj temat podobny, trochę stary tylko tam chodziło o mkIII chyba jednemu użytkownikowi wymiana pomogła zerknij tutaj
Pozdrawiam

: pt sie 28, 2009 00:56
autor: fleshu
Droga olejowa to nie tylko silnik > zerknij na odmę pewnie wybiera ci oliwę > powodem takiego stanu rzeczy jest jakaś drobna nieszczelność silnika > w przypadku tdi odpięcie odmy pomaga, ale benzynka jest sterowana odma w wielu przypadkach (podtrzymywanie obrotów itd) zrób wywiad >>> przez pierścionki na bank tyle nie przechodzi > zerknij na układ przepustnicy > czy nie jest zasyfiony?

: pt sie 28, 2009 15:10
autor: marnon
fleshu pisze:Droga olejowa to nie tylko silnik > zerknij na odmę pewnie wybiera ci oliwę > powodem takiego stanu rzeczy jest jakaś drobna nieszczelność silnika > w przypadku tdi odpięcie odmy pomaga, ale benzynka jest sterowana odma w wielu przypadkach (podtrzymywanie obrotów itd) zrób wywiad >>> przez pierścionki na bank tyle nie przechodzi > zerknij na układ przepustnicy > czy nie jest zasyfiony?
to ciekawe co piszesz... gdzie jest odma? bo z tego co wiem to jakaś rura chyba... nie znam się, co rozumiesz przez nieszczelność silnika? miałem minimalne pocenie się na uszczelce pod pokrywą zaworów- właśnie naprawiona, i miska olejowa była luźna ale jest dokręcona , tam tylko minimalnie się pocił olej ale nie było żadnych plam i kapania...

: pt sie 28, 2009 15:18
autor: Marioo
marnon pisze:0,3l/1000km
takie dolewanie to tak naprawde nic, nowe samochody wg instrukcji (w praktyce też) mogą zużywać nawet 0,5 do 1l/1000km.
Nie zmieniaj oleju przy taki zużyciu szkoda silnika tak naprawdę.
Lepiej będzie zrobić uszczelniacze, bo po wymianie oleju na pólsyntetyk problem z czasem powróci a wtedy olej bedziesz miał słaby i uszczelniacze i tak do wymiany.
Sprawdź odmę tak jak koledzy piszą na początek.
Na forum jest sporo tematów o odmie poszukaj.
Pozdrawiam

: pt sie 28, 2009 18:43
autor: oldstaszek
Myślę że jest lekarstwo na takie podbieranie i nie potrzeba zmiany oleju na wyższą lepkość.
Aby nie być posądzanym o kryptoreklamę - pozostaje prive... :pub:

: pt sie 28, 2009 21:00
autor: Kavior
W tym silniku winne są tylko i wyłącznie pierscienie. Zadna zmiana oleju, uszczelniaczy nie pomoże. Fabryka dała ciała montując liche pierscienie. Jak na AQY to i tak nie wiele oleju Ci połyka :jezor:

: pt sie 28, 2009 21:32
autor: WOLF899
prawdopodonie zamontowane sa pierscienie odoliwiajace trzyczesciowe ktore nie trzymaja normy wytrzymalosciowej a olej polecam castrol.

: wt lis 10, 2009 21:51
autor: marnon
powoli zbieram informacje i sam się zastanawiam czy na wiosnę nie zrobić uszczelniaczy i pierścieni tylko pytanie czy po takim zabiegu sprawa nie powróci? czy może dolewać i jeździć... pytanie drugie czemu półsyntetyk ma być gorszy dla silnika niż syntetyk?

: śr lis 11, 2009 21:58
autor: Kavior
Od wymiany pierścieni przejechałem 3tyś.km. Na bagnecie nie ubyło ani milimetra oleju :grin: Przed wymianą musiałbym już ze trzy litry dolać:) Przy tym silniku żonglowanie olejami nie ma najmniejszego sensu, tylko wymiana pierścieni pomoże.