2.0 8v spalanie oleju - prośba o pomoc

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marnon
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 199
Rejestracja: pn paź 23, 2006 21:51
Lokalizacja: PL

2.0 8v spalanie oleju - prośba o pomoc

Post autor: marnon » czw sie 27, 2009 23:26

Na początku przepraszam jeśli taki temat nie powinien powstać, jest mnóstwo tematów w szukajce które przestudiowałem o braniu oleju, jako że jestem posiadaczem mk4 z rzadko spotykanym silnikiem AQY 2.0 8v benzyna chcę zaciągnąć porady.

mój problem polega na tym że od wymiany oleju - 2tyś km temu, dolewałem już dwa razy po ok 0,3l/1000km, autko jeździ na mobil 1 5w50, poprzedni właściciel nasz forumowicz więc jest szczery dolewał 0.3l/5000tys tyle robił rocznie, przebieg autentyczny 96tys. spotkałem się z opiniami że ten silnik lubi spalać olej , jedni mówią tak inni że nie , stoję przed dylematem - zmienić olej na motul tylko jaki syntetyk czy półsyntetyk ? czy od razu zabrać się za uszczelniacze co mi się średnio uśmiecha bo to zaś $$$ kosztuje, mechanik zalecił mi wymianę na początek na półsyntetyk, a później ew uszczelniacze itd. poradźcie coś... dodam że autka nie męcze spokojnie śmigam do 3tyś obrotów, kopcić nie kopci, sam już nie wiem czy tak jeździć czy remontować ale przy tym przebiegu?



Awatar użytkownika
pawex
Golfiarz
Golfiarz
Posty: 173
Rejestracja: sob mar 11, 2006 23:56
Lokalizacja: Sandomierz

Re: 2.0 8v spalanie oleju - prośba o pomoc

Post autor: pawex » pt sie 28, 2009 00:12

marnon pisze: mechanik zalecił mi wymianę na początek na półsyntetyk, a później ew uszczelniacze
Teraz to nawet nowe autka maja prawo brać olej, zdaniem producentów :)
Jeśli chodzi o Twoje auto to rzeczywiście trochę mały przebieg jak na tego typu remonty...
A może rzeczywiście już pora na półsyntetyk , ale to Twoja decyzja ... popytaj użytkowników mkIV z tymi silnikami , może ktoś Ci coś doradzi.

zerknij jeszcze tutaj temat podobny, trochę stary tylko tam chodziło o mkIII chyba jednemu użytkownikowi wymiana pomogła zerknij tutaj
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt sie 28, 2009 00:13 przez pawex, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » pt sie 28, 2009 00:56

Droga olejowa to nie tylko silnik > zerknij na odmę pewnie wybiera ci oliwę > powodem takiego stanu rzeczy jest jakaś drobna nieszczelność silnika > w przypadku tdi odpięcie odmy pomaga, ale benzynka jest sterowana odma w wielu przypadkach (podtrzymywanie obrotów itd) zrób wywiad >>> przez pierścionki na bank tyle nie przechodzi > zerknij na układ przepustnicy > czy nie jest zasyfiony?



Awatar użytkownika
marnon
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 199
Rejestracja: pn paź 23, 2006 21:51
Lokalizacja: PL

Post autor: marnon » pt sie 28, 2009 15:10

fleshu pisze:Droga olejowa to nie tylko silnik > zerknij na odmę pewnie wybiera ci oliwę > powodem takiego stanu rzeczy jest jakaś drobna nieszczelność silnika > w przypadku tdi odpięcie odmy pomaga, ale benzynka jest sterowana odma w wielu przypadkach (podtrzymywanie obrotów itd) zrób wywiad >>> przez pierścionki na bank tyle nie przechodzi > zerknij na układ przepustnicy > czy nie jest zasyfiony?
to ciekawe co piszesz... gdzie jest odma? bo z tego co wiem to jakaś rura chyba... nie znam się, co rozumiesz przez nieszczelność silnika? miałem minimalne pocenie się na uszczelce pod pokrywą zaworów- właśnie naprawiona, i miska olejowa była luźna ale jest dokręcona , tam tylko minimalnie się pocił olej ale nie było żadnych plam i kapania...



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » pt sie 28, 2009 15:18

marnon pisze:0,3l/1000km
takie dolewanie to tak naprawde nic, nowe samochody wg instrukcji (w praktyce też) mogą zużywać nawet 0,5 do 1l/1000km.
Nie zmieniaj oleju przy taki zużyciu szkoda silnika tak naprawdę.
Lepiej będzie zrobić uszczelniacze, bo po wymianie oleju na pólsyntetyk problem z czasem powróci a wtedy olej bedziesz miał słaby i uszczelniacze i tak do wymiany.
Sprawdź odmę tak jak koledzy piszą na początek.
Na forum jest sporo tematów o odmie poszukaj.
Pozdrawiam



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pt sie 28, 2009 18:43

Myślę że jest lekarstwo na takie podbieranie i nie potrzeba zmiany oleju na wyższą lepkość.
Aby nie być posądzanym o kryptoreklamę - pozostaje prive... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » pt sie 28, 2009 21:00

W tym silniku winne są tylko i wyłącznie pierscienie. Zadna zmiana oleju, uszczelniaczy nie pomoże. Fabryka dała ciała montując liche pierscienie. Jak na AQY to i tak nie wiele oleju Ci połyka :jezor:



WOLF899
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pt lis 16, 2007 23:42
Lokalizacja: Krasnystaw, Zamość,
Kontakt:

Post autor: WOLF899 » pt sie 28, 2009 21:32

prawdopodonie zamontowane sa pierscienie odoliwiajace trzyczesciowe ktore nie trzymaja normy wytrzymalosciowej a olej polecam castrol.


SZEROKO NISKO I TWARDO CZYLI GERMAN STYLE

Awatar użytkownika
marnon
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 199
Rejestracja: pn paź 23, 2006 21:51
Lokalizacja: PL

Post autor: marnon » wt lis 10, 2009 21:51

powoli zbieram informacje i sam się zastanawiam czy na wiosnę nie zrobić uszczelniaczy i pierścieni tylko pytanie czy po takim zabiegu sprawa nie powróci? czy może dolewać i jeździć... pytanie drugie czemu półsyntetyk ma być gorszy dla silnika niż syntetyk?



Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » śr lis 11, 2009 21:58

Od wymiany pierścieni przejechałem 3tyś.km. Na bagnecie nie ubyło ani milimetra oleju :grin: Przed wymianą musiałbym już ze trzy litry dolać:) Przy tym silniku żonglowanie olejami nie ma najmniejszego sensu, tylko wymiana pierścieni pomoże.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 354 gości