Strona 1 z 1

Wygięta tarcza od ABS

: czw sie 27, 2009 22:41
autor: ufol22
Witam,

Mam Golfa III kombi Joker, o ile się nie mylę jest to model VARIANT 1H5. Ponad miesiąc temu najechałem na krawężnik i oprócz opony do wymiany wygięła mi się tarcza od abs ( ta z której sczytuje czujnik ABS przy piaście). Zdjąłem czujnik żeby mi się ABS nie włączał, ale mam teraz problem bo wygląda na to że ta tarcza ( zgrzana do piasty???) się obluzowała i zahacza mi o osłonę tarczy hamulcowej)

Jeżdżę już tak parę tygodni ale z układu jezdnego zaczęły się wydobywać dziwne głuche cykliczne dźwięki, które znikają przy hamowaniu ( oprócz wcześniejszego klekotania tarczy o osłonę)

Byłem u mechanika i krzyknął mi 600 zł za wymianę piasty i łożyska.

Pytanie brzmi:
1. Czy dobrze rozumuje że muszę wymienić całą piastę czyli kupić taką z tarczą ABS ???
2. Podobno przy zdejmowaniu piasty rozwala się łożysko i też trzeba nowe kupić ???
3. Czy można jeździć codziennie do pracy i z powrotem 150 km z taką usterką ???
4. Możliwe żeby pompa od ABS się zepsuła od jeżdżenia z zapaloną kontrolką ABS ???

Co proponujecie, kupić jakieś używane i samemu wymienić, czy da się coś innego z tym zrobić?

: czw sie 27, 2009 23:55
autor: grandi
1. Czy dobrze rozumuje że muszę wymienić całą piastę czyli kupić taką z tarczą ABS ???
Tarcza koło 60 zł piasta płaciłem 30 zł- wymieniałęm sam
2. Podobno przy zdejmowaniu piasty rozwala się łożysko i też trzeba nowe kupić ???
Tak nie olaca się zakłądać starego 35 zł łożysko
3. Czy można jeździć codziennie do pracy i z powrotem 150 km z taką usterką ???
Bał bym się


Jeżdżę już tak parę tygodni ale z układu jezdnego zaczęły się wydobywać dziwne głuche cykliczne dźwięki, które znikają przy hamowaniu ( oprócz wcześniejszego klekotania tarczy o osłonę)

1.łożysko mówi dość
2.przegub mówi kończe się
3.obstawiam na 80% że skrzywiłeś połoś

: pt sie 28, 2009 00:47
autor: fleshu
Tarcze abs można wyprostować młotkiem w domowych warunkach (tylko sprawdzić czy czujnik nie oberwał >> łożysko na bank do zmiany ale samo > bez piasty > kulki przerobiły się na elipse > zbadać czy tarcza hamulcowa nie ma bicia i to tego opona> mogły druty polecieć albo wyząbkuje w najbliższym czasie > o feldze nawet nie mówie, bo to rzecz jasna!

[ Dodano: 28 Sie 2009 00:49 ]
grandi pisze:3.obstawiam na 80% że skrzywiłeś połoś
>>> a wahacz???

: pt sie 28, 2009 09:16
autor: ufol22
Opona była do wywalenia i kupiłem już nową,
Przy naciąganiu na felgę koleś mówił że felga nie jest skrzywiona.
Czujnik ABS był zmiażdżony i póki co go wymontowałem.

Jak sprawdzić czy mam skrzywioną półoś ???

Mechanik mi powiedział że trzeba kupić taką piastę z tarczą ABS i nie można tego oddzielnie kupować ...???

O jaki przegub chodzi i jak to sprawdzić??

Mógłbym prosic o instrukcję po kolei co odkręcac żeby dostac się do piasty i łożyska.

Zdejmuje koło -> odkręcam tarczę hamulcowoą ( jedna mała śrubka )-> i tu się gubię bo wszystko jest trzymane przez szczęki hamulcowe i nie wiem za bardzo co teraz mam odkręcic .

Nie jestem też pewien czy mam wszystkie potrzebne narzędzia do tego bo piasta jest jakąś śrubą w środku dużą przymocowana - to muszę odkręcic ??