Swap silnika z mk3 do mk2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

sasquatch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt cze 30, 2009 21:25
Lokalizacja: Roczyny
Kontakt:

Swap silnika z mk3 do mk2

Post autor: sasquatch » czw sie 27, 2009 22:25

witam
mam tanio do kupienia silnik z mk3 1,8 benzynka na wtrysku (rocznik 92 ale nei wiem jaki jet to typ silnika) za smieszne pieniadze (kumpel sie autem rozwalil i idzie do kasacji) i tu moje pytanie czy wystarczy sama wymiana silnika (i oczywiscie kabli) czy skrzynie tez bede musial wymieniac? znajomy mi mowil ze skrzynai z mk2 z silnika 1,6 bedzie pasowac bez problemu do tego silnika z mk3 1,8 podobnie z lapami, prawda to? na co moge sie "natknac" podczas takiego swapa?



Przemek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2357
Rejestracja: śr lut 28, 2007 20:22
Lokalizacja: CENTRUM DOWODZENIA OSSY
Kontakt:

Post autor: Przemek » czw sie 27, 2009 22:37

sasquatch, aktualnie będzie pasować ale poco kąbinować jak masz kompletny silnik to lepiej wciepnąć kąpletny moja rada a jak zrobisz twoja sprawa


LEŚNY PRZYTULAS

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » czw sie 27, 2009 23:50

Ja bym zostawił skrzynię z # trzeba założyć 2 pompy jedną w baku drugą pod autem


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
bogus01
MK2 600KM
MK2 600KM
Posty: 115
Rejestracja: pt lis 28, 2008 22:21
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: bogus01 » pt sie 28, 2009 09:32

jeżeli to ten 75 konny aam to się nie opłaca



sasquatch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt cze 30, 2009 21:25
Lokalizacja: Roczyny
Kontakt:

Post autor: sasquatch » pt sie 28, 2009 21:35

silniczek jest ten 90KM tylko ze ma kompletny wydech Supersprint + dolot i w sumie na hamowni wyszlo 115KM :D a skrzynie 4-ke chcialbym zostawic bo bedzie to lepiej zapier*niczalo :)

a jak wogole z okablowaniem? bo z tego co sie orientuje to chyba nie do konca pasuja wtyczki do skrzynki z bezpiecznikami ale to tylko tyle? czy trzeba cos grzebac jeszcze przy elektryce oprocz tej dodatkowej pompy paliwa?

jak wogole wygladalaby sprawa zagazowania takiego silnika? bo teraz to on pali ok 12l/100km co mi sie niebardzo usmiecha bo przewaznie to autem w pracy jezdze i za paliwko sam musze wykladac kase :/



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » pt sie 28, 2009 21:55

sasquatch pisze:a jak wogole z okablowaniem? bo z tego co sie orientuje to chyba nie do konca pasuja wtyczki do skrzynki z bezpiecznikami ale to tylko tyle? czy trzeba cos grzebac jeszcze przy elektryce oprocz tej dodatkowej pompy paliwa?
całą elektrykę sterującą silnikiem musisz przerzucić, kompa, wiązkę, pompy paliwa, natomiast wiązki zapewne da się przerobić tak żeby podeszły do Twojej skrzynki bezpieczników.
Ostatnio zmieniony pt sie 28, 2009 21:57 przez rysiektr, łącznie zmieniany 2 razy.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

sasquatch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt cze 30, 2009 21:25
Lokalizacja: Roczyny
Kontakt:

Post autor: sasquatch » pt sie 28, 2009 22:55

dzieki wszystkim za info :) jeszcze jakby ktos mi napisal czy moge przelozyc zwykla instalacje gazowa 1-ej generacji z mojego 1,6 benz do tego 1,8 na monowtrysku to bylbym wdzieczny



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » pt sie 28, 2009 23:00

instalacja na pewno podejdzie ale raczej musiałbyś zmienić mikser na taki pod wtrysk chyba ze tan gaźnikowy podejdzie...ale czy z gaźnikowym mikserem wszystko zadziała tego nie wiem


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

sasquatch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt cze 30, 2009 21:25
Lokalizacja: Roczyny
Kontakt:

Post autor: sasquatch » sob sie 29, 2009 22:36

a nie bede musial zmieniac tego regulatora mieszanki (na wezu do miksera pokretlo) zmienic na silniczek krokowy?

druga sprawa, pompa paliwa ta do baku podjedzie mi do tego baku co mam teraz w golfie II?



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » ndz sie 30, 2009 11:16

sasquatch, jeśli masz g2 po 1989 roku a 3 jest też stara w sensie bliska 1992 lub 1993 to kostki powinny pasować plug'n'play. wystarczy przełożyć wiązkę silnika i dołożyć wiązkę pompy paliwa...

nie musisz wstawiać dwóch pomp, na to jest kilka sposobów. najprostszy to dokupić pompę paliwa zewnętrzną o wydajności odpowiedniej i tylko ją zamontować pod autem i okablować. druga opcja to zrobić myk jak w GTI KR czyli moduł pompy z filtrem i akumulatorem paliwa i drugą w bak.... a trzecia opcja to spróbować podstawić bak od g3 do g2 - to sam niebawem będe próbował ogarnąć...

jak miałeś w g2 silnik na gaqźniku to parownik nie będzie pasował. Ponieważ w aucie z gaźnikiem masz parownik sterowany podciśnieniem, a w aucie z wtryskiem musisz mieć parownik sterowany elektrycznie... wydatek nie duży montaż również...

no musisz mieć podstawkę samego miksera odpowiednią pod monowtrysk, żeby doprowadzić ten gaz do gardła silnika...


vwlifestyle.pl
Obrazek

sasquatch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt cze 30, 2009 21:25
Lokalizacja: Roczyny
Kontakt:

Post autor: sasquatch » ndz sie 30, 2009 14:21

moj Gofer jest 88 rocznik a ten z ktorego mialbym silnik jest z poczatku 92



Awatar użytkownika
tajgerski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: wt sie 12, 2008 06:37
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: tajgerski » wt wrz 29, 2009 22:01

sasquatch, Jak kolega rysiektr, pisze - Podejdzie.
Przerabiałem Swap Gazu kiedys :)
Jeśli tu masz łapacz na tej 1,8 ce ten czarny z logo to nie baw sie w mixery... Nie podziała to ni jak ... Jak juz robisz swap silnika dodaj do tego Blos :)
Mam w 1,6 i wiem co to potrafi.
Odpada register na rurce a osiagi jak na paliwie - moze 3 % straty...
Wiec 1sza generacja jak najbardziej - podejdzie :)

PS - Masz pytania co do LPG - pisz :)



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » śr wrz 30, 2009 14:18

mk3 1,8 90ps kod ABS ma tylko jedna pompe w baku-to tak w kwestii wyjasnienia :)
robiłem taki swap u siebie-identyczny, tylko ja mam golfa przed 89 ze stara instalacja
ale poszło bez problemów :)
i proponuje skrzynie założyc od MK3
pozdro :bigok:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 211 gości