Strona 1 z 2

Terkotanie w skrzyni

: czw sie 27, 2009 20:50
autor: kierzi
Mam Golfa 5 1.6 8v Mój problem polega na tym że w momencie przyspieszania coś terkocze w skrzyni biegów. Po puszczeniu pedału gazu,wciśnięciu sprzęgła lub wrzuceniu luzu terkot ustaje. Sprawdziłem poziom oleju w skrzyni i było tylko ok 1.5l oleju. Czy to mogło doprowadzić do tego terkotania. Olej już uzupełniłem i to nie pomogło.

: czw sie 27, 2009 22:01
autor: WOLF899
nie musi byc to skrzynia tylko tarccza sprzegla, radze sie udac gdzies do dobrego szpenia co by to dobrze obsluchal bo w nowym aucie nie wolno podejmowac pochopnie decyzji bo sie w koszta wrabiesz.

: pt sie 28, 2009 08:59
autor: doggie
kierzi, do sprawdzenia też przeguby wewnętrzne

: pt sie 28, 2009 10:32
autor: kierzi
Ale jeżeli to by były przeguby to czy nie byłoby słychac tego dźwięku cały czas podczas jazdy?

: pt sie 28, 2009 10:37
autor: doggie
kierzi pisze:Ale jeżeli to by były przeguby to czy nie byłoby słychac tego dźwięku cały czas podczas jazdy?
przeguby wewnętrzne mają to do siebie, że ich niesprawności często wychodzą podczas tzw. "ciągu", na luzie często nie ma żadnych objawów

: pt sie 28, 2009 12:03
autor: kierzi
Dzwoniłem do Auto Viva i powiedzieli mi że to na 90% jakieś łożysko w skrzyni. Więc zanosi się na to że będę musiał zdjąć skrzynię. :(

: pt sie 28, 2009 12:55
autor: doggie
kierzi pisze: na 90% jakieś łożysko w skrzyni.
czyli szykuje się metoda "prób i błędów"

[ Dodano: Pią 28 Sie, 2009 ]
kierzi pisze: Sprawdziłem poziom oleju w skrzyni i było tylko ok 1.5l oleju. Czy to mogło doprowadzić do tego terkotania.
nie, bo maksymalnie wchodzi 1,7-1.8 litra

: pt sie 28, 2009 19:36
autor: krisss.79
kierzi ja po wymianie skrzyni mam to samo,skrzynia terkocze,po wcisnieciu sprzegla jest cisza.Tez myslalem na poczatku ze to sprzeglo,zdjelem skrzynie i docisk byl wporzadku.Nie oplaca sie tego robic,w kazdym badz razie w moim przypadku,znam ludzi kturzy maja ten sam problem ,smigaja tysiace km i nic sie nie dzieje.

: sob sie 29, 2009 13:49
autor: kierzi
Przeguby wewnętrzne są dobre. Więc pozostaje tylko wyjęcie skrzyni i szukanie przyczyny w środku.

: wt wrz 22, 2009 22:28
autor: Dany44
Witam. Podepnę się pod temat bo dotyczy także mojego problemu. Posiadam Golfika 1,9 D kombi z 95r. kilka miesięcy temu zauważyłem głośne stuki z układu napędowego. Później na kilka miesięcy ustały i teraz znowu się pojawiły, gdy mocno przyciąłem po hamulcach bez sprzęgła.
1. Stuki są regularne i zależą od prędkości obrotowej koła, wzrastają z prędkością.
2. stuki występują gdy silnik „ciągnie” lub gdy się hamuje silnikiem na wciśniętym sprzęgle wszystko znika.
3. stuki pojawiają się dopiero po przejechaniu kilku kilometrów gdy silnik (skrzynia) się rozgrzeje
4. są naprawdę głośne jak by ktoś małym młotkiem uderzał w metalową rurkę czasami nawet ludzie odwracają się na ulicy.
5. stuki występują przy jeździe na wprost jak i przy skręconych kołach.

Przeguby zewnętrze są ok. do wewnętrznych nie zaglądałem. Tak więc mam pytanko… co to może być?? Czy to przeguby wewnętrzne?? czy może dyfer?? lub coś głębiej w skrzyni?? A jeśli to przeguby wewnętrzne to jaki może być ich koszt i jak skomplikowana była by wymiana….. nie jestem mechanikiem ale sporo rzeczy przy aucie robię sam. Czy aby wymienić przeguby wewnętrzne trzeba wyjmować skrzynię??
Pozdrawiam.

: śr wrz 23, 2009 12:14
autor: bartek's
witam miałem podobny terkot w skrzyni . Mam golfika mk3 1.8 i okazało się że to w skrzyni biegów satelity się rozleciały, nie opłacało mi się naprawiać i kupiłem używaną skrzynię, przełożyłem i wszystko działa jak powinno

: śr wrz 23, 2009 16:23
autor: Dany44
U mnie w skrzyni nie ma terkotania tylko równomierne stuki dosłownie jak by ktoś małym młotkiem uderzał w metalową rurkę. I czuć te uderzenia na kierownicy. Stuki są cykliczne jedno uderzenie na jeden obrót koła ( tak przynajmniej mi się wydaje) tak jak by był kamyk w oponie i czym szybciej jadę tym szybciej stuka.
Powiedzcie mi czy trudno wymienić przeguby wewnętrzne i czy trzeba do tego wyciągać skrzynię??

: śr wrz 23, 2009 20:33
autor: Wiesiek74
w moim Mk5 stuki występowały w trakcie ciągu na 1-3 bieg w zakresie obr 1500-3000 po odwiedzeniu wszystkich mi znanych mchaników tylko jedeń potwierdził uszkodzenie skrzyni, po wymianie nastąpiła cisza.
PS
stuk dchodziły z okolic elementów odpowiedzialnych za zmianę biegów
do djagnozy trzeba auto podnieśc na podnośniku zdjąć osłonę jedna osoba musi siedzieć w aucie włączyć jedynkę gaz ijednocześnie chamować aby wymusić ciąg, a druga pod autem najlepiej ze stetoskopem

: śr wrz 23, 2009 20:43
autor: jeryk10
W MK5 to jest normalne ze skrzynie padaja