Czujnik G28 wymieniony na błędy w ECU
: czw sie 27, 2009 18:43
Witam,
Miałem problemy z autkiem, opisałem w którymś z wątków, uszkodzony był czujnik prędkości wału korbowego, co pokazywał mi VAG... nic wielkiego, a że bład związany z elektronika, to postanowiłem wstawić autko do serwisu Gładysek BOSCH Service.
Błąd z VAGa przed wizytą w serwisie:
Address 01: Engine
Controller: 06A 906 019 BQ
Component: 1.6l 2V/R4 SIMOS HS3018
Coding: 00031
Shop #: WSC 01317
1 Fault Found:
00513 - Engine Speed Sensor (G28)
03-00 - No Signal
Readiness: N/A
Poprosiłem panów o pełną diagnostykę, czyli bonusowy koszt usługi do rachunku 300 PLN (mimo ze chodził ładnie chciałem być pewny czy tylko czujnik) oraz wymianę filtra i oleju, bo zbliżał mi się termin. Jak zostałem poinformowany diagnostyka to nie tylko podpięcie pod VAG'a, khem...
No i odebrałem dzisiaj samochód z warsztatu, czujnik wymieniony... rachunek 999 PLN (z rabatem 940 PLN)...o cenach nie dyskutuje, bo nie to mnie zirytowało (i pozycji Regeneracja przepustnicy - 115,90 PLN, Adaptacja przepustnicy - 115,90 PLN rowniez postanowilem nie komentować). Do rzeczy...
Po krótkiej rozmowie jak wszystko pięknie i ładnie odebrałem samochód. Przejechałem 3 km, przypomniało mi się ze mam kabelek ODB2 przy sobie i co widze... oprocz szeregu nie wykasowanych błędów mam pozycje ktora po wizycie u Gładyska stała się stałym elementem logów VAG'a:
Address 01: Engine
Controller: 06A 906 019 BQ
Component: 1.6l 2V/R4 SIMOS HS3018
Coding: 00031
Shop #: WSC 01317
1 Fault Found:
01177 - Engine Control Unit
37-10 - Faulty - Intermittent
Readiness: N/A
Błąd ECU, idealna sytuacja, wymienilem czujnik za 250PLN na błąd ECU za 4100PLN (ceny z ASO)... Nawet nikt się do tego nie przyznał, nie zostałem poinformowany, ze pojawił się błąd starownika silnika. No nic jutro jestem tam ponownie. Macie jakies koncepcje. Bardzo nie fair zagrywka i bardzo nierzetelność... poważny błąd, którego nie było nigdy i pojawił się pierwszy raz, po wyjezdzie z Gładyska. Pomozecie, jak temat rozwiązać?
Edit: Oczywiscie błędu nie da się skasować i pojawia się przy każdym zapaleniu auta.
Miałem problemy z autkiem, opisałem w którymś z wątków, uszkodzony był czujnik prędkości wału korbowego, co pokazywał mi VAG... nic wielkiego, a że bład związany z elektronika, to postanowiłem wstawić autko do serwisu Gładysek BOSCH Service.
Błąd z VAGa przed wizytą w serwisie:
Address 01: Engine
Controller: 06A 906 019 BQ
Component: 1.6l 2V/R4 SIMOS HS3018
Coding: 00031
Shop #: WSC 01317
1 Fault Found:
00513 - Engine Speed Sensor (G28)
03-00 - No Signal
Readiness: N/A
Poprosiłem panów o pełną diagnostykę, czyli bonusowy koszt usługi do rachunku 300 PLN (mimo ze chodził ładnie chciałem być pewny czy tylko czujnik) oraz wymianę filtra i oleju, bo zbliżał mi się termin. Jak zostałem poinformowany diagnostyka to nie tylko podpięcie pod VAG'a, khem...
No i odebrałem dzisiaj samochód z warsztatu, czujnik wymieniony... rachunek 999 PLN (z rabatem 940 PLN)...o cenach nie dyskutuje, bo nie to mnie zirytowało (i pozycji Regeneracja przepustnicy - 115,90 PLN, Adaptacja przepustnicy - 115,90 PLN rowniez postanowilem nie komentować). Do rzeczy...
Po krótkiej rozmowie jak wszystko pięknie i ładnie odebrałem samochód. Przejechałem 3 km, przypomniało mi się ze mam kabelek ODB2 przy sobie i co widze... oprocz szeregu nie wykasowanych błędów mam pozycje ktora po wizycie u Gładyska stała się stałym elementem logów VAG'a:
Address 01: Engine
Controller: 06A 906 019 BQ
Component: 1.6l 2V/R4 SIMOS HS3018
Coding: 00031
Shop #: WSC 01317
1 Fault Found:
01177 - Engine Control Unit
37-10 - Faulty - Intermittent
Readiness: N/A
Błąd ECU, idealna sytuacja, wymienilem czujnik za 250PLN na błąd ECU za 4100PLN (ceny z ASO)... Nawet nikt się do tego nie przyznał, nie zostałem poinformowany, ze pojawił się błąd starownika silnika. No nic jutro jestem tam ponownie. Macie jakies koncepcje. Bardzo nie fair zagrywka i bardzo nierzetelność... poważny błąd, którego nie było nigdy i pojawił się pierwszy raz, po wyjezdzie z Gładyska. Pomozecie, jak temat rozwiązać?
Edit: Oczywiscie błędu nie da się skasować i pojawia się przy każdym zapaleniu auta.