Strona 1 z 1
zwarcie w skzrynce bezpieczników
: czw sie 27, 2009 10:37
autor: ZEUSSKS
NIedawno zauważyłem, że silnik bardzo szybko się zagrzał(dmuchawa nie działała) spiąłem dumchawe na króko - działa. sprawdziłęm bezpieczniki i faktycznie 30A się przepalił. Wymieniłem bezpiecznik i znowu to samo, przy wpinaniu kolejnego zaczyna iskrzyć w skrzynce bezpiecznikowej. Oprócz tego nie zawsze chce zapalić)dociskam przewody w kopułce i świece i odpala ale potrawi tez zwariowac obrotomierz(lata od 0 do 4000) i auto gaśnie.
Czy mieliście podobne problemy? Potrzebny byłby schemat elektryki żebym mogł sprawdzić wiązkę kabli do dmuchawy.
prosze o pomoc w tej sprawie
: czw sie 27, 2009 10:54
autor: Lukasz_mk2
napisz jakie oznaczenie silnika, jeżeli po wsadzeniu nowego bezpiecznika pali się on od razu to znaczy że gdzieś jest zwarcie, musisz po kablach dojść gdzie jest problem.
: czw sie 27, 2009 11:04
autor: ZEUSSKS
silnik 1,6 benzyna 55km, do dmuchawy ida chyba trzy przewody czerwono-biały, czerwono czarny i jescze jakiś sprawdze czy nie ma gdzies na nich zwarcia
symbol
poj.
śr. cyl. skok tłoka ilość cyl. kW model auta lata produkcji typ silnika rodzaj zapłonu
ABU 1598 76,5 86,9 4R 55 Golf III/Vento 7/92-9/94 si, kat Mono Motronic MA 1.2.3
: czw sie 27, 2009 11:22
autor: piori
ZEUSSKS, idzie jeszcze brązowy, to jest masa. Czerwono-biały to I bieg dmuchawy, czerwono-czarny - II bieg.
Ale jeśli bezpiecznik spala się przy wkładaniu na zimnym silniku to te kable nie będą raczej przyczyną (bo na zimnym silniku i tak nie ma w nich napięcia). Przewody te (oba czerwono-kolorowe) idą do czujnika temperatury w chłodnicy i dopiero od tego miejsca napięcie jest doprowadzone na stałe (niezależnie od temp. silnika i stacyjki) przewodem całym czerwonym. Przewód ten razem z brązowym przechodzą jeszcze przez taką podwójną złączkę i dalej idą do skrzynki bezpieczników. Prawdopodobnie gdzieś się przetarł albo może być też przyciśnięty akumulatorem do masy pojazdu.
: czw sie 27, 2009 11:27
autor: ZEUSSKS
iskrzy i sie przepala dopieero na goracym silniku, na zimnym działa
: czw sie 27, 2009 11:28
autor: Lukasz_mk2
to może czujnik temp się rozleciał jakoś i robi zwarcie
: czw sie 27, 2009 11:33
autor: piori
ZEUSSKS pisze:działa
Czyli w sumie nie działa, tyle że się nie przepala
Skoro przepala się dopiero po zagrzaniu silnika to przyczyna powinna leżeć pomiędzy czujnikiem w chłodnicy i wentylatorem. Kable są chyba tam przyciśnięte do tej blachy na chłodnicy takim blaszanym języczkiem, może to on przeciął któryś kabel
Lukasz_mk2 pisze:to może czujnik temp się rozleciał jakoś i robi zwarcie
Zwarcia do masy to raczej nie robi, bo masa wcale do niego nie dochodzi a siedzi on w plastikowej części chłodnicy i z masą nie ma styku.
Ale...
Może być jeszcze tak że zwarte są obydwa biegi wentylatora (w czujniku lub samym silniku wentylatora) i przy rozruchu na dwóch biegach jednocześnie pobór przekracza te 30A
[ Dodano: Czw Sie 27, 2009 11:39 am ]
ZEUSSKS, możesz sprawdzić czy po podaniu napięcia "na krótko" kolejno na zacisk od kabla czerw.-białego a następnie czerw.-czarnego wentylator osiąga różne obroty. Wtedy będzie wiadomo że biegi działają oddzielnie i nie są ze sobą zwarte.
: czw sie 27, 2009 12:45
autor: ZEUSSKS
przy wejściu na 2 bieg bezpiecznik się przepalił