Ładowanie 15 Volt
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Ładowanie 15 Volt
Witam,
wymieniłem m-c temu akumulator i zmierzyli mi ładowanie przy okazji.
Wyszło że mam 15V. Kazali wymienić stabilizator w alternatorze.
Rozmawiałem ze znajomym mechanikiem i uświadomił mnie, że nie ma
powodu do zmartwień i taka nie wielka zwyżka nie spowoduje nic złego.
I teraz kogo słuchać? Czy rzeczywiście powinienem wymienić ten stabilizator?
Z góry dziękuję za info. Z mojej krótkiej historii na forum wiem że można
na Was liczyć
Pozdrawiam
wymieniłem m-c temu akumulator i zmierzyli mi ładowanie przy okazji.
Wyszło że mam 15V. Kazali wymienić stabilizator w alternatorze.
Rozmawiałem ze znajomym mechanikiem i uświadomił mnie, że nie ma
powodu do zmartwień i taka nie wielka zwyżka nie spowoduje nic złego.
I teraz kogo słuchać? Czy rzeczywiście powinienem wymienić ten stabilizator?
Z góry dziękuję za info. Z mojej krótkiej historii na forum wiem że można
na Was liczyć
Pozdrawiam
-
- Ma gadane
- Posty: 215
- Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:20
- Lokalizacja: Warszawa - Bródno
- Kontakt:
ja bym bez zastanowienia wymieniał bo akumulator moze szybciej paśc i kiedys pewnego ranka zdziwisz sie czemu nie chce zapalić :/ osobiscie bym wymienił ... to tak jak bylo z regulatorami napiecia w poldkach czy innych starszych autkach
pozdrawiam
pozdrawiam
Inne auto z grupy VAG
___________________________________
___________________________________
sprawa ladowania
Jeszcze raz zmierz napiecie ale dokladnym miernikiem najlepiej cyfrowym ,napiecie powinno bez obciazenia wynosic ok.14,5v a pod obciazeniem w granicach 13,8 - 14,2 V w zaleznosci jakie urzadzenia w samochodzie powlaczasz.
Za wysokie napiecie po dluzszym czasie moze doprowadzic do wygotowania elektrolitu a co za tym idzie do uszkodzenia plytek akumulatora.
Jestem elektronikiem i na co dzien zajmuje sie takimi problemami.
Jesli masz jednak za wysokie nalezy wymienic regulator napiecia (koszt zalezy gdzie 20-30zł) no i plus robocizna chyba ze sam to zrobisz.
Pozdrawiam .
Za wysokie napiecie po dluzszym czasie moze doprowadzic do wygotowania elektrolitu a co za tym idzie do uszkodzenia plytek akumulatora.
Jestem elektronikiem i na co dzien zajmuje sie takimi problemami.
Jesli masz jednak za wysokie nalezy wymienic regulator napiecia (koszt zalezy gdzie 20-30zł) no i plus robocizna chyba ze sam to zrobisz.
Pozdrawiam .
- Trochim
- Gadatliwa bestia
- Posty: 517
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
- Lokalizacja: betonów
- Kontakt:
napięcie na zaciskach 100% naładowanego akumulatora wynosi ponad 16V, więc o akumulator bym się nie przejmował.
Jednak jeżeli jest to aku obsługowe to co jakiś czas sprawdzał bym stan elektrolitu i jak by ubywało to wymienił regulator (dający niższe napięcie) inaczej mogło by dojść do tego o czym pisze allebazi
Jednak jeżeli jest to aku obsługowe to co jakiś czas sprawdzał bym stan elektrolitu i jak by ubywało to wymienił regulator (dający niższe napięcie) inaczej mogło by dojść do tego o czym pisze allebazi
Nissan Patrol K160
Niemożliwe ,no chyba że jest już lekko wyłechtany albo ładowany prostownikiem-wtedy podczas ładowania pokazuje więcej z powodu tego że prostownik daje napięcie "tętniące" szczególnie ten z regulacją prądu tyrystorem.Trochim pisze:napięcie na zaciskach 100% naładowanego akumulatora wynosi ponad 16V, więc o akumulator bym się nie przejmował.
Jednak jeżeli jest to aku obsługowe to co jakiś czas sprawdzał bym stan elektrolitu i jak by ubywało to wymienił regulator (dający niższe napięcie) inaczej mogło by dojść do tego o czym pisze allebazi
W instalacji samochodowej powinno się zawierać pomiędzy 13.8-14.2.
14.5 to górna granica,przy zmierzonym 14.8 u mojego kumpla w poldku nie przyjeli mu reklamacji aku. Stwierdzili że był przeładowany i pokrzywiło płyty.To oczywiście mógł być pretekst,ale producenci aku zalecają 13.8-14.2V.
A druga sprawa to dokładność pomiaru miernika.
- neo25-pk
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: pn wrz 27, 2004 01:46
- Lokalizacja: LESZNO...WLKP
- Kontakt:
Witam.
Tez jestem z zawodu elektronik-automatyk i troszke na ten temam wiem Co do napięcia na aku. 16V to bardzo dziwne, prawdopodobnie przeładowany jak pisał kolega Marek29. Sam osobiscie polecam ci czym prędzej wymienic regulator napięcia w alternatorze. Przykęcony dwiema śrubkami 8mm, ale on jest wraz ze szczotkami i tu jest ZONK, gdyz nowy kosztuje w granicach 45zł Wszystko zależy jakiej firmy i gdzie kupisz. Są też różne rodzaje regulatorów napięcia, i jak bedziesz kupował to sie sprzedający bedzie pytał na bank o typ. Polecam ci kupić 14V. firmy Bosch. Sam takowy wymieniałem. Dokładnie roboty na 10 min. ze spokojem. Odkręcasz dwie śróbki, ew. cieńki przewód łączący go z alternatorem i wymieniasz, uważając jak bedziesz wkładał szczotki . Nic prostrzego. To by było na tyle.
Pozdrawiam
Tez jestem z zawodu elektronik-automatyk i troszke na ten temam wiem Co do napięcia na aku. 16V to bardzo dziwne, prawdopodobnie przeładowany jak pisał kolega Marek29. Sam osobiscie polecam ci czym prędzej wymienic regulator napięcia w alternatorze. Przykęcony dwiema śrubkami 8mm, ale on jest wraz ze szczotkami i tu jest ZONK, gdyz nowy kosztuje w granicach 45zł Wszystko zależy jakiej firmy i gdzie kupisz. Są też różne rodzaje regulatorów napięcia, i jak bedziesz kupował to sie sprzedający bedzie pytał na bank o typ. Polecam ci kupić 14V. firmy Bosch. Sam takowy wymieniałem. Dokładnie roboty na 10 min. ze spokojem. Odkręcasz dwie śróbki, ew. cieńki przewód łączący go z alternatorem i wymieniasz, uważając jak bedziesz wkładał szczotki . Nic prostrzego. To by było na tyle.
Pozdrawiam
Pilnie kupię osłone rozrządu (górną boczna pokrywę, plastik) !!!
Akumukator.
Witam.W tym stanie który teraz masz będziesz woził za sobą wodę destylowaną a po jakimś czasie gdy zajrzysz pod korki zobaczysz zupę.Musisz obniżyć napięcie.
Pozdrawiam.Andrzej.
Pozdrawiam.Andrzej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 289 gości