Strona 1 z 1

Komora wtryskowa cała w oleju

: śr sie 26, 2009 22:22
autor: Miqi
Hej!


Ostatnio odkręciłem plastikową pokrywę monowtrysku w moim RP-ku, a tam.. czarno od niedopalonego oleju :grrr: Ostatnio pojechałem w trasę, 1500 km, po powrocie musialem dolać jakieś 0,3 l oleju - który pewnie dostał się przez rurę dochodzącą do komory wtryskowej z pokrywy zaworów. Wozik nie kopci, mało pali - na trasie przy spokojnej jeździe praktycznie bez wyprzedzania - z pełnego baku przejechałem 235 km, zalałem do pełna - 13,9 l, co daje niecałe 6 litrów (na PB95) na setkę, ma konkretne odejście, nieznacznie bierze płyn chłodniczy.

Pytanie do Was: czy będzie to sprawa nieszczelnych pierścieni tłokowych? I czy przy takiej konsumpcji oleju warto sobie w ogóle zawracać tym głowę ? Płynu chłoniczego w oleju nie stwierdzam :) Silnik ma na budzku 246k km, za innej kadencji raz był przegrzany.

: śr sie 26, 2009 22:50
autor: dziejo
sprawdz odmę -odpowietrzanie skrzyni korbowej byc moze guma od wewnątrz jest rozwarstwiona i zatyka pełne odpowietrzenie mozna by przypuszczac ze
co jakis czas jednak puszcza powietrze ale wraz nadmiernie nagromadzonym (olejem )

: czw sie 27, 2009 21:16
autor: Miqi
No to dziś sprawdziłem odmę - od wewnątrz guma nie jest rozwarstwona, ujście z komory korbowej i wejście do komory wtryskowej jest całkowicie drożne.

: czw sie 27, 2009 21:21
autor: WOLF899
a robiles glowice. moze byc ze uszczelniacze stwardnialy, dymil nie bedzie ale olej bedzie ubywal.

: czw sie 27, 2009 22:36
autor: Miqi
Głowicy nie tykałem. Fakt, mogą to być uszczelniacze zaworów - to akurat byłoby mniejsze zło. Gorzej by było, gdyby to pierścienie puszczały olej. Chyba kompresje na garach trzeba będzie sprawdzić ... :chytry:

Jak mam nieszczelne uszczelniacze zaworowe, to kompresja powinna być oki? A jak pierścienie do wymiany, to jest niższa, zgadza się ?

: pt sie 28, 2009 21:56
autor: WOLF899
tak jest. sprawdz cisnienie a nawet zrob probe olejowa, tzn. robisz na sucho przy otwartej przepustnicy na maksa ,a pozniej wlewasz troche oleju i znowu sprawdzasz jezeli uroslo ci cisnienie to rob ppierscienie jezeli nieznacznie wzroslo to glowa spokojna tlko uszczeliacze

: wt wrz 08, 2009 19:02
autor: Miqi
Niedługo będę robić przegląd wozu, więc przy okazji poproszę majstrów, by sprawdzili ciśnienie na garach i wykonali próbę olejową. I dam znać co z tego wynikło :)

: wt wrz 08, 2009 19:38
autor: motoreq
Panowie podepnę sie pod temat bo mam podobne objawy co miqi w moim RP. Gdzie jest ta rura odmy silnika, jak jej szukać?

: wt wrz 08, 2009 20:22
autor: oldstaszek
Tego typu wąż jest ZAWSZE podłączony pomiędzy wkładem filtra powietrza a przepustnicą i wyprowadzony z pokrywy zaworów lub miski olejowej i (nie wszystkie autka) odstojnik.
Piszę "na logikę" każdego niezależnie od silnika( za wyjątkiem dwusuwu i Vankla)... :pub:
PS.Prawidłowa nazwa:odpowietrznik skrzyni korbowej silnika.

: sob gru 12, 2009 18:17
autor: Miqi
Trochę czasu minęło od ostatniego posta, a zmieniło się co nieco...

Otóż po przeglądzie wymieniłem olej - zdecydowałem się na Shell Helix 15w40, wcześniej był Lotos o tych samych parametrach. Standardowo po wymianie oleju wymieniłem filtry oleju i powietrza. I co ? I oleju nie bierze teraz W OGÓLE! :grin: A przejechałem jakieś 1500 km, jak nie więcej. Płynu chłodniczego też już nie ubywa - wystarczyło wymienić króciec z prawej stony głowicy, od którego idzie rura do nagrzewnicy, ponieważ tamtędy uciekał płyn :)

Panowie, lejcie dobry olej do swoich VW :grin:

Komorę wtryskową będę czyścić wiosną.