Strona 1 z 2
silnik gx i co dalej
: pt lis 04, 2005 13:46
autor: slawekwro
witam mam silnik o oznaczeniu gx i to tyle co na temat jego wiem prosze o porady
: pt lis 04, 2005 14:19
autor: olozwirski
Mialem kiedys taki. Co bys chcial wiedziec?
: pt lis 04, 2005 14:27
autor: SToRM
hmmm
Produkowany w latach 08.83-07.88
1781 ccm, 66kW/90KM przy 5250 obr/min i 137 Nm przy 3000 obr/min na mechanicznym wtrysku wielopunktowym K-/KE-Jetronic
Duzo bardziej awaryjny (poprzez swoj osprzet - wtrysk) od swojego brata RP (jednopunkt elektroniczny)
: pt lis 04, 2005 15:14
autor: slawekwro
mój jest z 88 roku czy opłaca się wymiana na jednoputktowy
: pt lis 04, 2005 15:30
autor: rzodkiew
no niewiem czy taki awaryjny
, ale kazdy ma swoje doswiadczenia , ja mam taki sam silnik i chodzi bardzo fajnie nie mam z nim problemow jesli chodzi o wtrysk , kiedys mialem tylko klopot z zaworem dodatkowego powietrza ale to tylko ta jedna usterka silnika a mam juz nastukane ponad 400tys
jak sie dba o silnik to bedzie dlugo smigal . Ja napewno bym nie zamienil na jednopunkta
: pt lis 04, 2005 15:37
autor: slawekwro
mam małe problemy z obrotami co mechanik to inna teoria co byście doradzili
: pt lis 04, 2005 15:43
autor: osama
Gx jest bardzo przyjemny do jazdy. Idzie za nogą - wtrysk mechaniczny. Ja jeżdzę od kilku miesięcy taką golfiną i jestem zachwycony. Mi też obroty falują na benzynie, ale da się to znieść. Możesz mieć jedynie problemy z regulacją, jesli masz instalacje gazową, bo nikt nie chce się dotykac do wtrysku mech. jeśli jest zagazowany.
: pt lis 04, 2005 15:56
autor: rzodkiew
falowanie silnika "GX" moze byc przez uszkodzona sonde lambda ( z czasem sie zuzywa jak kazda czesc), druga rzecz co do obrotow na biegu jalowym to tez zawor dodatkowego powietrza, moze sie przycinac wtedy go wyciagnac i - zostawic np na noc w benzynie , przeplukac go srodkami do przepustnic , wtedy bedzie lzej pracowal i napewno lepiej, dobrze tez jest przeczyscic przepustnice jak dawno nie bylo to robione, oraz "luftwage" przy rozdzielaczu paliwa tylko tu ostroznie zeby jej nie przygiac bo wtedy klopot.
: pt lis 04, 2005 15:58
autor: slawekwro
wczoraj nie wytrzymałem i zacząłem grzebać i jak narazie obroty są na około 1000 zobaczymy jak będzie zimniej mam jeszcze jedno pytanie mam cztery światła z przodu i nie świecą podłączać je do świateł drogowych czy do przeciwmgielnych
: pt lis 04, 2005 16:01
autor: rzodkiew
na forum spotkalem sie tez ze GX posiada wtrysk K-JETRONIC mechaniczny i KE-JETRONIC eloktroniczno mechaniczny ktore sie roznia od siebie, dobrze jest wiedziec jaki sie ma wtrysk, w KE-JETRONIKU jest napewno sonda lambda niewiem jak jest w przypadku K-JETRONIC
[ Dodano: Pią Lis 04, 2005 3:02 pm ]
ja mam podlaczone pod swiatla drogowe przez przekaznik
: pt lis 04, 2005 16:04
autor: slawekwro
to gzie znajde ten zawór dodatkowego powietrza a gdzie sonde lambda na temat "WAGI" to co drugi mechnik chciał mnie na nią wkręcić a to niestety kosztuje zapewniam jest nieuszkodzona
: pt lis 04, 2005 17:24
autor: rzodkiew
zawor dodatkowego powietrza znajduje sie przy kolektorze ssacym patrzac od przodu silnika po prawej stronie, do niego dochodzi waz z gumy od przepustnicy i drugi maly do glowicy i kostka z instalacji, przykrecony jest na dwie sruby imbusy, a co do podlaczenia na VAG-a jesli o to ci chodzilo to tego silnika nie ma jak podlaczyc. Sonda lambda jest wkrecona w kolektor wydechowy, kabel od sondy jest podlaczony do pomaranczowej kostki ( u mnie jest pomaranczowa kostka na jedna wsowke) w poblizu cewki zaplonowej.
: pt lis 04, 2005 18:10
autor: slawekwro
dzięki wszystkim za odp.
: pt lis 04, 2005 18:33
autor: SToRM
rzodkiew pisze:no niewiem czy taki awaryjny
Porowuje tylko z RP'kiem, ktory poprzez prostrza konstrukcje wtrysku jednak rzadziej ulega awarii
Ale nie twierdze tez ze GX psuje sie nalogowo