silnik gx i co dalej

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

slawekwro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz paź 30, 2005 16:53
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

silnik gx i co dalej

Post autor: slawekwro » pt lis 04, 2005 13:46

witam mam silnik o oznaczeniu gx i to tyle co na temat jego wiem prosze o porady



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » pt lis 04, 2005 14:19

Mialem kiedys taki. Co bys chcial wiedziec?



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » pt lis 04, 2005 14:27

hmmm :D

Produkowany w latach 08.83-07.88
1781 ccm, 66kW/90KM przy 5250 obr/min i 137 Nm przy 3000 obr/min na mechanicznym wtrysku wielopunktowym K-/KE-Jetronic

Duzo bardziej awaryjny (poprzez swoj osprzet - wtrysk) od swojego brata RP (jednopunkt elektroniczny)



slawekwro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz paź 30, 2005 16:53
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Post autor: slawekwro » pt lis 04, 2005 15:14

mój jest z 88 roku czy opłaca się wymiana na jednoputktowy



Awatar użytkownika
rzodkiew
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 415
Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 23:21
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

Post autor: rzodkiew » pt lis 04, 2005 15:30

no niewiem czy taki awaryjny :), ale kazdy ma swoje doswiadczenia , ja mam taki sam silnik i chodzi bardzo fajnie nie mam z nim problemow jesli chodzi o wtrysk , kiedys mialem tylko klopot z zaworem dodatkowego powietrza ale to tylko ta jedna usterka silnika a mam juz nastukane ponad 400tys :) jak sie dba o silnik to bedzie dlugo smigal . Ja napewno bym nie zamienil na jednopunkta :)


Zyj kolorowo :)

slawekwro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz paź 30, 2005 16:53
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Post autor: slawekwro » pt lis 04, 2005 15:37

mam małe problemy z obrotami co mechanik to inna teoria co byście doradzili



osama
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr cze 08, 2005 14:56
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: osama » pt lis 04, 2005 15:43

Gx jest bardzo przyjemny do jazdy. Idzie za nogą - wtrysk mechaniczny. Ja jeżdzę od kilku miesięcy taką golfiną i jestem zachwycony. Mi też obroty falują na benzynie, ale da się to znieść. Możesz mieć jedynie problemy z regulacją, jesli masz instalacje gazową, bo nikt nie chce się dotykac do wtrysku mech. jeśli jest zagazowany.



Awatar użytkownika
rzodkiew
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 415
Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 23:21
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

Post autor: rzodkiew » pt lis 04, 2005 15:56

falowanie silnika "GX" moze byc przez uszkodzona sonde lambda ( z czasem sie zuzywa jak kazda czesc), druga rzecz co do obrotow na biegu jalowym to tez zawor dodatkowego powietrza, moze sie przycinac wtedy go wyciagnac i - zostawic np na noc w benzynie , przeplukac go srodkami do przepustnic , wtedy bedzie lzej pracowal i napewno lepiej, dobrze tez jest przeczyscic przepustnice jak dawno nie bylo to robione, oraz "luftwage" przy rozdzielaczu paliwa tylko tu ostroznie zeby jej nie przygiac bo wtedy klopot.


Zyj kolorowo :)

slawekwro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz paź 30, 2005 16:53
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Post autor: slawekwro » pt lis 04, 2005 15:58

wczoraj nie wytrzymałem i zacząłem grzebać i jak narazie obroty są na około 1000 zobaczymy jak będzie zimniej mam jeszcze jedno pytanie mam cztery światła z przodu i nie świecą podłączać je do świateł drogowych czy do przeciwmgielnych



Awatar użytkownika
rzodkiew
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 415
Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 23:21
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

Post autor: rzodkiew » pt lis 04, 2005 16:01

na forum spotkalem sie tez ze GX posiada wtrysk K-JETRONIC mechaniczny i KE-JETRONIC eloktroniczno mechaniczny ktore sie roznia od siebie, dobrze jest wiedziec jaki sie ma wtrysk, w KE-JETRONIKU jest napewno sonda lambda niewiem jak jest w przypadku K-JETRONIC

[ Dodano: Pią Lis 04, 2005 3:02 pm ]
ja mam podlaczone pod swiatla drogowe przez przekaznik


Zyj kolorowo :)

slawekwro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz paź 30, 2005 16:53
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Post autor: slawekwro » pt lis 04, 2005 16:04

to gzie znajde ten zawór dodatkowego powietrza a gdzie sonde lambda na temat "WAGI" to co drugi mechnik chciał mnie na nią wkręcić a to niestety kosztuje zapewniam jest nieuszkodzona



Awatar użytkownika
rzodkiew
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 415
Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 23:21
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

Post autor: rzodkiew » pt lis 04, 2005 17:24

zawor dodatkowego powietrza znajduje sie przy kolektorze ssacym patrzac od przodu silnika po prawej stronie, do niego dochodzi waz z gumy od przepustnicy i drugi maly do glowicy i kostka z instalacji, przykrecony jest na dwie sruby imbusy, a co do podlaczenia na VAG-a jesli o to ci chodzilo to tego silnika nie ma jak podlaczyc. Sonda lambda jest wkrecona w kolektor wydechowy, kabel od sondy jest podlaczony do pomaranczowej kostki ( u mnie jest pomaranczowa kostka na jedna wsowke) w poblizu cewki zaplonowej.


Zyj kolorowo :)

slawekwro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz paź 30, 2005 16:53
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Post autor: slawekwro » pt lis 04, 2005 18:10

dzięki wszystkim za odp.



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » pt lis 04, 2005 18:33

rzodkiew pisze:no niewiem czy taki awaryjny
Porowuje tylko z RP'kiem, ktory poprzez prostrza konstrukcje wtrysku jednak rzadziej ulega awarii ;)

Ale nie twierdze tez ze GX psuje sie nalogowo :D



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 313 gości