Strona 1 z 1

Jetta 1.6 z blokiem silnika 1.8 ? Szukam wyjaśnień

: wt sie 25, 2009 19:36
autor: RebeL_VW
serwus...
Cały czas mnie to teraz zastanawia i dlatego postanowiłem napisać.... :grin:
Zmieniając tarcze sprzęgła w Jettixie 1.6CL 91r. wybrałem trochę inną metodę gdyż wyciągnąłem silnik na wielokrążku do góry... (operacja przebiegła poprawnie, pacjent żyje :hmm: ) ale nie o tym...
leżąc pod autem i rozkręcając wszystkie wymyślone przez VW śrubki zobaczyłem, że na bloku jest wybite " 1.8 "... Bardzo mnie to zdziwiło gdyż wiem, że to jest 1.6. Więc jest to silnik 1.8 z całym osprzętem od 1.6?? możliwe to??
Szukam więc jakichś objaśnień/wyjaśnień/czy cokolwiek na ten temat... :D
Bardzo byłbym wdzięczny za jakiekolwiek informacje.

: wt sie 25, 2009 19:42
autor: wojtas4589
bo bloki w 1.6 i 1.8 są takie same

: wt sie 25, 2009 20:15
autor: RebeL_VW
wojtas4589 pisze:bo bloki w 1.6 i 1.8 są takie same


i to wszystkooo??

: wt sie 25, 2009 20:24
autor: guti
RebeL_VW pisze:i to wszystkooo??
czar prysł nie ?:)

: wt sie 25, 2009 20:29
autor: wojtas4589
RebeL_VW pisze:Więc jest to silnik 1.8 z całym osprzętem od 1.6?? możliwe to??
Jest to silnik 1.6 z blokiem od 1.8 :bigok:

: wt sie 25, 2009 20:42
autor: guti
wojtas4589 pisze:Jest to silnik 1.6 z blokiem od 1.8 :bigok:
wszsytkie silniki 1,6 maja na bloku 1,8 wybite :)

: wt sie 25, 2009 21:23
autor: Leon_Wechtel
G60 podobno ma nabite 2,0....
z pewnością 1,6 i 1,8 mają te same bloki...z wyjątkiem 1,8 16V i G60...tam jest inny, dolną odmą.1,6 od 1,8 różni się tak naprawdę skokiem tłoka...reszta jest ta sama...nawet GTI można zrobic nna gaźnik bo jest na pompę przeponową miejsce.
To jest VOLKSWAGEN...to magia... :grin:

: wt sie 25, 2009 21:54
autor: guti
Leon_Wechtel pisze:G60 podobno ma nabite 2,0....
maja :D widzialem :) tłumaczylm kolesiowi ze to jest G60 , a on ze nie bo to jst 2.0 i tyle :D pacan na szrocie, nie dał sie przkonac , ze to jest miejsce na G , itd, on wie swoje, nawet to ze na klapie passata z ktorego było to wytargane napisane było g60 kolesia nie przekonywalo :)

: śr sie 26, 2009 05:40
autor: Leon_Wechtel
guti, ja też na szrocie chciałem kupic silnik 1,8 i gośc się upierał ,że to 1,8 tylko dlatego ,że miał na bloku wybite 1,8,ale dowodu nie chciał pokazac :helm: jak powiedizałem ,że 1,6 też ma wybite na loku 1,8 to spojrzał na mnie jakbym cały świat mu zmienił....

: śr sie 26, 2009 07:22
autor: Bonio_MS
RebeL_VW, z tego co mi o uszy sie obilo to jest tak ze jak bys chcial bawic sie z tym silnikiem to mozna go przerabiac na max 1.8

: śr sie 26, 2009 10:03
autor: fifel
Bonio_MS pisze:RebeL_VW, z tego co mi o uszy sie obilo to jest tak ze jak bys chcial bawic sie z tym silnikiem to mozna go przerabiac na max 1.8
No ok, ale jak w takim razie to przerobic? trzeba chyba zmienic jakis walek na taki od 1,8 zeby tylko skok byl wiekszy? no i wyregulowac gaznik,,, ?

: śr sie 26, 2009 10:13
autor: guti
fifel pisze:No ok, ale jak w takim razie to przerobic? trzeba chyba zmienic jakis walek na taki od 1,8 zeby tylko skok byl wiekszy? no i wyregulowac gaznik,,, ?
kup silnik 1,8 :) bedzie mniej roboty i pieniedzy :)

: śr sie 26, 2009 12:19
autor: Lipek81
Ogólnie z tego co zauważyłem, to VW kombinował tak, żeby zaoszczędzić na kosztach. Zauważcie, że chyba wszystkie silniki 1.6 i 1.8 8V (także diesle!) - mają bardzo podobną głowicę i blok. Podejrzewam, że w fabryce robili jeden odlew głowicy i jeden bloku do każdego z tych silników, a różnica tkwiła w obróbce. Np. silniki 1.6 i 1.8 mają w głowicy miejsca na świece żarowe, tak, jak w dieslu, ale nie są one przewiercone po prostu - jest specjalny nadlew, miejsce itp. - tak, jakby wystarczyło tylko przewiercić, nagwintować i tyle. Podobnie z innym osprzętem. Po prostu różnice wynikają tylko i wyłącznie jak dany blok, czy głowica zostały obrobione po odlaniu - gdzieś mocniej coś zeszlifowano, zebrano więcej materiału, coś wywiercono, nagwintowano i powstały różne silniki.