Jetta 1.6 z blokiem silnika 1.8 ? Szukam wyjaśnień

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
RebeL_VW
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw lut 07, 2008 15:04
Lokalizacja: FSU - Fanatycy Sulęcińskiej Ulicy
Kontakt:

Jetta 1.6 z blokiem silnika 1.8 ? Szukam wyjaśnień

Post autor: RebeL_VW » wt sie 25, 2009 19:36

serwus...
Cały czas mnie to teraz zastanawia i dlatego postanowiłem napisać.... :grin:
Zmieniając tarcze sprzęgła w Jettixie 1.6CL 91r. wybrałem trochę inną metodę gdyż wyciągnąłem silnik na wielokrążku do góry... (operacja przebiegła poprawnie, pacjent żyje :hmm: ) ale nie o tym...
leżąc pod autem i rozkręcając wszystkie wymyślone przez VW śrubki zobaczyłem, że na bloku jest wybite " 1.8 "... Bardzo mnie to zdziwiło gdyż wiem, że to jest 1.6. Więc jest to silnik 1.8 z całym osprzętem od 1.6?? możliwe to??
Szukam więc jakichś objaśnień/wyjaśnień/czy cokolwiek na ten temat... :D
Bardzo byłbym wdzięczny za jakiekolwiek informacje.
Ostatnio zmieniony wt sie 25, 2009 21:30 przez RebeL_VW, łącznie zmieniany 1 raz.



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » wt sie 25, 2009 19:42

bo bloki w 1.6 i 1.8 są takie same



Awatar użytkownika
RebeL_VW
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw lut 07, 2008 15:04
Lokalizacja: FSU - Fanatycy Sulęcińskiej Ulicy
Kontakt:

Post autor: RebeL_VW » wt sie 25, 2009 20:15

wojtas4589 pisze:bo bloki w 1.6 i 1.8 są takie same


i to wszystkooo??



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt sie 25, 2009 20:24

RebeL_VW pisze:i to wszystkooo??
czar prysł nie ?:)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » wt sie 25, 2009 20:29

RebeL_VW pisze:Więc jest to silnik 1.8 z całym osprzętem od 1.6?? możliwe to??
Jest to silnik 1.6 z blokiem od 1.8 :bigok:
Ostatnio zmieniony wt sie 25, 2009 20:30 przez wojtas4589, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt sie 25, 2009 20:42

wojtas4589 pisze:Jest to silnik 1.6 z blokiem od 1.8 :bigok:
wszsytkie silniki 1,6 maja na bloku 1,8 wybite :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » wt sie 25, 2009 21:23

G60 podobno ma nabite 2,0....
z pewnością 1,6 i 1,8 mają te same bloki...z wyjątkiem 1,8 16V i G60...tam jest inny, dolną odmą.1,6 od 1,8 różni się tak naprawdę skokiem tłoka...reszta jest ta sama...nawet GTI można zrobic nna gaźnik bo jest na pompę przeponową miejsce.
To jest VOLKSWAGEN...to magia... :grin:
Ostatnio zmieniony wt sie 25, 2009 21:23 przez Leon_Wechtel, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt sie 25, 2009 21:54

Leon_Wechtel pisze:G60 podobno ma nabite 2,0....
maja :D widzialem :) tłumaczylm kolesiowi ze to jest G60 , a on ze nie bo to jst 2.0 i tyle :D pacan na szrocie, nie dał sie przkonac , ze to jest miejsce na G , itd, on wie swoje, nawet to ze na klapie passata z ktorego było to wytargane napisane było g60 kolesia nie przekonywalo :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » śr sie 26, 2009 05:40

guti, ja też na szrocie chciałem kupic silnik 1,8 i gośc się upierał ,że to 1,8 tylko dlatego ,że miał na bloku wybite 1,8,ale dowodu nie chciał pokazac :helm: jak powiedizałem ,że 1,6 też ma wybite na loku 1,8 to spojrzał na mnie jakbym cały świat mu zmienił....


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Bonio_MS
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: sob paź 18, 2008 21:16
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bonio_MS » śr sie 26, 2009 07:22

RebeL_VW, z tego co mi o uszy sie obilo to jest tak ze jak bys chcial bawic sie z tym silnikiem to mozna go przerabiac na max 1.8


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3391738#3391738 <------ Maine Golf

Awatar użytkownika
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: fifel » śr sie 26, 2009 10:03

Bonio_MS pisze:RebeL_VW, z tego co mi o uszy sie obilo to jest tak ze jak bys chcial bawic sie z tym silnikiem to mozna go przerabiac na max 1.8
No ok, ale jak w takim razie to przerobic? trzeba chyba zmienic jakis walek na taki od 1,8 zeby tylko skok byl wiekszy? no i wyregulowac gaznik,,, ?


[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr sie 26, 2009 10:13

fifel pisze:No ok, ale jak w takim razie to przerobic? trzeba chyba zmienic jakis walek na taki od 1,8 zeby tylko skok byl wiekszy? no i wyregulowac gaznik,,, ?
kup silnik 1,8 :) bedzie mniej roboty i pieniedzy :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr sie 26, 2009 12:19

Ogólnie z tego co zauważyłem, to VW kombinował tak, żeby zaoszczędzić na kosztach. Zauważcie, że chyba wszystkie silniki 1.6 i 1.8 8V (także diesle!) - mają bardzo podobną głowicę i blok. Podejrzewam, że w fabryce robili jeden odlew głowicy i jeden bloku do każdego z tych silników, a różnica tkwiła w obróbce. Np. silniki 1.6 i 1.8 mają w głowicy miejsca na świece żarowe, tak, jak w dieslu, ale nie są one przewiercone po prostu - jest specjalny nadlew, miejsce itp. - tak, jakby wystarczyło tylko przewiercić, nagwintować i tyle. Podobnie z innym osprzętem. Po prostu różnice wynikają tylko i wyłącznie jak dany blok, czy głowica zostały obrobione po odlaniu - gdzieś mocniej coś zeszlifowano, zebrano więcej materiału, coś wywiercono, nagwintowano i powstały różne silniki.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 360 gości