Spalanie oleju - ponad 1,5L/1000km - 1.6 AKL

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ziomek1988
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: sob maja 03, 2008 17:11
Lokalizacja: Świecie / Bydgoszcz
Kontakt:

Spalanie oleju - ponad 1,5L/1000km - 1.6 AKL

Post autor: ziomek1988 » wt sie 25, 2009 17:04

Witam, mam problem...od dłuższego czasu zmagam się z problemem spalania oleju. Początkowo robiło się również masło pod korkiem oleju tak więc wymieniłem uszczelkę pod głowicą i dałem do splanowania głowicę. Po tym zabiegu z masłem jest ok jednak olej dalej ucieka...miałem powymieniane wszystkie możliwe uszczelki (tak stwierdził mechanik) i dalej jest problem...mówił że może są do wymiany pierścienie ale stwierdził, że to dużo roboty i dużo kosztuje...czy to prawda?? Czy po prostu nie chce mu się robił i ściemniał?? Mam silniczek 1,6AKL a więc 8V...


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59ff7eee66697ba2.html][img]http://images44.fotosik.pl/291/59ff7eee66697ba2.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269407][b][size=150]Golf Generation - kliknij i oceń[/size] [/b][/url]

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » wt sie 25, 2009 17:13

sprawdź kompresję na każdym cylindrze... porównaj wszystkie 4 wyniki ze sobą i z wartością książkową... wtedy na 100% będziesz wiedział czy to pierścienie czy nie...

[ Dodano: 25-08-09, 17:15 ]
ziomek1988 pisze:miałem powymieniane wszystkie możliwe uszczelki (tak stwierdził mechanik) i dalej jest problem
wszystkie uszczelki?? tzn które, może niech palcem pokaże... zostają uszczelnienia wału, miski olejowej - wyciek może powodować również nie dokręcony filtr oleju... sam zabiłem tak silnik właśnie...


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
ziomek1988
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: sob maja 03, 2008 17:11
Lokalizacja: Świecie / Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ziomek1988 » wt sie 25, 2009 17:15

A jak to sprawdzić :> Każdy mechanik ma taki sprzęt czy muszę podjechać do jakiegoś renomowanego?:)

Problem w tym że wycieku nie ma...mówił coś o uszczelce wydechu, pokrywy silnika, coś koło odmy powymieniał, uszczelkę pod korkiem oleju...dotatkowo wymieniłem świece i olej razem w filtrem
Ostatnio zmieniony wt sie 25, 2009 17:17 przez ziomek1988, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59ff7eee66697ba2.html][img]http://images44.fotosik.pl/291/59ff7eee66697ba2.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269407][b][size=150]Golf Generation - kliknij i oceń[/size] [/b][/url]

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » wt sie 25, 2009 17:27

ziomek1988 pisze:Każdy mechanik ma taki sprzęt czy muszę podjechać do jakiegoś renomowanego?
większość ma nawet ty możesz sobie taki kupic na allegro.

nie masz żadnych wycieków na silniku?? a z rury wydechowej nie wali niebieski dym przy wyższysch obrotach?? a czy przy odpalaniu zimnego silnika nie kopci troszkę z rury a potem przestaje jak się rozgrzeje????


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
ziomek1988
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: sob maja 03, 2008 17:11
Lokalizacja: Świecie / Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ziomek1988 » wt sie 25, 2009 17:29

Niebieski dym walił przed planowaniem głowicy i wszystkimi wymianami...teraz może troszeczkę jak mu mocno przygazuje. Wycieku żadnego nie ma...suchutki silnik...mechanik wymienił mi olej na mineralny, stwierdził że on może gdzieś lekko przystopuje jakiś wyciek :|
Ostatnio zmieniony wt sie 25, 2009 17:29 przez ziomek1988, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59ff7eee66697ba2.html][img]http://images44.fotosik.pl/291/59ff7eee66697ba2.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269407][b][size=150]Golf Generation - kliknij i oceń[/size] [/b][/url]

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » wt sie 25, 2009 21:05

Proste pytanie: a uszczelniacze zaworów wymieniał pan mechanik?
- zużycie oleju wskazuje na taki właśnie mankament.Dotyczy to przede wszystkim zaworów ssących!!! :pub:
Mogę przyjąć że w 9 przypadkach na 10(dotyczy benzynowców) - uszczelniacze zaworów są powodem.
Ostatnio zmieniony wt sie 25, 2009 21:07 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

hauer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 362
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:15
Lokalizacja: Polska

Post autor: hauer » wt sie 25, 2009 23:05

uszczelniacze trzonków zaworowych tak -ale czy 1,5l/1000km to tylko uszczelniacze?
proponowałbym jednak zrobić to badanie ciśnienia sprężania w cylindrach. sporo sie wyjaśni.



Gregory11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt cze 12, 2009 21:21
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: Gregory11 » śr sie 26, 2009 09:06

U mnie bierze 0.5 litra oleju na 1000km;żadnych wycieków na silniku;wymieniłem uszczlniacze zaworowe-nic nie pomogło;zostaje jedna możliwośc-wymiana pierścieni tłokowych ,co w najbliższym czasie muszę zrobić....
U Ciebie może być to samo....... :bajer:
Ostatnio zmieniony śr sie 26, 2009 13:07 przez Gregory11, łącznie zmieniany 1 raz.



greg

Post autor: greg » śr sie 26, 2009 09:17

Gregory11 pisze:zostaje jedna możliwośc-wymiana pierścieni zaworowych ,co w najbliższym czasie muszę zrobić....
przyczyną są pierścienie olejowe - ponieważ jest to wersja pierścieni składanych - pierścienie olejowe składają się z 3 elementów - które wg mnie to porażka - w swoim teraz z powodu rozwalenia 8 zaworów - miałem okazję zerknąć na pierścienie i przy okazji je wymienić - założyłem innego typu też od silnika vw ale 2-częściowe tj pierścień i sprężynka

[ Dodano: Sro Sie 26, 2009 9:18 am ]
jak ktoś chce mogę dołączyć foto takich pierścieni



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » śr sie 26, 2009 11:43

No to dołącz kolego :bajer:



Awatar użytkownika
ziomek1988
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: sob maja 03, 2008 17:11
Lokalizacja: Świecie / Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ziomek1988 » pt sie 28, 2009 15:15

Jeśli okazałoby się, że przyczyną są pierścienie to ile będe musiał wybulić u mechanika? Tak mniej więcej...czy są to koszty bliżej 300-500 a może 1000zł. :chytry: :bajer:


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59ff7eee66697ba2.html][img]http://images44.fotosik.pl/291/59ff7eee66697ba2.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269407][b][size=150]Golf Generation - kliknij i oceń[/size] [/b][/url]

greg

Post autor: greg » pt sie 28, 2009 15:57

obiecane fotki pierścieni olejowych - przyjrzyjcie się na nagar
Obrazek

Obrazek

Obrazek



Awatar użytkownika
ziomek1988
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: sob maja 03, 2008 17:11
Lokalizacja: Świecie / Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ziomek1988 » pt sie 28, 2009 18:14

No i ile może kosztować to cudo razem w wymianą?


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59ff7eee66697ba2.html][img]http://images44.fotosik.pl/291/59ff7eee66697ba2.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269407][b][size=150]Golf Generation - kliknij i oceń[/size] [/b][/url]

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pt sie 28, 2009 18:39

Zanim będziesz rozbierał to postaraj się odpowiedzieć na pytania:
-czy dymi na niebiesko i w jakim momencie.
a)z rana po uruchomieniu przy czym po np.dwudniowym postoju - mocniej.
b)ujęcie gazu/hamowanie silnikiem i po dodaniu dymi...
c)brak reguły
d)nie dymi
Od siebie mogę dodać - zżerał ok.6ltr/10kkm na 15W-40.Po wymianie uszczelek zaworów - praktycznie zero.Przeszedłem na 10W-40 podbiera ok.200gram/10kkm.
Przejdę na 5W-40 i zobaczę co dalej.
Jest tylko jedno "ale" w tym wszystkim i aby mnie nie posądzano o kryptoreklamę - pozostaje prive.
Zanim rozbierzesz... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 234 gości