Strona 1 z 1

Silnik się dusi po wciśnieciu gazu.

: czw lis 03, 2005 14:58
autor: jojo
Pojeździłem wczoraj troszke ostrzej i nagle silnik zaczął się dusić , tzn po wciśnieciu gazu obroty trochę rosną ,a potem nagle sie dusi i spadają i często silnik gaśnie. W ogóle nie da się jeździć. Może macie pomysł co mogło się stać ?

: czw lis 03, 2005 15:53
autor: wójaszek
po pierwsze to należało by wspomnieć o modelu autka i jego kilku parametrach

: śr lut 14, 2007 09:45
autor: brisk1
Mam to samo Golf MK3 1.4 ABD dokladnie to amo jest u mnie dlawi sie jak cholera wynienione: kopulka, plalec i swiece (NGK) Nie mam pojaecia co moze byc :/ Prosze o pomoc moze ktos mial to samo i udalo sie jakos zrobic?

: śr lut 14, 2007 09:55
autor: Adamtd
brisk1, może warto ustawić zapłon
jojo, może warto napisac co to za silnik na początku (i co za auto)

: śr lut 14, 2007 22:37
autor: brisk1
zaplon byl ustawiany u mechanika jest wszystko ok wiec na pewno nie zaplon

: czw lut 15, 2007 00:40
autor: marek2907
zaplon byl ustawiany u mechanika jest wszystko ok wiec na pewno nie zaplon
więc zostaje nieodpowiednia dawka paliwa lub przestawony rozrząd

: czw lut 15, 2007 00:50
autor: ppoll27
brisk1 pisze:Mam to samo Golf MK3 1.4 ABD dokladnie to amo jest u mnie dlawi sie jak cholera wynienione: kopulka, plalec i swiece (NGK) Nie mam pojaecia co moze byc :/ Prosze o pomoc moze ktos mial to samo i udalo sie jakos zrobic?
a kiedy zmieniałeś filtr paliwa ? sprawdz sobie czujniki temperatury i sonde lambda ... :bigok:

: czw lut 15, 2007 00:59
autor: Jacenty85
UStawienie zaplonu u mechanika nie jest jeszcze warunkiem poprawności ustawienia. Sprawdź czy pasek jest na punktach. Najpierw wykręć korek ze skrzyni i sprawdzaj na postawie tego. Te objawy, które są opisane (wykluczając najbardziej prawdopodobny zapłon) mogą wskazywać na niedomagania układu zasilania paliwem. Trzeba sprawdzić czy nie jest wywalona uszczelka pod wtryskiem i czy wężyki doprowadzające paliwo nie mają możliwości zasysania powietrza. Warto też pomierzyc czujnik temperatury bo mozliwe, że wartości które pokazuje są zupelnie nie adekwatne do tych które powinny być :)Sprawdzić sonde miernikiem. No i ten nasz kochany czujnik halla, który potrafi robić takie psikusy, że wszystkich objawów jego uszkodzenia nie jest w stanie nikt opisać :) No i jeszcze TPS :) Najlepiej podpiąć auto pod kompa- może coś pokaże. Jesli wykluczy się wszystkie nieprawidłowości związane z pierdólkami typu puszczający wężyk podciśnienia lub umierająca pompa paliwa, filtr paliwa to można przejść do pomiarów elektryki. Nie ma co ukrywać, że jak ktoś nie wie jak to zrobić lub chce zaoszczędzić, najlepiej udać się na szrot i podmieniać.

: czw lut 15, 2007 12:54
autor: brisk1
Tak... filtr paliwa byl wymieniany jakies 1,5 tyś km temu wiec to na pewno nie jego wina... a co do reszty to nie wiem posprawdzam i dam wam znac :) I jeszcze jedno silnik na luzie pracuje bardzo nie rowno

: czw lut 15, 2007 13:55
autor: Adamtd
brisk1 pisze:jeszcze jedno silnik na luzie pracuje bardzo nie rowno
Wypadało to napisac wcześniej. Ale i tak przyczyny mogą być takie jak opisał Ci Jacenty85,
A sprawdzałeś na kompie czy nie ma jakiś błędów??

: czw lut 15, 2007 14:04
autor: brisk1
Bylem na komoie jakies dwa miesaice temu i nie bylo zadnych bledow a teraz to nie wiem

[ Dodano: 15 Lut 2007 13:50 ]
Juz wiem co jest... wlasnie przekladałem przewody z Golfa mojego taty :D I to wina przewodow WN !! Dzieki za wszystko :)

: czw lut 15, 2007 15:11
autor: Jacenty85
no brawo brawo. Właśnie to jest wada forum. Człowiek myśli, ze ktoś podsawy sprawdzi i idzie dalej tym tropem a tu masz...wymienił świece, kopułke, palec a zapomniał przewodów sprawdzić. To juz chyba nikomu z nas do głowy by nie przyszło. Może zrobimy dopiske : zanim zadasz pytanie sprawdź podstawowe rzeczy. :helm:

: czw lut 15, 2007 15:32
autor: Adamtd
brisk1, to jeszcze dodam na przyszłość - jak auto szarpie to pierwsze są do sprawdzenia nawet może nie tak świece jak przewody

: czw lut 15, 2007 17:58
autor: brisk1
No sorki ale nie sprawdzalem ich dlatego ze wczesniej mi szarpal i chodizl nie rowno a tez bylo mokro pojechalek do mechanika zmienil mi kopulke, palkece pozniej sam zmienilem swiece i sie dopiero wtedy zaczelo wiec myslalem ze przeowy sa ok :) Ale teraz juz wiem... jutro kupuje przewody i bede sie cieszyl normalna jazda moim kochanym golfem :D