Strona 1 z 3

AKL (1.6i 8V) - bierze olej - czy remont się szykuje?

: pt sie 21, 2009 12:26
autor: Agamek12
Mój [AKL] po 200.000km wciąga olej. Na półsyntetyku MOBIL brał około 0,3l/1000km, na mineralnym MOBIL zużycie się nie zmniejszyło. Auto ma moc, spalanie benzyny bardzo przyzwoite, żadnych problemów z zapalaniem, żadnych pęcherzyków powietrza czy śladów oleju w płynie chłodniczym, żadnych wycieków. Jedynie podczas zzpalania zimnego silnika po przegazowaniu potrafi z rury wylecieć przez kilka sekund ciemno-siwy/szary (ale z całą pewnością nie niebieski) dym. Zderzak i inne elementy nadwozia są nieokopcone, jedynie w rurze jest "czarno". Analiza spalin na ciepłym silniku nie wykazuje żadnych niepokojących objawów. Co z tym robić? Zostawić, jak jest, czy remontować? A jeśli remontować, to co?
Jeden ze znajomych mówi, że może to być winą nieszczelnych uszczelniaczy zaworowych - może mieć rację? A jeśli tak, to jaki może być koszt takiej wymiany?
Inny mówi, że ten silnik ma wysoką temperaturę wewnątrz cylindrów i wskutek niej olej (inny, niż dopuszczony przez VW normą 500.00, 501.01, 502.00) olej poprostu "wyparowuje". Myślę o powrocie na półsyntetyk, np. Shell Helix PLUS (10W40).

Co sądzicie?

: pt sie 21, 2009 12:41
autor: sadzyk
najprawdopodobniej uszczelniacze sie kończą, jak smienisz na 10w40 to napewo mu sie nie poprawi:)

: pt sie 21, 2009 12:57
autor: feniks
powiem tak mój brał 1l/1000km zmieniłem z castrola 10W40 na minerala 15w40 i nic sie nie zmieniło, po 2000km zaczął kopcić po odpaleniu i mocnym przygazowaniu, oddałem do mechanika - diagnoza uszczelniacze, rozebrał i niestety pierścienie już umarły koszt roboty prawie 1300, ale powróciłem na półsyntetyk 10W40 Mobila 3tys km zrobiłem i olej czyściutki i nawet 1mm nie zmniejszył się puki co(przebieg obecnie 203000km). Co jeszcze po odpaleniu i odkręceniu korka oleju były przedmuchy (skoki obrotów).
Co do twojej sytuacji zmiana bez wymiany uszczelniaczy tylko pogorszy wycieki, ewentualnie brać będzie jak brał.

: pt sie 21, 2009 19:11
autor: Agamek12
Ja nie zaobserwowałem zwiększenia zużycia oleju przez ostatnie 20.000km - zawsze było na tym samym poziomie. Nie narzekam też na spadek dynamiki czy jakiekolwiek inne niedogodności. Tak sobie myśle, czy nie zaryzykować wlania jakiegoś firmowego (np. STP) śuwaksa do silnika...

: pt sie 21, 2009 21:13
autor: j_a_r_o_o_o
zacznij od uszczelniaczy, objawy ktore opisales pasuja - przechodzilem przez to samo i ich wymiana pomogla... jesli Tobie nie pomoze, to i tak uwazam ze powodow do zbytniej paniki jeszcze nie ma.

: pt sie 21, 2009 21:44
autor: Agamek12
j_a_r_o_o_o pisze:zacznij od uszczelniaczy, objawy ktore opisales pasuja - przechodzilem przez to samo i ich wymiana pomogla... jesli Tobie nie pomoze, to i tak uwazam ze powodow do zbytniej paniki jeszcze nie ma.
po przejrzeniu kilku stron www skłaniam się ku tej właśnie teorii - mógłbyś powiedzieć, ile zapłaciłeś za uszczelniacze (jakie?) i ich wymianę (czy robiłeś bez zdejmowania głowicy?)?

: pt sie 21, 2009 21:53
autor: j_a_r_o_o_o
Agamek12 pisze:
j_a_r_o_o_o pisze:zacznij od uszczelniaczy, objawy ktore opisales pasuja - przechodzilem przez to samo i ich wymiana pomogla... jesli Tobie nie pomoze, to i tak uwazam ze powodow do zbytniej paniki jeszcze nie ma.
po przejrzeniu kilku stron www skłaniam się ku tej właśnie teorii - mógłbyś powiedzieć, ile zapłaciłeś za uszczelniacze (jakie?) i ich wymianę (czy robiłeś bez zdejmowania głowicy?)?
powiem Ci tak, placilem razem z wymiana uszczelki pod glowica. Same uszczelniacze nie sa az takie drogie, kilkadziesiat zł. To takie male gumki :grin: Mnie w sumie naprawa wyszla 200 zl po malych perturbacjach z mechanikiem - dlatego troche taniej

: pt sie 21, 2009 22:50
autor: Agamek12
j_a_r_o_o_o pisze:
Agamek12 pisze:
j_a_r_o_o_o pisze:zacznij od uszczelniaczy, objawy ktore opisales pasuja - przechodzilem przez to samo i ich wymiana pomogla... jesli Tobie nie pomoze, to i tak uwazam ze powodow do zbytniej paniki jeszcze nie ma.
po przejrzeniu kilku stron www skłaniam się ku tej właśnie teorii - mógłbyś powiedzieć, ile zapłaciłeś za uszczelniacze (jakie?) i ich wymianę (czy robiłeś bez zdejmowania głowicy?)?
powiem Ci tak, placilem razem z wymiana uszczelki pod glowica. Same uszczelniacze nie sa az takie drogie, kilkadziesiat zł. To takie male gumki :grin: Mnie w sumie naprawa wyszla 200 zl po malych perturbacjach z mechanikiem - dlatego troche taniej
200zł za uszczelniacze i uszczelkę pod głowicą? To koszt samej robocizny, czy razem z częściami?
Uszczelniacze to podobno koszt około 5zł/szt...

: pt sie 21, 2009 23:21
autor: haps
uszczelniacze to koszt ok 15-20zl za komplet 8sztuk... elringa np..

wymiana bez zdejmowania glowicy to srednio koszt 150-200zl za sama robote, plus uszczelniacze i uszczelka pod pokrywe zaworow...takze ok 250zl mozna dac ( w wawie takie ceny)

z tym ze jesli bylyby to uszczelniacze to po nocnym odpalaniu powinien zakopcic na niebiesko.. poniewaz olej splywa sobie w prowadnicy zaworowej poprzez niesczelne uszczelniacze do komory i tam sie spala, stad ten dym...

warto to zrobic bo moga sie zapiekac pierscienie jak oleju zaczyna coraz wiecej splywac....

ja u siebie to robilem, poniewaz denerwowalo mnie kopcenie na niebiesko przy rannym odpalaniu, tyle ze u mnie to padlo przy 293kkm..

a co do oleju to polecam motula lub liqui molly, valvoline, reszta to rozlewane oleje w polsce..

: pt sie 21, 2009 23:44
autor: Agamek12
haps pisze:z tym ze jesli bylyby to uszczelniacze to po nocnym odpalaniu powinien zakopcic na niebiesko.
u mnie kopci na ciemno-szary/siwy kolor ale tylko przy porannym odpaleniu i tylko wtedy, gdy zaraz po zapaleniu zdecydowanie go "przegazuję" (jak nie dam gazu, nie widać żadnego dymu...). Z całą pewnością dym nie jest niebieski.

PS: mógłbyś mi dać namiar na warsztat, w którym robiłeś swoje uszczelniacze?

: pt sie 21, 2009 23:58
autor: j_a_r_o_o_o
Agamek12 A kiedy wymieniales swiece??

: sob sie 22, 2009 00:03
autor: cinekban87
ja sie tak dolacze bo i u mnie prawdopodobnie uszczelniacze do wymiany wszytsko wyszlo po zalozeniu lpg bo na benzynie nie bral nie kopcil i nie kopci heh moze jeszcze tak pojedze czy zwlekanie z wymiana moze cos pogorszyc czy tylko coraz wieksze dolewki oleju na 1 tys km bierze ok 0.5 l oleju

: sob sie 22, 2009 08:04
autor: feniks
cinekban87 pisze:jeszcze tak pojedze czy zwlekanie z wymiana moze cos pogorszyc
tak jak kolega haps wyżej pisał, albo zrobisz uszczelniacze albo wkrótce uszczelniacze z pierścieniami i zamiast 250pln za uszczelniacze zapłacisz 1270 jak ja za robotę pierścieni i całej reszty.

: sob sie 22, 2009 09:06
autor: Agamek12
j_a_r_o_o_o pisze:Agamek12 A kiedy wymieniales swiece??
20.000km temu...