Strona 1 z 1

mkII 1,3-czy działa Wam regulator dopływu ciepłego powietrza

: czw lis 03, 2005 12:36
autor: szyki
witam,
niedawno zauważyłem, że od dłuższego czasu do mojego silnika podawane jest wyłącznie zimne powietrze...
zacięło się coś z tą klapką puszczającą ciepłe...

spotkaliście się może z takim problemem???

z góry dzięki za pomoc.

pozdro.

: czw lis 03, 2005 17:16
autor: EvRo
miałem podobnie bo mi sie nie domykała. Sprubój wyciągnąć tą przepustnice i wymyć ją w benzynie ekstacyjnej. Mi pomogło. Pozdro EvRo

: czw lis 03, 2005 23:37
autor: szyki
dzięki za podpowiedź.
w wolnej chwili spróbuję ją przemyć.

a powiedz mi, czy przy zimnym silniku w tym wężyku, który się do niej podłącza czuć silnne zasysanie powietrza, czy nie?
ja tam jakieś ssanie wyczułem, ale baaaardzo słabe, więc zastanawiam się, czy przypadkiem poprostu nie jest ono za słabe...

pozdro.

: pt lis 04, 2005 00:22
autor: melon
ssanie bedzie dopiero na wyzszych obrotach ...na biegu jałowym bedzie prawie nie wyczuwalne na tej długosci rurki... szczerze to silnik obejdzie sie bez tego ...

: pt lis 04, 2005 00:29
autor: szyki
wielkie dzięki za podpowiedzi.

spróbuję przemyć przepustnicę i będę obserwował, czy otiwera się przy wyższych obrotach...

zobaczymy jaki będzie efekt.

trochę dużo mi pali, szczególnie w mieście. tak na logikę może to być spowodowane podawaniem cały czas zimnego powietrza...

no zobaczymy, może będzie lepiej...

pozdrawiam.

: pt lis 04, 2005 07:17
autor: b8tz
Duzo to znaczy ile?
Szukaj innej przyczyny..... silnik powinien lapac cieple powietrze tylko zaraz po rozruchu gdy jest zimny to wtedy ciagnie od kolektora a jak sie juz nagrzeje to powinien ciagnac z zewnatrz :)

: pt lis 04, 2005 13:08
autor: czyś
albo walnięty przełącznik temperaturowy - siedzi w obudowie filtru powietrza. Od dołu dochodzi do niego jeden wężyk z gaźnika, drugi wychodzi na siłownik podciśnieniowy na wlocie powietrza. Mam ta, sam siłownik jest sprawny, a ciągnął mi cały czas ciepłe, więc zaślepiłem wężyk przy siłowniku i mam full zimne i jest oki, bo mam gaz

: pn lis 07, 2005 00:50
autor: szyki
ten przełącznik wymieniał mi jakiś magik od gaźników parę miechów temu i miało być o.k.

czy on przy zimnym silniku powinien mocno zasysać powietrze w tym wężyku, który idzie do przepustnicy powietrza?
u mnie on trochę ssie, ale już na oko wydaje się to za mało na podniesienie klapki puszczającej ciepłe powietrze...

też mam lpg i cały czas jeżdżę przy puszczonym zimnym powietrzu...
zauważyłem podczas ostatnich oględzin silnika, że przy niższych temperaturach na zewnątrz silnik zupełnie inaczej chodzi jak puści mu się choćby trochę ogrzane powietrze... równiej i można trochę zmniejszyć obroty, co wpływa na spalanie...

a co do spalania, to zeszłej zimy palił mi około, albo lekko ponad 10 litrów benzyny, potem latem jakieś 11,6 litrów gazu i teraz widzę, że gazu ubywa mi jeszcze szybciej, niż latem, więc boję się sprawdzać... :-)
to chyba trochę dużo, jak na zabójcze 1,3 na gaźniku, prawda???