Strona 1 z 1

Golf MK2 - Nierównomierne zużycie opon.

: czw sie 20, 2009 12:29
autor: maxter
Witam. Potrzebuje porady w bardzo pilnej sprawie. Otóż w prawym przednim kole bieżnik zużywa się po stronie zewnętrznej. Co może być tego przyczyną? Ciśnienie w oponach ok, ingerencja w zawieszenie była - wczoraj cofając najechałem na betonowy słupek i wgięła się lekko felga. Felga została wyprostowana i wyważona w serwisie, tam też opona została napompowana i całość założona. Jednak podczas skręcania samochód dziwnie się prowadzi i piszczą koła. Co to może być?
Zgóry dzięki za odp.

: czw sie 20, 2009 12:30
autor: doggie
zbieżność przednich kół do ponownego ustawienia,

[ Dodano: Czw 20 Sie, 2009 ]
koła schodzą się do środka, są zbieżne dlatego tnie oponę od zewnątrz

: czw sie 20, 2009 12:33
autor: maxter
Dzięki wielkie za szybką odpowiedź. Dodam jeszcze, że zauważyłem że gdy koła są idealnie prosto to kierownica jest w takiej pozycji, jakby koła były lekko skręcone w lewo. Jak to zlikwidować?

: czw sie 20, 2009 12:36
autor: doggie
maxter pisze:Dzięki wielkie za szybką odpowiedź. Dodam jeszcze, że zauważyłem że gdy koła są idealnie prosto to kierownica jest w takiej pozycji, jakby koła były lekko skręcone w lewo. Jak to zlikwidować?
poprzez prawidłowe przeprowadzenie zabiegu ustawienia zbieżności kół, kierownicę się ustawia na wprost i względem niej ustawia koła przednie, są "magicy" którzy wykręcają i wyjmują kierownicę do jej wyprostowania - takich omijaj dużum łukiem

: czw sie 20, 2009 12:37
autor: 89Bartezz
maxter pisze:jakby koła były lekko skręcone w lewo. Jak to zlikwidować?
na zbieżności ci to ustawią wszystko

: czw sie 20, 2009 15:49
autor: maxter
A czy jest opcja, że stało się coś niedobrego z zawieszeniem? Uderzenie nie było mocne, felga przyjęła prawie całą siłę uderzenia, ale wiadomo....auto ma 22 lata i coś się mogło stać (oby nie).

: czw sie 20, 2009 16:03
autor: Golf GTD
Znajdź jakiś w miarę duży zakład, w którym można zrobić geometrie.

To na pewno jest zbieżność ewentualnie może też kąty, ale to wszystko zrobią ci na geometrii.

Ja płaciłem z kątami 150 zł, ale zwykła zbieżność na pewno będzie tańsza.

Geometrie powinno robić się po każdej naprawie zawieszenia, ale też czytałem kiedyś artykuł, że powinno się sprawdzać raz na rok bo na polskich dziurach potrafi się rozjechać.