Strona 1 z 2
1,4 16V AKQ dlaczego tyle żre oleju?
: czw sie 20, 2009 08:57
autor: underside2nd
Witam
Jak w temacie. Mam Golfa 1,4 16V AKQ i żre mi olej bez opamiętania! Dlaczego tak może być?
Dodam, że nie mam żadnych wycieków! Po prostu olej mi znika w zastraszającym tempie 1L/1000km!
: czw sie 20, 2009 09:32
autor: wawel
Najczęściej przyczyną dużego zużycia oleju są zużyte prowadnice lub uszczelniacze prowadnic zaworowych.A także zużyte tłoki i ścianki cylindra,uszkodzone lub zapieczone pierścienie zgarniające.Rzadko uszkodzona uszczelka pod głowicą.W każdym z przypadków, nie obejdzie się bez zdjęcia głowicy,a wtedy jest dostęp do wszystkiego i łatwo to sprawdzić.
: czw sie 20, 2009 09:34
autor: underside2nd
No to nieciekawie się to prezentuje... Gdzieś czytałem tu na forum, że to przy tym silniku normalne, ale wolałem się upewnić. Dzięki za info.
: czw sie 20, 2009 09:40
autor: doggie
underside2nd pisze:No to nieciekawie się to prezentuje... Gdzieś czytałem tu na forum, że to przy tym silniku normalne, ale wolałem się upewnić. Dzięki za info.
przyczyną może też być, fakt iż pojazd mógł długo gdzieś stać nieodpalany na autohandlu i przy pierwszym rozruchu pierścienie mogły dostać w d...ę, taki wlaśnie przypadek miał kumpel z pracy, zdjął głowicę a tam popękane pierścienie, wymiana oczywiście dużo pomogła ale nie wyeliminowała spalania oleju całkowicie
: czw sie 20, 2009 09:46
autor: underside2nd
Ciężka sprawa... A powiedzcie mi, czy przyczyną żarcia oleju może być częściowo zapchany katalizator? Bo czasem jak jadę, czuję go tak jakby był już na wykończeniu. Poza tym, auto ma moc, ale nie przekłada jej dobrze na osiągi.
: czw sie 20, 2009 09:48
autor: wawel
1 litr na 1000 km to nie jest normalne.Mój ma 210tyś.przebiegu i przy normalnej jezdzie nie dolewam od wymiany do wymiany.
[ Dodano: 20 Sie 2009 09:51 ]
Katalizator nie ma nic wspólnego z zużyciem oleju, ale przy takim zużyciu oleju może się uszkodzić.
: czw sie 20, 2009 09:52
autor: underside2nd
No właśnie dlatego chcę się wszystkiego dokładnie dowiedzieć, bo jakby sprawa była grubsza, to sprzedam go i się problemu pozbędę.
: czw sie 20, 2009 10:04
autor: kiss
wawel pisze:1 litr na 1000 km to nie jest normalne.
ale wg producentow VW jest normalne:
: czw sie 20, 2009 10:10
autor: underside2nd
kiss, skąd masz ten wycinek artykułu? Ja chcę go dobrze zdiagnozować bo np. mam Polówkę z 2000r i ona od wymiany do wymiany jeździ na jednym oleju bez dolewania. Nie chce się znów wpakować w auto które będzie mi wyżerać kasę z portfela!
: czw sie 20, 2009 10:14
autor: kiss
underside2nd pisze:skąd masz ten wycinek artykułu?
z instrukcji obslugi Twojego auta
: czw sie 20, 2009 10:31
autor: underside2nd
To w końcu jak to jest w praktyce? Branie oleju to norma, czy nie, bo ja już się gubię!
: czw sie 20, 2009 10:33
autor: Qto
1 litr na 1000 km to nie jest normalne.Mój ma 210tyś.przebiegu i przy normalnej jezdzie nie dolewam od wymiany do wymiany.
Mi przy normalnej jeździe też nie bierze oleju, ale jak tylko wyjadę na autostradę i cisnę 2000km to też mi wychodzi w zależności od prędkości 0.5-1.0l/1000km. Im bardziej obciążony silnik tym więcej oleju będzie brał. Widzę, że kolega
underside2nd jeździ na:
215/45/17
...takie oponki plus duże prędkości przy silniku 1.4 mogą doprowadzić do dużego spalania oleju...przynajmniej tak zaobserwowałem w moim aucie.
: czw sie 20, 2009 10:36
autor: wawel
Kiss,tak podaje producent ale jest to uzależnione od stylu jazdy. Jadąc przez 1000km z prędkością 180 km /h na pewno nawet w samochodzie z małym przebiegiem dolejesz 1l oleju, gwarantuje.
: czw sie 20, 2009 10:38
autor: underside2nd
A no widzisz, tak też właśnie myślałem, bo przy jeździe w mieście mi też oleju nie łyka. Przypuszczam, że do tego wszystkiego mam brudną przepustnicę i zapchany katalizator, dlatego jak go cisnę on nie chce iść do przodu a silnik dostaje w dupę. Zbyt duże obciążenie i żre mi olej jak szalony! Chyba pojadę dziś do speców od tłumików i każe im przelecieć wszystkie rury! Pewnie coś znajda!Qto, dzięki za podpowiedź.