1,4 16V AKQ dlaczego tyle żre oleju?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- underside2nd
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: ndz maja 10, 2009 16:27
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
1,4 16V AKQ dlaczego tyle żre oleju?
Witam
Jak w temacie. Mam Golfa 1,4 16V AKQ i żre mi olej bez opamiętania! Dlaczego tak może być?
Dodam, że nie mam żadnych wycieków! Po prostu olej mi znika w zastraszającym tempie 1L/1000km!
Jak w temacie. Mam Golfa 1,4 16V AKQ i żre mi olej bez opamiętania! Dlaczego tak może być?
Dodam, że nie mam żadnych wycieków! Po prostu olej mi znika w zastraszającym tempie 1L/1000km!
[img]http://h.imagehost.org/0427/IMG_3837s.jpg[/img]
[b]MK4 1,4 16V AKQ 1998r 215/45/17[/b]
[b]www.vwpolo-klub.pl[/b]
[size=150][b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261727]Sprzedam katalizator pełny do Golfa 4 AKQ[/url] [/b][/size]
[b]MK4 1,4 16V AKQ 1998r 215/45/17[/b]
[b]www.vwpolo-klub.pl[/b]
[size=150][b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261727]Sprzedam katalizator pełny do Golfa 4 AKQ[/url] [/b][/size]
Najczęściej przyczyną dużego zużycia oleju są zużyte prowadnice lub uszczelniacze prowadnic zaworowych.A także zużyte tłoki i ścianki cylindra,uszkodzone lub zapieczone pierścienie zgarniające.Rzadko uszkodzona uszczelka pod głowicą.W każdym z przypadków, nie obejdzie się bez zdjęcia głowicy,a wtedy jest dostęp do wszystkiego i łatwo to sprawdzić.
- underside2nd
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: ndz maja 10, 2009 16:27
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
No to nieciekawie się to prezentuje... Gdzieś czytałem tu na forum, że to przy tym silniku normalne, ale wolałem się upewnić. Dzięki za info.
[img]http://h.imagehost.org/0427/IMG_3837s.jpg[/img]
[b]MK4 1,4 16V AKQ 1998r 215/45/17[/b]
[b]www.vwpolo-klub.pl[/b]
[size=150][b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261727]Sprzedam katalizator pełny do Golfa 4 AKQ[/url] [/b][/size]
[b]MK4 1,4 16V AKQ 1998r 215/45/17[/b]
[b]www.vwpolo-klub.pl[/b]
[size=150][b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261727]Sprzedam katalizator pełny do Golfa 4 AKQ[/url] [/b][/size]
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10589
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
przyczyną może też być, fakt iż pojazd mógł długo gdzieś stać nieodpalany na autohandlu i przy pierwszym rozruchu pierścienie mogły dostać w d...ę, taki wlaśnie przypadek miał kumpel z pracy, zdjął głowicę a tam popękane pierścienie, wymiana oczywiście dużo pomogła ale nie wyeliminowała spalania oleju całkowicieunderside2nd pisze:No to nieciekawie się to prezentuje... Gdzieś czytałem tu na forum, że to przy tym silniku normalne, ale wolałem się upewnić. Dzięki za info.
Ostatnio zmieniony czw sie 20, 2009 09:40 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.
- underside2nd
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: ndz maja 10, 2009 16:27
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Ciężka sprawa... A powiedzcie mi, czy przyczyną żarcia oleju może być częściowo zapchany katalizator? Bo czasem jak jadę, czuję go tak jakby był już na wykończeniu. Poza tym, auto ma moc, ale nie przekłada jej dobrze na osiągi.
[img]http://h.imagehost.org/0427/IMG_3837s.jpg[/img]
[b]MK4 1,4 16V AKQ 1998r 215/45/17[/b]
[b]www.vwpolo-klub.pl[/b]
[size=150][b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261727]Sprzedam katalizator pełny do Golfa 4 AKQ[/url] [/b][/size]
[b]MK4 1,4 16V AKQ 1998r 215/45/17[/b]
[b]www.vwpolo-klub.pl[/b]
[size=150][b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261727]Sprzedam katalizator pełny do Golfa 4 AKQ[/url] [/b][/size]
- underside2nd
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: ndz maja 10, 2009 16:27
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
No właśnie dlatego chcę się wszystkiego dokładnie dowiedzieć, bo jakby sprawa była grubsza, to sprzedam go i się problemu pozbędę.
[img]http://h.imagehost.org/0427/IMG_3837s.jpg[/img]
[b]MK4 1,4 16V AKQ 1998r 215/45/17[/b]
[b]www.vwpolo-klub.pl[/b]
[size=150][b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261727]Sprzedam katalizator pełny do Golfa 4 AKQ[/url] [/b][/size]
[b]MK4 1,4 16V AKQ 1998r 215/45/17[/b]
[b]www.vwpolo-klub.pl[/b]
[size=150][b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261727]Sprzedam katalizator pełny do Golfa 4 AKQ[/url] [/b][/size]
- underside2nd
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: ndz maja 10, 2009 16:27
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
kiss, skąd masz ten wycinek artykułu? Ja chcę go dobrze zdiagnozować bo np. mam Polówkę z 2000r i ona od wymiany do wymiany jeździ na jednym oleju bez dolewania. Nie chce się znów wpakować w auto które będzie mi wyżerać kasę z portfela!
[img]http://h.imagehost.org/0427/IMG_3837s.jpg[/img]
[b]MK4 1,4 16V AKQ 1998r 215/45/17[/b]
[b]www.vwpolo-klub.pl[/b]
[size=150][b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261727]Sprzedam katalizator pełny do Golfa 4 AKQ[/url] [/b][/size]
[b]MK4 1,4 16V AKQ 1998r 215/45/17[/b]
[b]www.vwpolo-klub.pl[/b]
[size=150][b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261727]Sprzedam katalizator pełny do Golfa 4 AKQ[/url] [/b][/size]
- underside2nd
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: ndz maja 10, 2009 16:27
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
To w końcu jak to jest w praktyce? Branie oleju to norma, czy nie, bo ja już się gubię!
[img]http://h.imagehost.org/0427/IMG_3837s.jpg[/img]
[b]MK4 1,4 16V AKQ 1998r 215/45/17[/b]
[b]www.vwpolo-klub.pl[/b]
[size=150][b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261727]Sprzedam katalizator pełny do Golfa 4 AKQ[/url] [/b][/size]
[b]MK4 1,4 16V AKQ 1998r 215/45/17[/b]
[b]www.vwpolo-klub.pl[/b]
[size=150][b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261727]Sprzedam katalizator pełny do Golfa 4 AKQ[/url] [/b][/size]
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Mi przy normalnej jeździe też nie bierze oleju, ale jak tylko wyjadę na autostradę i cisnę 2000km to też mi wychodzi w zależności od prędkości 0.5-1.0l/1000km. Im bardziej obciążony silnik tym więcej oleju będzie brał. Widzę, że kolega underside2nd jeździ na:1 litr na 1000 km to nie jest normalne.Mój ma 210tyś.przebiegu i przy normalnej jezdzie nie dolewam od wymiany do wymiany.
...takie oponki plus duże prędkości przy silniku 1.4 mogą doprowadzić do dużego spalania oleju...przynajmniej tak zaobserwowałem w moim aucie.215/45/17
- underside2nd
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: ndz maja 10, 2009 16:27
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
A no widzisz, tak też właśnie myślałem, bo przy jeździe w mieście mi też oleju nie łyka. Przypuszczam, że do tego wszystkiego mam brudną przepustnicę i zapchany katalizator, dlatego jak go cisnę on nie chce iść do przodu a silnik dostaje w dupę. Zbyt duże obciążenie i żre mi olej jak szalony! Chyba pojadę dziś do speców od tłumików i każe im przelecieć wszystkie rury! Pewnie coś znajda!Qto, dzięki za podpowiedź.
[img]http://h.imagehost.org/0427/IMG_3837s.jpg[/img]
[b]MK4 1,4 16V AKQ 1998r 215/45/17[/b]
[b]www.vwpolo-klub.pl[/b]
[size=150][b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261727]Sprzedam katalizator pełny do Golfa 4 AKQ[/url] [/b][/size]
[b]MK4 1,4 16V AKQ 1998r 215/45/17[/b]
[b]www.vwpolo-klub.pl[/b]
[size=150][b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261727]Sprzedam katalizator pełny do Golfa 4 AKQ[/url] [/b][/size]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 367 gości