1,4 16V AKQ dlaczego tyle żre oleju?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
underside2nd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 16:27
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

1,4 16V AKQ dlaczego tyle żre oleju?

Post autor: underside2nd » czw sie 20, 2009 08:57

Witam
Jak w temacie. Mam Golfa 1,4 16V AKQ i żre mi olej bez opamiętania! Dlaczego tak może być?
Dodam, że nie mam żadnych wycieków! Po prostu olej mi znika w zastraszającym tempie 1L/1000km!


[img]http://h.imagehost.org/0427/IMG_3837s.jpg[/img]
[b]MK4 1,4 16V AKQ 1998r 215/45/17[/b]
[b]www.vwpolo-klub.pl[/b]
[size=150][b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261727]Sprzedam katalizator pełny do Golfa 4 AKQ[/url] [/b][/size]

wawel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pt sty 30, 2009 10:30
Lokalizacja: opolskie

Post autor: wawel » czw sie 20, 2009 09:32

Najczęściej przyczyną dużego zużycia oleju są zużyte prowadnice lub uszczelniacze prowadnic zaworowych.A także zużyte tłoki i ścianki cylindra,uszkodzone lub zapieczone pierścienie zgarniające.Rzadko uszkodzona uszczelka pod głowicą.W każdym z przypadków, nie obejdzie się bez zdjęcia głowicy,a wtedy jest dostęp do wszystkiego i łatwo to sprawdzić.



Awatar użytkownika
underside2nd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 16:27
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: underside2nd » czw sie 20, 2009 09:34

No to nieciekawie się to prezentuje... Gdzieś czytałem tu na forum, że to przy tym silniku normalne, ale wolałem się upewnić. Dzięki za info.


[img]http://h.imagehost.org/0427/IMG_3837s.jpg[/img]
[b]MK4 1,4 16V AKQ 1998r 215/45/17[/b]
[b]www.vwpolo-klub.pl[/b]
[size=150][b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261727]Sprzedam katalizator pełny do Golfa 4 AKQ[/url] [/b][/size]

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10589
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » czw sie 20, 2009 09:40

underside2nd pisze:No to nieciekawie się to prezentuje... Gdzieś czytałem tu na forum, że to przy tym silniku normalne, ale wolałem się upewnić. Dzięki za info.
przyczyną może też być, fakt iż pojazd mógł długo gdzieś stać nieodpalany na autohandlu i przy pierwszym rozruchu pierścienie mogły dostać w d...ę, taki wlaśnie przypadek miał kumpel z pracy, zdjął głowicę a tam popękane pierścienie, wymiana oczywiście dużo pomogła ale nie wyeliminowała spalania oleju całkowicie
Ostatnio zmieniony czw sie 20, 2009 09:40 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
underside2nd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 16:27
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: underside2nd » czw sie 20, 2009 09:46

Ciężka sprawa... A powiedzcie mi, czy przyczyną żarcia oleju może być częściowo zapchany katalizator? Bo czasem jak jadę, czuję go tak jakby był już na wykończeniu. Poza tym, auto ma moc, ale nie przekłada jej dobrze na osiągi.


[img]http://h.imagehost.org/0427/IMG_3837s.jpg[/img]
[b]MK4 1,4 16V AKQ 1998r 215/45/17[/b]
[b]www.vwpolo-klub.pl[/b]
[size=150][b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261727]Sprzedam katalizator pełny do Golfa 4 AKQ[/url] [/b][/size]

wawel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pt sty 30, 2009 10:30
Lokalizacja: opolskie

Post autor: wawel » czw sie 20, 2009 09:48

1 litr na 1000 km to nie jest normalne.Mój ma 210tyś.przebiegu i przy normalnej jezdzie nie dolewam od wymiany do wymiany.

[ Dodano: 20 Sie 2009 09:51 ]
Katalizator nie ma nic wspólnego z zużyciem oleju, ale przy takim zużyciu oleju może się uszkodzić.



Awatar użytkownika
underside2nd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 16:27
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: underside2nd » czw sie 20, 2009 09:52

No właśnie dlatego chcę się wszystkiego dokładnie dowiedzieć, bo jakby sprawa była grubsza, to sprzedam go i się problemu pozbędę.


[img]http://h.imagehost.org/0427/IMG_3837s.jpg[/img]
[b]MK4 1,4 16V AKQ 1998r 215/45/17[/b]
[b]www.vwpolo-klub.pl[/b]
[size=150][b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261727]Sprzedam katalizator pełny do Golfa 4 AKQ[/url] [/b][/size]

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » czw sie 20, 2009 10:04

wawel pisze:1 litr na 1000 km to nie jest normalne.
ale wg producentow VW jest normalne:
Obrazek



Awatar użytkownika
underside2nd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 16:27
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: underside2nd » czw sie 20, 2009 10:10

kiss, skąd masz ten wycinek artykułu? Ja chcę go dobrze zdiagnozować bo np. mam Polówkę z 2000r i ona od wymiany do wymiany jeździ na jednym oleju bez dolewania. Nie chce się znów wpakować w auto które będzie mi wyżerać kasę z portfela!


[img]http://h.imagehost.org/0427/IMG_3837s.jpg[/img]
[b]MK4 1,4 16V AKQ 1998r 215/45/17[/b]
[b]www.vwpolo-klub.pl[/b]
[size=150][b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261727]Sprzedam katalizator pełny do Golfa 4 AKQ[/url] [/b][/size]

Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » czw sie 20, 2009 10:14

underside2nd pisze:skąd masz ten wycinek artykułu?
z instrukcji obslugi Twojego auta



Awatar użytkownika
underside2nd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 16:27
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: underside2nd » czw sie 20, 2009 10:31

To w końcu jak to jest w praktyce? Branie oleju to norma, czy nie, bo ja już się gubię!


[img]http://h.imagehost.org/0427/IMG_3837s.jpg[/img]
[b]MK4 1,4 16V AKQ 1998r 215/45/17[/b]
[b]www.vwpolo-klub.pl[/b]
[size=150][b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261727]Sprzedam katalizator pełny do Golfa 4 AKQ[/url] [/b][/size]

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » czw sie 20, 2009 10:33

1 litr na 1000 km to nie jest normalne.Mój ma 210tyś.przebiegu i przy normalnej jezdzie nie dolewam od wymiany do wymiany.
Mi przy normalnej jeździe też nie bierze oleju, ale jak tylko wyjadę na autostradę i cisnę 2000km to też mi wychodzi w zależności od prędkości 0.5-1.0l/1000km. Im bardziej obciążony silnik tym więcej oleju będzie brał. Widzę, że kolega underside2nd jeździ na:
215/45/17
...takie oponki plus duże prędkości przy silniku 1.4 mogą doprowadzić do dużego spalania oleju...przynajmniej tak zaobserwowałem w moim aucie.



wawel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pt sty 30, 2009 10:30
Lokalizacja: opolskie

Post autor: wawel » czw sie 20, 2009 10:36

Kiss,tak podaje producent ale jest to uzależnione od stylu jazdy. Jadąc przez 1000km z prędkością 180 km /h na pewno nawet w samochodzie z małym przebiegiem dolejesz 1l oleju, gwarantuje.



Awatar użytkownika
underside2nd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 16:27
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: underside2nd » czw sie 20, 2009 10:38

A no widzisz, tak też właśnie myślałem, bo przy jeździe w mieście mi też oleju nie łyka. Przypuszczam, że do tego wszystkiego mam brudną przepustnicę i zapchany katalizator, dlatego jak go cisnę on nie chce iść do przodu a silnik dostaje w dupę. Zbyt duże obciążenie i żre mi olej jak szalony! Chyba pojadę dziś do speców od tłumików i każe im przelecieć wszystkie rury! Pewnie coś znajda!Qto, dzięki za podpowiedź.


[img]http://h.imagehost.org/0427/IMG_3837s.jpg[/img]
[b]MK4 1,4 16V AKQ 1998r 215/45/17[/b]
[b]www.vwpolo-klub.pl[/b]
[size=150][b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261727]Sprzedam katalizator pełny do Golfa 4 AKQ[/url] [/b][/size]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 367 gości