Strona 1 z 1

Jak sprawdzić alusy zanim się je kupi ??

: śr lis 02, 2005 22:02
autor: Razal
Najprawdopodobniej w sobote nabęde do mojego GT aluski BBS szprychowe 15" - mam pytanko - Jak można je sprawdzić, na co zwrócić uwagę, żeby w bagno nie wpaść ??

Są przywiezione z niemiec - tyle o nich wiem jak narazie ;)

: śr lis 02, 2005 22:31
autor: DamianCU
Najwazniesze to zeby byly dobre ranty. Jezeli ubite sa ranty moze byc tak ze byly prostowane lub ktos jezdzil po kraweznikach. Przejedz palcem to mozna wyczuc. Najlepiej ogladac umyte bo wtedy wszystko widac :grin:
No i zwroc uwage zeby byly okragle :helm: :pub:

: śr lis 02, 2005 22:36
autor: Krayes
Przy okazji ogladania rantów czy sa równe i nie powyginane sprawdz szprychy czy nie ma nigdzie zadnego babelka. Ja tak mialem i po kilku miesiacach felga tragiczna wiec sprzedalem i wymienilem na FMG. Pozdrawiam

Jeszcze coś

: śr lis 02, 2005 23:06
autor: Razal
Okazuje się że te fele to BBS'y seryjnie montowane do VW Corrado

Rozmiar 6,5Jx15H2 ET33 - i właśnie te ET mnie zastanawia bo z tego co wiem to Golf ma wieksze ET - czy takie fele podejdą do Golfa III ??

: śr lis 02, 2005 23:53
autor: micab
podejdą bez problemu ;) najlepiej to wrzuć na wyważarkę i wyjdzie czy są proste czy nie.....jeżeli są proste to możesz brać....ale zawsze istnieje ryzyko że były naprawiane....a jak były dobrze naprawione to ciężko to zobaczyć.....

: czw lis 03, 2005 00:12
autor: Kozathe1st
Przede wszystkim dokładnie zbadaj felge wizualnie i organoleptycznie :bajer: zarówno ranty jak i szprychy. Daj sobie dużo czasu na to. Uzywane ---> napewno coś znajdziesz. :hmm:
Sprwadź jeszcze otwory do śrób czy nie są wybite. Zdarza sie, że przy ostrej jeździe poprzedniego urzytkownika owych felg (szczególeni auta z napędem na tył) robi się "jajo" z otworu na śróby.
Nie działaj pod wpływem emocji (czyt. podobają sie ---> kupuje). Czasami naprawde warto troche poczekać przemyśleć może coś lepszego sie trafi. :wink:

: czw lis 03, 2005 00:14
autor: igor002
przede wszystkim to wzrokowo, jak wydają sie ok (tylko nie ciesz michy bo sprzedajacy to wytczai i bedzie grał twardego, kamienna twarz i to tak jak by coś ciagle nie pasowało i było żle) to potem jedz do wulkanizatoraz tym facetem i tymi kołami niech on załozy na beben wyważarki i sprawdzi wszystkie po kolei, prostośc itp, nie powinien kasy wogle wziasc za ten manewr albo najwyzej 10zł!

ja kupowałem fele bbs'a we wrocławiu i jechałem tam z krakowa, powiem szczerze ze tak robiłem, wulkanizator zauważył mała nierównosć na feldze i szybko mu wcisnełem 10 w łape i powiedział głośno ze ta naprawa to 100zł bedzie kosztować:D i tyle kolo sprzedajacy spuscił bo tak sie targowałem, w sumie koszt 4 felg to 450zł z oponami 4mm z tyłu i 6,5mm z przodu kupiłem a jak wyważałem potem to tylko jedna była do wyważenia, tak to wszystkie fele proste i bez zadych odważników z tymi oponami, pisze bo nie miały zadnych odważników jak je kupowałem.


Aha bardzo ważne, jak powiesz ze kolesiowi ze chcesz jechac do wulkanizatora i on jakiegoś zaproponuje najlepiej wybierz innego i sam gdziś znajdz wczesniej z gazety alno cos, boto moze być ustawione, w dzisiejszych czasach ludzie strasznie kreca!!!!

a co do ET to powinno być przy 6,5" et45 tak jest orginalnie ale et takie jak piszesz też podejdzie ale bedzie bardziej wewnątrz nadkola to koło i przy wiekszych nierównosciach albo załadowanym aucie moze lekko ocierac wewnatrz o nadkole samochjodu.
pozdro i powodzenia z aluskami:)

: czw lis 03, 2005 00:41
autor: daaroo
do golfa trojki bylo Et 38 jak i 45

: czw lis 03, 2005 01:11
autor: micab
w swoim mam 7,5J ET35 16" 205/45 i nic nie obciera więc nie rozumiem dlaczego 6,5J ET33 15" ma obcierać.....

: czw lis 03, 2005 01:16
autor: daaroo
daaroo pisze:do golfa trojki bylo Et 38 jak i 45
oczywiscie mowa o standardowych felgach stalowych

Dzięki Panowie za dobre rady

: czw lis 03, 2005 08:15
autor: Razal
w sobote pojade-zobacze-być może kupię ;)