Strona 1 z 1

jak odpowietrzyc uklad z abs

: wt sie 18, 2009 22:43
autor: ostrysg
witam wszystkich fanow vw.

prosze o pomoc. mam problem z hamulcami a konkretnie nie moge ich odpowietrzyc.

wymienialem gumy na tylniej belce i muialem odkrecic przewody zeby ta belke spuscic nadol.
przewodow nie zaslepilem, plyn ciekl przez jakis czas i potem przestal.

wsadzilem gumy i wszystko ladnie skrecilem.
dolelem plynu do zbiorniczkauplynelo moze 200ml.
potem zaczolem odpowietrzac, najpierw tyl prawy potem lewy no i przud prawy i lewy

pierwsze pytanie czy z ABS to dobra kolejnosc?

ach i podczas odpowietrzania ukrecilem gwint na cylinderku wiec wszystko roskrecilem wymienilem zacisk skrecilem i znowu dolalem ok 200mldo zbiorniczka.

wydawal sie pelny, plyn juz nie splywal.

odpowietrzylem jeszcze raznie bylo juz powietrza, plynu dolewalem takze raczej nie zassalo.

i dalejk haulce sa bardzo slabe,

po odpaleniu auta pierwszy raz pedal wpada do podlogi a potem jest juz lepiej ale i tak kiepsko.
slysze tylko jak by powietrze sie zasysalo.


czemu nie moge odpowietrzyc????

: wt sie 18, 2009 23:14
autor: Paweł Marek
A szukajka? Pompa ABS musi być uruchamiana podczas odpowietrzania. Albo VAG-iem, albo wielokrotnym włączeniem i wyłączaniem zapłonu

: wt sie 18, 2009 23:33
autor: ostrysg
nie moglem znalesc nic o golfie mk4 dlatego zalozylem nowy temat.


to znaczy co musze zrobic zeby odpowietrzyc.


odpalic auto i odpowietrzac? i tak jak napisalem zaczynajac od prawego tylniego kola?
odpowierzalem za pierwszym razem zanim urwalem gwint najpierw na zgaszonym a potem na odpalonym silniku i efektu nie bylo.

: śr sie 19, 2009 06:27
autor: carollo
na moje oko to zapowietrzona pompa abs....vag, autko do góry ( wszytskie koła w powietrzu) i podowietrzyć pompe...gdzies jest post jak się odpowietrza pompe vag-iem

: śr sie 19, 2009 07:01
autor: wawel
wpisz w wyszukiwarce "uciekający pedał hamulca" zaznacz-szukaj wszystkich słów i już masz.

: śr sie 19, 2009 19:16
autor: ostrysg
wawel,
mozesz powiedziec od ktorego kola zaczac? od przodu czy tylu? :bigok:
rozne zdania sa na ten temat. odpowietrzalem od tylniego prawego i nie moge odpowietrzyc do konca. najpierw na zgaszonym aucie a potem na odpalonym.
z zaplonem jeszcze nie probowalem.

auto to golf mk4 z ABS i ASR 2001

z gory dzieki, mam nadzieje ze wkoncu sie z tym uporam, moja panna zreszta tez;) mowi ze jej miesnie urosly od tego wciskania :grin: ;)

: czw sie 20, 2009 06:44
autor: wawel
zacznij od przodu.

: czw sie 20, 2009 13:02
autor: ostrysg
a czy to normalne ze przy wylaczonym silniku kiedy wciskam pedal on powoli opada a po sekundzie spada i slysze gdzies z podmaski (moze ze zbiorniczka) cos jak by powietrze uciekajace. poprostu sssyk powietrza tak jak by nadepnac na niedokrecona plastykowa butelke.
????????

[ Dodano: 20 Sie 2009 14:23 ]
im wiecej czytam tym mniej wiem.
w ksiazce golf bora jest napisane zeodpowietrzamy od tylnieko prawego kola na wylaczonym silniku a jak to niepomoze to odpalamy silnik.
ok

na forum sa rozne opinie, jedni pisza ze od przodu trzeba zaczac a inni ze od tylu.
nawet ktos napisal ze odpowietrzal od tyl. lewy?

k|\"wa... jak to w koncu zrobic?

kiedy mowimy o tylnym prawym kole chodzi o kolo po stronie pasazera czy kierowcy.

moze ktos ma schemat ukladu?

[ Dodano: 20 Sie 2009 18:10 ]
i jeszcze jedno.
przed chwila probowalem odpowietrzyc pompe VAGiem.
pompa sie wlaczyla i chodzila przez10s ale w tej instrukcji http://www.vag-com.pl/odpowietrzanie-pompy-abs.htm pisza ze wystarczy ja wlaczyc i gotowe.

ale vag po 10s chcial zebym nacisn pedal hamulca 10 razy i zakrecil odpowietrzniki.

czy ktos moze powiedziec jak to dokladnie zrobic?
i czy auto MUSI byc podniesione?

[ Dodano: 28 Sie 2009 18:09 ]
wkoncu zrobilem te hamulce.
zauwazylem ze po kilku hamowaniach pedal robil sie strasznie twardy. sprawdzilem czy pompa nie przpuszcza na sekcjach, nie. i czy servo dziala, dziala, pedal wpada po odpaleniu auta.
niby wszystko bylo ok,
wiec
pojechalem do mechanika na odpowietrzanie bo mialem juz dosc tego. mech. zrobil to identycznie jak ja, no i oczywiscie nie pomoglo.
wsiadl do auta popompowal pedalem i stwierdzil ze servo do wymiany?????
dziwne, jak po wcisniaciu pedala moze to stwierdzic?
mowie do niego ,ze moze przwody sa nie szczlne, a on ze nie mozliwe bo by cieklo....
jak moze cieknac...co by cieklo...? jak tam jest powietrze, pomylalem...(oczywiscie wyczytalem na forum :goof: :)
dalem mu pare groszy na piwo umowilem sie na tel.
posiedzialem w necie. dzis sprawdzilem wszystko jeszcze raz
okazalo sie ze:

1.rurka zaworu zwrotnego wysunela sie z zlaczki. odlaczylem to odpalilem auto i ladnie tam zasysalo, czyli ok. polaczylem spowrotem
2. odpowietrzylem pompe hamulcowa. sa tam dwa odpowietrzniki.
3. wsiadlem do auta odpalilem, ruszylem, wcisnolem chamulec., odrazu zareagowal, prawie wypadlem przez przednia szybe;) bo wczesniej byl miekki i mocno z przyzwycajenia wcisnolem.
hehe
no i ta satysfakcja ze sam zrobilem.....:)


AVE VW